Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2013 - resultattråd


Maria
 Share

Recommended Posts

Kan noen værsåsnill å legge ut bilde av lakken? Det er sånn de skal se ut nemlig, og det ser man så himla sjelden. Hvis jeg skal pirke på noe så er det pelsen, men jeg trooor det rett og slett kom pga feil tidspunkt i nappesyklusen. Den var overhodet ikke ille, misforstå meg rett, men jeg liker krøllene litt strammere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Offordale Chevalier "Mr. Darcy" En veldig flott hannhund på alle måter synes jeg, vel fortjent. Han kunne godt blitt BIS for min del og... virker som han har et herlig temperament, skikkelig dalma

Hvilke strålende bakbeinsvinkler! Også så godt og ballansert musklet den var! Sikkert velutviklet bryst også, hvem vet! (No offence altså, tilgi min uvitenhet!)

Det slår meg at schäferfolk har veldig dårlig avreagering . Nå er det vel sånn at det ALLTID også kommer slike kommentarer når man viser bilder av mops, nappe, feite labradorer, bassets, engelsk bull

Posted Images

Er ingen fra min rase og blir nok aldri det heller :cry:

Får ikke bilde på mob. Likte ACDen, men dessverre helt ukarakteristisk i atferd.

Hva mener du med ukarakteristisk atferd?

Shibavinneren er nydelig, og så utrolig glad og trygg i ringen! Kjempegøy å se hvordan den 13 år gamle handleren og hunden koser seg sånn sammen. :) (Sjøl om hunden blir vist på en veldig kunstig måte iht hvordan de kan og skal vises på japanske utstillinger). Jeg blir alltid glad når ei tispe vinner (forutsatt at hun er fin, selvsagt), fordi hannhundene ofte har en veldig voldsom tilstedeværelse som de feminine tispene ikke alltid klarer å konkurrere med.

CH VORMUND NORMA JEAN

481872_492454190804196_1094065599_n_zps6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser det i videoen her:

http://youtu.be/EfbaysGpkuE

Om du ikke orker å se hele gruppa, så er sibben 43 minutter ut :)

takk :) brukssibbe det der, men med noe pirk. ikke den peneste brukssibben jeg har sett (men det finnes værre!)

Den har ikke for bra front feks.Kunne jo se kuhaset ut, men det kan være oppstillinga. Tydelig ikke vant til å bli stilt i en slik setting. Pisseredd er den ikke- da hadde den hatt halen under beina og ikke travet med høy hale. Men komfortabel med situasjonen er den heller ikke. -. merk jeg uttaler meg på grunnlag av klippet over, så ikke rasebedømmelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hva mener du med ukarakteristisk atferd?

"Skyggeredd" ikke ville den bli håndtert, så den flere ganger reagerer på skarpelyder som ingen andre hunder i ringen gjor under filmingen, trykket halen i bevegelse. Viste ikke noe av det som er en ACD for meg. Syns de skal ha litt "**** off" holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
takk :) brukssibbe det der, men med noe pirk. ikke den peneste brukssibben jeg har sett (men det finnes værre!)

Den har ikke for bra front feks.Kunne jo se kuhaset ut, men det kan være oppstillinga. Tydelig ikke vant til å bli stilt i en slik setting. Pisseredd er den ikke- da hadde den hatt halen under beina og ikke travet med høy hale. Men komfortabel med situasjonen er den heller ikke. -. merk jeg uttaler meg på grunnlag av klippet over, så ikke rasebedømmelsen.

OK - let me refrase - den er redd folk og vil ikke bli handtert - den klarte seg greit i ringen ellers - men den ville overhodet ikke bli handtert av dommeren.

Jeg synes ikke den var pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tibben:

2013_TIS_BOB.jpg

SOUSKA DANCE ALONE

null.gif

null.gif

Bitch

null.gif

Owner: I & D BLACKSHAW & ROBERTS

Loke:

2012_BSL_BOB.jpg

(tror jeg? Bildet er fra Crufts 2012)

edit: Bildet fra i år er ikke lagt ut enda

Nei, ikke den. Det var "Thalys" en Buggati-tispe... Bim ble forøvrig en tidligere norskeid hannhund hvis jeg ikke tar feil *kremt* Vakker fyr, men jeg likte ikke mentaliteten når jeg møtte han. Men der kan omstendigheter hatt mye å si. Jeg TROR ( 95% sikker) på at det er han i hvertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke den. Det var "Thalys" en Buggati-tispe... Bim ble forøvrig en tidligere norskeid hannhund hvis jeg ikke tar feil *kremt* Vakker fyr, men jeg likte ikke mentaliteten når jeg møtte han. Men der kan omstendigheter hatt mye å si. Jeg TROR ( 95% sikker) på at det er han i hvertfall.

Ah, jeg tok BIR navnet og googlet det med crufts. Fikk da opp det bildet fra 2012. Det har uansett ikke noe å si siden det er lagt ut bilde av BIR hunden nå :)

2013_BSL_BOB.jpg

DUTCH CH SHEPHERDS DOGMATE BUGATTI VEYRON

edit: heeh, så jo nå at det var tispe og at det jeg la ut var en hannhund. :icon_redface: Går litt fort i svingene! Men nå er det rett i allefall

Endret av Tone S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg tok BIR navnet og googlet det med crufts. Fikk da opp det bildet fra 2012. Det har uansett ikke noe å si siden det er lagt ut bilde av BIR hunden nå :)

2013_BSL_BOB.jpg

DUTCH CH SHEPHERDS DOGMATE BUGATTI VEYRON

edit: heeh, så jo nå at det var tispe og at det jeg la ut var en hannhund. :icon_redface: Går litt fort i svingene! Men nå er det rett i allefall

Der ja. Vakker! !

Fun fact er at BIR og BIM har samme eier. De hadde en bra helg :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med ukarakteristisk atferd?

Shibavinneren er nydelig, og så utrolig glad og trygg i ringen! Kjempegøy å se hvordan den 13 år gamle handleren og hunden koser seg sånn sammen. :) (Sjøl om hunden blir vist på en veldig kunstig måte iht hvordan de kan og skal vises på japanske utstillinger). Jeg blir alltid glad når ei tispe vinner (forutsatt at hun er fin, selvsagt), fordi hannhundene ofte har en veldig voldsom tilstedeværelse som de feminine tispene ikke alltid klarer å konkurrere med.

CH VORMUND NORMA JEAN

481872_492454190804196_1094065599_n_zps6

Mens for meg kunne hun nesten vært en hannhund... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mine raser, men legger ut bilder siden jeg har sansen for rasene. :aww:

Irsk ulvehund:

CH MASCOTTS ANOTHER DREAMER AT CAHMEGA

2013_IWH_BOB.jpg

Noen med mer erfaring fra rasen som har lyst til å uttale seg om denne? :aww:

Norsk buhund:

AM CH VISIONS DINO AT TROLLHEIMEN

2013_NOB_BOB.jpg

Grønlandshund:

SLEDOG HOWLING BLIZZARD

2013_GLD_BOB.jpg

Synes ikke at dette var et fantastisk bilde akkurat. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - let me refrase - den er redd folk og vil ikke bli handtert - den klarte seg greit i ringen ellers - men den ville overhodet ikke bli handtert av dommeren.

Jeg synes ikke den var pen.

nå har jeg sett bilde av den også. Dette var ingen wow-hund etter mitt syn...mye som kunne vært bedre gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig at en god del av rasevinnerene er litt kjedelige??! Ikke spesielt mange wow-hunder å se til tross for at Crufts liksom er så "big deal", da. Kanskje det bare er meg som er sær?

Portisen f.eks.. For en kjedelig hund! Ingen gnist å se i gruppen i alle fall. I motsetning til de som ofte vises på WDS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk Lapphund, CH Fidelis Duuri.

Syns han var fin jeg, mange kvaliteter jeg liker på FL :)

Syns dog han var flottere på cruftsvinnerbildet fra 2011, så viser det og jeg..

Kjekk herremann :)

Utrulig hvor mye ordentlig oppstilling har å si

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg var at mange av vinnerne av store og litt tyngre raser, var unghunder. Er det sånn at det er når de er unge de faktisk ser ut slik de skal - og at de da vokser seg for tunge når de har nådd den alderen der de BURDE se ut slik de skal? Om det var forståelig (kjenner jeg sliter litt med å formulere det jeg mener *ler*).

Også tenkte jeg på den shibaen - jeg syntes kanskje hodet var litt vel kraftig og med mye "kinn" (jeg vet hva det heter, men aner ikke hvordan det skrives *ler*) - og at ørene tippet litt vel mye framover, slik man også ser på akitaen mer og mer. Jeg vet ikke om det er ønskelig, men jeg synes ikke jeg kan huske at de hadde slik ørestilling tidligere, men jeg synes å se flere og flere med det nå (av dem jeg har sett på bilder vel og merke - jeg ser sjelden akitaer live).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett bilder av BIR og BIM Siberian husky... funnet navnene på resultatsiden til Crufts, men skulle gjerne sett dem også :/

OK - let me refrase - den er redd folk og vil ikke bli handtert - den klarte seg greit i ringen ellers - men den ville overhodet ikke bli handtert av dommeren.

Jeg synes ikke den var pen.

og her er bildet av hunden:

2013_SIH_BOB.jpg

SPIRELL'S ALEXEI AT KORSVIG
null.gif
null.gif
Dog
null.gif
Owner: MISS M D REEVES

Ikke en hund etter min smak overhodet! Jeg ser så mange feil med denne hunden at jeg nesten ikke ønsker å kommentere.

For det første er den altfor tynn (vanlig i UK), greit at de ikke skal være overvektig, men når de har kurompe så er de for tynne. Den har flate og sprikende labber, den er kuhaset og tåer ut både foran og bak, den har spinkel beinstamme, for kort pels (ikke mye polar den pelsen der). Overlinjen ser helt for j.... ut og den har litt lange bein (fremstår som litt for kvadratisk). Kunne trenge litt mer hals.

En typisk engelsk SH, en typisk Cruftsvinner i min rase. (selv om fjorårets faktisk var en ganske fin tispe).

Jeg synes også hunden var alt for sky. De har lov til å være litt reserverte, men dette var mer enn jeg synes skal være lov. Med reservert tolker ikke jeg "sky" men at den ikke er så interessert. En hund skal kunne håndteres av dommeren. og kan den ikke, så bør hunden få være hjemme for sitte eget beste.

Jeg vet denne tispa var på Crufts, og ble plassert som nr. 4 i sin klasse. Dette synes jeg er en pen SH!

Selv om hun også har sine feil.

64108_604135819601273_1529803166_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en hund etter min smak overhodet! Jeg ser så mange feil med denne hunden at jeg nesten ikke ønsker å kommentere.

For det første er den altfor tynn (vanlig i UK), greit at de ikke skal være overvektig, men når de har kurompe så er de for tynne. Den har flate og sprikende labber, den er kuhaset og tåer ut både foran og bak, den har spinkel beinstamme, for kort pels (ikke mye polar den pelsen der). Overlinjen ser helt for j.... ut og den har litt lange bein (fremstår som litt for kvadratisk). Kunne trenge litt mer hals.

En typisk engelsk SH, en typisk Cruftsvinner i min rase. (selv om fjorårets faktisk var en ganske fin tispe).

Interessant at du påpeker det. Ut ifra bildet så synes jeg også at den ser ganske tynn ut, men det er jo vanskelig å se med pelsen og slikt. Stort sett så synes jeg at det pleier å være motsatt med mange raser i utstillingsringen. Jeg var på Crufts i år og ble veldig skuffet over å se hvilken kondisjon mine raser var i. Halvparten av dem var jo overvektig! Ikke direkte feit, men lubben. Jeg ble virkelig overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...