Gå til innhold
Hundesonen.no

"Black Dog Syndrome"


Annik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sikkert fordi de er så vanskelige å ta bilder av, folk vil ha noe mer fotogent.

Hahah! Min har sålangt bare blitt beskyldt for å være politihund av en fyr på en bussholdeplass. "Døh! Jeg vet at du og bikkja di jobber for politiet, trenger ikke late som ingenting!!"

Tror jeg tiltrekkes av sorte hunder ... Har egentlig aldri tenkt over problematikken. Men jeg tror også at sort muligens ser mindre imøtekommende ut enn lyst(for de som ikke har møtt en flat, vel å m

Kom på en historie jeg tror jeg har fortalt før men som alle sikkert har glemt uansett :D

Kjørte tog med Loketoke og det satt to unge, håpefulle hobby-satanister rett ovenfor oss. De kikket på Loke hele veien og når de skulle gå av sier den ene "Døh, bikkjari er dritkul. Serrutsom bikkja te ***** ellerno, liksom" :lol:

Tok det som et kompliment jeg :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie jeg tror jeg har fortalt før men som alle sikkert har glemt uansett :D

Kjørte tog med Loketoke og det satt to unge, håpefulle hobby-satanister rett ovenfor oss. De kikket på Loke hele veien og når de skulle gå av sier den ene "Døh, bikkjari er dritkul. Serrutsom bikkja te ***** ellerno, liksom" :lol:

Tok det som et kompliment jeg :lol:

Hahah! :lol:

Min har sålangt bare blitt beskyldt for å være politihund av en fyr på en bussholdeplass. "Døh! Jeg vet at du og bikkja di jobber for politiet, trenger ikke late som ingenting!!" :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jo folk med en oppfattelse av at egenskaper følger farge en god del. Både hundefolk og ikke-hundefolk. Enkelte går eksempel rundt og påstår at sorte schäfere en så mye mer sint enn schäfere med andre farger, og det er folk som har holdt på en stund med hund. At folk setter likhetstrekk med farge og overtro, er jo ikke så rart da sånn sett.

Folk har underlige oppfatninger. Færre mennesker er redd Vida dersom hun har på seg dekken. Det er fortsatt en schäfer både med og uten jakke, men slemme hunder går kanskje ikke med jakke på vinteren?

Film er kanskje med på å forsterke dette også. Det er jo ikke ofte man ser hunder som er hvite knyttet til diverse negtive mennesker. Omen filmen, så er det eksmpel rottweiler som er brukt.

I tillegg så fanger jo hunder med farger mer oppmerksomhet enn sorte. Hadde aussie vært bare sorte med lang hale, så trur jeg ikke rasen hadde fått den populariteten den fikk. Og at mange plukker kanskje på utseende når de skal ha en omplasseringshund også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at det er sånn, tenker litt jeg også at det kanskje er fordi det er så vanlig og 'kjedelig'. Selv synes jeg helsorte hunder er noe av det vakreste! Dessuten kler de alle mulige farger på dekken, halsbånd o.l. Hihi :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi de er så vanskelige å ta bilder av, folk vil ha noe mer fotogent.

Phøh! Nekter ! Mye vanskeligere å ta bilder av helhvit hund enn helsvart. :aww: (neeeeeeeeeeeeida, har ikkeno med vane å gjøre - bare tull :lol: )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil alltid folk hilse på den sorte her, ikke den røde :P

Men sånn for å være litt seriøs, jeg syns å huske at folk valgte Dina fremfor tervene (både Zar og Nora) når de skulle hilse også altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn for å være litt seriøs, jeg syns å huske at folk valgte Dina fremfor tervene (både Zar og Nora) når de skulle hilse også altså.

Men det teller ikke, for terven ser jo ut som en schäfer i hvermansens øyne, og schäfere er farlige. :aww:

:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt forklart av en afrikaner at i deler av Afrika mener de at djevelen tar form som en sort hund. Det var helsorte hunder så vidt jeg forsto.

Men det forklarer ikke Ola Nordmann sin skepsis, for den er der. Tro meg.

Som en sa til meg: "bikkja de ser ut som en svart schæfer, det er dobbelt så skummelt som en vanlig en det" :lol:

Ja huff,. en sort schæfer er super skummel ;-) heller super fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære mor mente at en svart labrador var det siste hun ville ha. De var jo svarte, så "onde" ut, blablabla etc etc.

Nå er Luna det kjæreste vi har og ingen er så fin som henne. Luna er den fineste hunden i verden og ingen kan noen sinne erstatte henne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg vet ikke jeg. Jo mørkere de er, jo penere er de :heart:

Edit:

Groenendael :heart: Elsker de svarte altså. Og når det gjelder terver så liker jeg de med altfor mye svart og gjerne helt gyldne røde. Åååhhh :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt så mye om teoriene, men mye fornuftig som har blitt foreslått her. Et par jeg kjenner skulle adoptere sin første hund fra et shelter, og gikk bevisst for en større svart hund rundt 6 mnd. Rundt et år senere adopterte de en til, også denne en større, eldre svart hund. Begge fordi de visste at de var de med lavest odds for å bli tatt med hjem :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det teller ikke, for terven ser jo ut som en schäfer i hvermansens øyne, og schäfere er farlige. :aww:

Til og med mer skummel enn en pit bull, fikk jeg høre av en forskremt fyr jeg måtte slippe forran oss på bussen. Skumlere å gå bak, nemlig, i den enden tenna ikke er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tiltrekkes av sorte hunder ... :lol: Har egentlig aldri tenkt over problematikken. Men jeg tror også at sort muligens ser mindre imøtekommende ut enn lyst(for de som ikke har møtt en flat, vel å merke!). :)
Jeg også! Sjelden jeg tenker jeg skal skaffe meg en rase om den ikke finnes i svart.. Haha, sært :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at sjansen for å bli adoptert var mindre og sjansen for å bli avlivet var større for svarte hunder, men bikkja til foreldrene mine har utvilsomt alltid vært ekstra skeptisk til alle svarte hunder. Har lest at frykt for svarte hunder kan skyldes at har et mer utydelig kroppspråk pga. at det er vanskelig å se øyne og ansiktsuttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over dette men må innrømme at jeg ofte blir trukket mot dyr av andre farger enn svart, gjerne litt spesielle farger og fargekombinasjoner :) men utrolig trist hvis det er sånn at svarte hunder og katter har minst sjanse til å bli omplassert kun pga farge :/ Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere Engelsk Setter eier i over 12 år hadde jeg eller ikke tenkt over dette. Til fikk i frøkena her som er svart med tan farger. Hjelpes det er visst skummelt det! Korthåret i tilegg. Gla hun ble kortbein så mange tror hun er valp helt til de ser den grå barten;) Men,har møtt svært lite hunder som er redd hun pga fargen over disse snart 7 årene da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...