Gå til innhold
Hundesonen.no

Pim sitt første kull - Valpene er her!


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 551
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

DREKTIG!!!! :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: Tok ultralyd i dag, og vi så minst 3-4 fosterblærer :Grin: :Grin: :Grin: :Grin: :Grin:

Da kan jeg endelig annonsere "mitt" første kull. Pim skal parres ved neste løpetid, og som basenjier flest løper hun bare èn gang i året, og det på vinterhalvåret. Men det er aldri for tidlig å anno

Posted Images

Basenjivalper er bedårende (men jeg fikk sånn "guri jeg vil klippe klør" rykninger he he he he)

Jeg får egentlig litt abstinenser jeg også, men har utsatt å kaste meg over de 20 føttene :lol: Fy søren som de vokser liksom...

Nesten litt slemt dette @Benedicte - fikk jo ikkkkkke mer lyst på basenji enn normalt nå nei, hihi :teehe:

Vi vurderer å sette den kjekkeste ut på deleie *hint hint* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å sette den kjekkeste ut på deleie *hint hint* :P

Åh ikke si sånn a.. :P Hadde situasjonen vært en annen, tidspunktet passet bedre, Ludvig vært litt eldre, mannen ikke allergisk (må dessverre tenke litt på han også..) så er jeg redd jeg hadde vurdert hund til altså.. :wub::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig stolt av valpene :-) De har vært på valpetest, og ble testet av Roar Kjønstad. Roar er oppdretter, utdannet dommer for MH, K-test og FA, og er i tillegg IPO-dommer. Han beskrev kullet i helhet som et veldig jevnt kull, med stor nysgjerrighet og veldig miljøsterke. De er sosiale for rasen å være, de godtar all kontakt og håndtering og følger gjerne etter deg, og de er veldig trygge på mennesker. Men det vil andre være den type hunder som rundslikker deg i ansiktet.

Testen ble gjennomført på dag 50, og valpene var i helt nytt miljø (i agilityhallen til Oslo Hundeskole). Valpene ble testet èn og èn mens de andre lå i bilen, og jeg holdt meg unna på god avstand.

Testen kan ses her: http://labbis.wordpress.com/pim/valpetest-kingwanas-m-kull/

Det ble ingen store overraskelser, men veldig nyttig å se. Bris trenger litt mer tid på å undersøke enn de andre, og Frost trenger minst. Bris og Cash er veldig håndterbare og faller fort til ro om de ikke klarer å komme seg løs, mens Frost er den mest selvsikre av alle. Alle er veldig miljøsterke og trivelige valper.

Roar kunne også fortelle at om han skulle ha valgt hund, så hadde han tatt Frost. Men Frost kan bli en håndfull og må til dyktige eiere, men han er veldig mentalt sterk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr! I dag har Pendo (tidligere Bris) reist. De andre drar til uken, mens Neo blir til neste mandag.

Liv-Irene var her i går og tok noen siste 8 ukers bilder :)

1978885_10151887760262693_1147122227_n.j

Pendo

1424373_10151887760382693_1546619752_n.j

Frost

1897814_10151887760287693_1787512098_n.j

Herman (tidligere Cash)

1897814_10151887760697693_1824742205_n.j

Neo

1970536_10151887778032693_1288385908_n.j

Melis

Og som jeg sikkert har skrytt nok av rundt på sonen nå, så ble deres tante BIR på Crufts i år, og deres pappa ble BIM :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tomt her! Melis dro i dag, ettersom familien nå har 5 ukers sammenhengende ferie og masse tid til valp :D Det er kun Cash igjen. Han skal til Canada og blir hos oss til alt er klart i den forbindelse :)

Bris heter nå Pendo og bor i Vinterbro hos et par der. Han er en heldig liten kar som skal begynne i hundebarnehage! Han kommer jeg nok til å stille noen ganger på utstilling.

1808_10203332463582922_1814443613_n.jpg

Neo heter nå Herman og bor også på Vinterbro, hos en dame som kan ha han med på jobben hver eneste dag. Jeg har allerede mottatt film av Herman og husets katt i vill lek i stuen. Tøff katt!

Herman kommer nok til å bli vist en del på utstilling.

1976981_10152324391801303_350984983_n.jp

Tjukken/Frost heter Barney og bor i Danmark sammen med sine border terrier søsken. Eieren er en ivrig dommeraspirant og han kommer til å bli vist veldig mye - i tillegg skal han bli agilitychampion! ;)

1926843_10202750383933234_497267705_n.jp

Melis bor i Oslo hos en veldig hyggelig familie med tre barn. Jeg kommer nok til å se veldig mye til henne da de kommer til å bli kunder på jobben :) Hun ble hentet for et par timer siden, så jeg har ikke fått noen nye bilder av henne enda. Legger derfor inn et gammelt av henne :)

988696_10152280358946303_398813847_n.jpg

Cash er som sagt hos oss til eksporteringen til Canada går i orden. Han er "alenebarn" for første gang i dag, og etter en del klaging i starten så sover han nå godt alene i den store valpegrinden :)

Film av bevegelsene hans fra i dag:

Alt i alt er de en superflott gjeng som jeg er veldig stolt av, og alle har fått bra, nye hjem :)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig oppdatering :wub: Det blir spennende å følge med de videre!

 

Hvordan var det å gi slipp på dem? Jeg tenker alltid at det må være det vanskeligste som oppdretter.

 

Ja, jeg er veldig spent pÃ¥ hvordan de utvikler seg og blir :) 

 

Det er faktisk ikke noe problem Ã¥ gi slipp pÃ¥ de. NÃ¥r de var rundt 5 uker trodde jeg at det ville bli kjempevanskelig, men de siste ukene har jeg ikke gjort annet enn Ã¥ prøve Ã¥ slite ut valpene og tørke opp og rydde etter dem 24/7, og jeg føler veldig for en ferie nÃ¥ :lol: Labradorkullene pÃ¥ førerhundskolen kunne bli "aktivisert" i et par timer og sÃ¥ sover de i 3-4 timer etterpÃ¥. Den flokken her kan jeg dra med meg overalt i mange timer, sÃ¥ sover de i 20 minutter og sÃ¥ er de fulladet igjen! 

 

Men det kan hende det blir litt trist nÃ¥r sistemann drar. I tillegg stakk det litt ekstra i hjerterota nÃ¥r Tjukken dro til Danmark. Han er veldig, veldig spesiell :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det tomt hjemme! Gode, søte, flinke Cash heter nå Einstein og er på vei til Canada sammen med Kangerlussaq :) I Canada kommer han til å bo med flere andre basenjier, en vorstehhund og en beagle :) Det er selvfølgelig litt trist at han havner så langt unna Norge, men jeg liker at genene kommer til å spres rundt i verden og at vi får vist frem ankommene på andre siden av jordkloden også :)

post-80-0-58529600-1395916023_thumb.jpeg

post-80-0-98928400-1395916073_thumb.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyturen over til Canada gikk visstnok veldig bra, og lille Einstein har rukket å bli godt kjent med sin nye familie :) Jeg er så glad over at alle valpene har fått så perfekte hjem!

1932440_783933171631386_1714090404_n.jpg

Einstein

1779685_783933288298041_275794480_n.jpg

Einstein med sin nye reservemor :)

10172839_783380538353316_1342677337_n.jp

Einstein

532281_10152349199486303_452191482_n.jpg

Einstein

Jeg har også fått noen nye oppdateringer fra Melis:

"Hun har vokst masse på de snaue to ukene vi har hatt henne, og sover nå hele natten gjennom og har ikke lenger uhell innendørs. Hun er trygg og glad, veldig kosete og leker gjerne med barna. Vi synes vi har fått en super bikkje, og skjønner at både Pim og du har gjort en fantastisk jobb med henne. Sender et bilde fra hagen i dag, hun var ivrig med på våronn og ville gjerne hjelpe til med alle kvistene vi beskjærte av trærne :))"

post-80-0-38008500-1396432587_thumb.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wub:

Åh, så hyggelig! :heart: Det å finne det perfekte hjemmet til alle og ha godfølelsen etterpå må være helt fantastisk. :)

:wub:

Det beste med å ha hatt valper er oppdateringene i etterkant. :wub:

Helt enig, det er veldig herlig når valpekjøperne er fornøyde :)

Så fine begge to :wub: Jeg syns jeg ser Pim i Melis :ahappy:

Driver de som kjøpte Cash med oppdrett? Har du link til hjemmesiden i så fall? Jeg syns reservemamman hans så litt pen ut! :wub:

Jeg ser også Pim veldig i Melis, både mentalt og i utseende :)

Africanadian Evita of Kongo er hans nye reservemamma :) Hans nye eiere er oppdrettere og dette er hjemmesiden deres: http://www.kongobasenjis.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...