Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæfer valp på 6 mnd


brølet82
 Share

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hunden lærer ikke å gå pent i flexi, den vil bare gå mange meter foran deg og trekke:) Mine får gå i flexi når de har lært i ikke trekke i bånd, kommer når jeg roper og da går de med sele:)

Jeg måå bare si det. Hun var helt "eksemplarisk" i dag. Gikk forbi 4 personer. Ikke et eneste bjeff. Fikk selvfølgelig godbiter og godsnakk og trenger mer trening videre. Men d var såå godt Kan d

Vil bare få si at vi har kommet så utrolig langt. Drar nesten ikke, er renslig og bjeffer nesten ikke på folk. Går på valpekurs og lærer veldig mye. Det gjør ting så mye enklere :-). Det jeg plages

Posted Images

Nei, ikke på natta finner jeg ut, hehe. Men når jeg ikke vil at hun skal spise ting som ligger i veien, hva gjør jeg da? Prøver å lokke henne med godbit, men nei da. Jeg har en nabo som driver å kaster ut mat og det vil hun ABSOLUTT spise. Det vil ikke jeg og vil gå videre. Hjelp, føler jeg vil dra i bandet da, men det blir da feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd nå :). Nå er jeg et nattmenneske, går kun nattvakt, så døgnet mitt blir jo helt snudd. Tenker at jeg kanskje kan trene med henne litt på natta, da sover jo de fleste, hehe. Da slipper jeg å stresse sånn om vi møter på folk og dyr. Eller blir det feil?

Kjenner ikke så mange med hunder og de jeg kjenner, har hund som bjeffer like mye og da er det kanskje ikke så lurt å treffe de hundene da?

Nei, ikke på natta finner jeg ut, hehe. Men når jeg ikke vil at hun skal spise ting som ligger i veien, hva gjør jeg da? Prøver å lokke henne med godbit, men nei da. Jeg har en nabo som driver å kaster ut mat og det vil hun ABSOLUTT spise. Det vil ikke jeg og vil gå videre. Hjelp, føler jeg vil dra i bandet da, men det blir da feil?

Altså alt som gjør at dere får kommet dere på tur innimelom er bra, viss du vil/orker og gå på natta så gjør du det, men bare pass på at du ikke gjør bare det. Pass på at dere også kommer dere ut blant folk slik at ikke treninga stopper opp. :-) nei, jeg ville holdt meg til rolige stødige hunder frem til deres hund roer seg litt.

Mat i grøfta, dra henne med deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså alt som gjør at dere får kommet dere på tur innimelom er bra, viss du vil/orker og gå på natta så gjør du det, men bare pass på at du ikke gjør bare det. Pass på at dere også kommer dere ut blant folk slik at ikke treninga stopper opp. :-) nei, jeg ville holdt meg til rolige stødige hunder frem til deres hund roer seg litt.

Mat i grøfta, dra henne med deg.

Takk :). Prøvde meg ut i natt, men man kan da jammen treffe folk da, hehe. Bjeffing på natters tid er ikke helt bra. Bor i et boligfelt. Får lese meg fram til hva en halti grime er, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måå bare si det. Hun var helt "eksemplarisk" i dag. Gikk forbi 4 personer. Ikke et eneste bjeff. Fikk selvfølgelig godbiter og godsnakk og trenger mer trening videre. Men d var såå godt :)

Kan det komme ut noe i avføringen hennes etter en ormkur? Det var noe hvitt og slimete med i dag.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måå bare si det. Hun var helt "eksemplarisk" i dag. Gikk forbi 4 personer. Ikke et eneste bjeff. Fikk selvfølgelig godbiter og godsnakk og trenger mer trening videre. Men d var såå godt :)

Så bra! Alltid kjekt når det går bedre og man føler at treningen gir resultater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måå bare si det. Hun var helt "eksemplarisk" i dag. Gikk forbi 4 personer. Ikke et eneste bjeff. Fikk selvfølgelig godbiter og godsnakk og trenger mer trening videre. Men d var såå godt :)

Kan det komme ut noe i avføringen hennes etter en ormkur? Det var noe hvitt og slimete med i dag.

Så gøy!! Trene hund er morsomt :Droll-over-smiley-emoticon.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvorfor skulle det bli feil? Å få godbit blir jo bare en bekreftelse på at hun gjør noe riktig. Uavhengig om handlingen er å gjøre fra seg ute eller å "sitte stille og holde kjeft" mens noen går forbi. :) Personlig har jeg mer tro på at godbiter, lydighet og avledning er bedre in the long run enn dressurhalsbånd. Peace på 3 måneder får mat tre ganger daglig. Ideelt sett ville jeg gitt henne 4, men det får jeg ikke til å fungere. Holder meg til tre måltider så lenge det er nødvendig, men ved 8-12 måneder går jeg vel over til to. Litt avhengig av hennes utvikling. Ønsker ikke å starte en diskusjon om for, men har du vurdert andre fortyper? F.eks. Vom og Hundemat eller Norwegian Polar? Kan hende hun får mer matlyst og legger på seg av litt mer næringsrikt for. Får prøve på avledning og godbiter :). Ja, jeg prøvde jo med Labb som sagt. Gikk over til Canin Royal nå, og den spiste hun godt av. For å få brukt opp Labben, så blander jeg. Har vært innom alle som selger hundefor her jeg bor og de selger verken Vom og Hundemat eller Norwegian Polar. Går det å få kjøpt på nett tro?
Søk opp britt-anne lein på fb, hun selger vom og hundemat og bor i namsos. :) Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Vil bare få si at vi har kommet så utrolig langt. Drar nesten ikke, er renslig og bjeffer nesten ikke på folk. Går på valpekurs og lærer veldig mye. Det gjør ting så mye enklere :-).

Det jeg plages litt med er at hun bjeffer til andre hunder og reiser bust. Gruer meg til den dagen hun stikker av fra meg :P. Noen tips?

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her driver å med det der tullet! Jeg begynte med at hun satt i kanten, og så de andre komme mot oss. Korrigerte ved lyd, ikke hardt, men en beskjed fra båndet. Holdt hun kjeft da, så fikk hun ros og når hunden var passert så fikk hun snop og litt lek. Nå har vi kommet såpass langt at jeg kan passere andre hunder med henne under kolitemmando. MEN ser jeg ikke den andre hunden, vel da har jeg tapt. I bånd får hun en korreks og blir bedt om å komme "her". Så pusler vi forbi. Løs er hun skorpion (halen), piggsvin (pelsen) og løve (brøler) på en gang! Her er jeg faktisk ikke nådig... Så det blir bare bedre og bedre, jeg kan kalle henne inn nå, men vi har ett stykke igjen til at hun kan se andre hunder løs, uten å late som hun er ett eller annet afrikansk giftig stikkende kjøttetende dyr.

Så mitt beste råd er å avlede på en eller annen måte. Gjerne med snop, det demper litt og kan få henne til å se at det er koselig å se andre hunder. Husk å belønn når hun ser på deg og ikke på den andre hunder, da er det lett å belønne feil atferd. Det kan du gjøre etterhver, for da ser du når hun er avslappet i kroppen også. Nå vil hun mest sannsynelig sitte som en springfjær og du går glipp av de rolige øyeblikkene. Sett deg gjerne ned å kos med henne når det har passert andre hunder og hun har oppført seg. Bråker hun, så "Nei" få oppmerksomheten tilbake og fortsett å jobb. I starten er det ett tålmodighetsarbeid og det er ikke sikkert du lykkes på de første hundene, men ikke gi opp, pust med maven og forhold deg rolig hele tiden. ALDRI bli forbanna eller sur (jeg vet hvor lett det er å ønske å vise bikkja åstedet fra lufta), så ser du stadig bedring. Jobb med kontakt ellers også :)

Dette fikser dere så fint atte :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte du rett på vom og hundemat? Lurt å gradvis bytte. Ved for brått bytte blir mange hunder dårlig i magen. Det vil ikke si automatisk at hun ikke tåler det.

Signerer denne, min får også diare om vi hopper rett på Vom om hun har gått lenge på tørrfor. Har til og med måttet fore henne på kokt ris en dag eller to for at hun skulle komme seg også starte gradvis igjen. Når hun først har blitt vandt med vom så er avføringen mye bedre og MYE mindre. Da tåler hun også andre ting bedre :)

Tenk om du selv plutselig skulle spise alt rått, da reagerer magen, men på sikt er det nok det sunneste ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Rørvik;) Ta kontakt med Ronny eller Marion Becker i Ytre Namdal hundeklubb;) Gode trenere, og kan komme med gode tips til deg ;) Selv bor jeg i Namsos og har vært på kurs hos dem;) De skaffer også Norwegian Polar for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her driver å med det der tullet! Jeg begynte med at hun satt i kanten, og så de andre komme mot oss. Korrigerte ved lyd, ikke hardt, men en beskjed fra båndet. Holdt hun kjeft da, så fikk hun ros og når hunden var passert så fikk hun snop og litt lek. Nå har vi kommet såpass langt at jeg kan passere andre hunder med henne under kolitemmando. MEN ser jeg ikke den andre hunden, vel da har jeg tapt. I bånd får hun en korreks og blir bedt om å komme "her". Så pusler vi forbi. Løs er hun skorpion (halen), piggsvin (pelsen) og løve (brøler) på en gang! Her er jeg faktisk ikke nådig... Så det blir bare bedre og bedre, jeg kan kalle henne inn nå, men vi har ett stykke igjen til at hun kan se andre hunder løs, uten å late som hun er ett eller annet afrikansk giftig stikkende kjøttetende dyr.

Så mitt beste råd er å avlede på en eller annen måte. Gjerne med snop, det demper litt og kan få henne til å se at det er koselig å se andre hunder. Husk å belønn når hun ser på deg og ikke på den andre hunder, da er det lett å belønne feil atferd. Det kan du gjøre etterhver, for da ser du når hun er avslappet i kroppen også. Nå vil hun mest sannsynelig sitte som en springfjær og du går glipp av de rolige øyeblikkene. Sett deg gjerne ned å kos med henne når det har passert andre hunder og hun har oppført seg. Bråker hun, så "Nei" få oppmerksomheten tilbake og fortsett å jobb. I starten er det ett tålmodighetsarbeid og det er ikke sikkert du lykkes på de første hundene, men ikke gi opp, pust med maven og forhold deg rolig hele tiden. ALDRI bli forbanna eller sur (jeg vet hvor lett det er å ønske å vise bikkja åstedet fra lufta), så ser du stadig bedring. Jobb med kontakt ellers også :)

Dette fikser dere så fint atte :D

Snuppa her driver å med det der tullet! Jeg begynte med at hun satt i kanten, og så de andre komme mot oss. Korrigerte ved lyd, ikke hardt, men en beskjed fra båndet. Holdt hun kjeft da, så fikk hun ros og når hunden var passert så fikk hun snop og litt lek. Nå har vi kommet såpass langt at jeg kan passere andre hunder med henne under kolitemmando. MEN ser jeg ikke den andre hunden, vel da har jeg tapt. I bånd får hun en korreks og blir bedt om å komme "her". Så pusler vi forbi. Løs er hun skorpion (halen), piggsvin (pelsen) og løve (brøler) på en gang! Her er jeg faktisk ikke nådig... Så det blir bare bedre og bedre, jeg kan kalle henne inn nå, men vi har ett stykke igjen til at hun kan se andre hunder løs, uten å late som hun er ett eller annet afrikansk giftig stikkende kjøttetende dyr.

Så mitt beste råd er å avlede på en eller annen måte. Gjerne med snop, det demper litt og kan få henne til å se at det er koselig å se andre hunder. Husk å belønn når hun ser på deg og ikke på den andre hunder, da er det lett å belønne feil atferd. Det kan du gjøre etterhver, for da ser du når hun er avslappet i kroppen også. Nå vil hun mest sannsynelig sitte som en springfjær og du går glipp av de rolige øyeblikkene. Sett deg gjerne ned å kos med henne når det har passert andre hunder og hun har oppført seg. Bråker hun, så "Nei" få oppmerksomheten tilbake og fortsett å jobb. I starten er det ett tålmodighetsarbeid og det er ikke sikkert du lykkes på de første hundene, men ikke gi opp, pust med maven og forhold deg rolig hele tiden. ALDRI bli forbanna eller sur (jeg vet hvor lett det er å ønske å vise bikkja åstedet fra lufta), så ser du stadig bedring. Jobb med kontakt ellers også :)

Dette fikser dere så fint atte :D

Hehe, ler godt når du beskriver hunden din. Ganske bra beskrivelse på mi også :). Ja, vi jobber hver dag, og det blir bedre etter hvert. Takk for tips, Margrete :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte du rett på vom og hundemat? Lurt å gradvis bytte. Ved for brått bytte blir mange hunder dårlig i magen. Det vil ikke si automatisk at hun ikke tåler det.

Det jeg gjorde var å blande det med tørrforet. Men det ble sikkert for mye først gangen. For jeg prøvde igjen senere, og da gikk det bra :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, min får også diare om vi hopper rett på Vom om hun har gått lenge på tørrfor. Har til og med måttet fore henne på kokt ris en dag eller to for at hun skulle komme seg også starte gradvis igjen. Når hun først har blitt vandt med vom så er avføringen mye bedre og MYE mindre. Da tåler hun også andre ting bedre :)

Tenk om du selv plutselig skulle spise alt rått, da reagerer magen, men på sikt er det nok det sunneste ;)

Lærer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bor i Rørvik;) Ta kontakt med Ronny eller Marion Becker i Ytre Namdal hundeklubb;) Gode trenere, og kan komme med gode tips til deg ;) Selv bor jeg i Namsos og har vært på kurs hos dem;) De skaffer også Norwegian Polar for ;)

Det er Ronny som har valpekurset som jeg er med på, får mange gode tips :). Han nevnte Norwegian Polar sist gang. Men slik situasjonen er nå, så tror jeg aldri at jeg kommer til å få råa til frakting og kjøp av foret. Holder med felleskjøp foret foreløpig :))

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett og miljøtrene og gjør henne trygg rundt andre hunder så blir det nok bedre. Hele den bjeffe og reise bust greia er bare usikkerhetstull, blir hun tryggere blir det nok bedre :) Kom deg inn i hundeklubben så får du nok masse hjelp også etter at valpekurset er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Anti bjeffe greine burde du ta å unngå og det er ikke en løsning.

Schæfere trenger å bruke huet et tips kast no godbiter som virkelig lukter godt for hunden din  f.eks kylling godbiter og gjem de i høyt gress så hunden din kan bruke mentaliteten/ snuta til å søke de frem.

Bruk godbiter som lukter godt for hunden under trening, går de pent ved siden av deg i  5 min så belønn hunden din for da skjønner hun at hun gjør noe riktig og øv på det jevnlig.

Schæfere er veldig lett lærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gaga skrev:

Anti bjeffe greine burde du ta å unngå og det er ikke en løsning.

Schæfere trenger å bruke huet et tips kast no godbiter som virkelig lukter godt for hunden din  f.eks kylling godbiter og gjem de i høyt gress så hunden din kan bruke mentaliteten/ snuta til å søke de frem.

Bruk godbiter som lukter godt for hunden under trening, går de pent ved siden av deg i  5 min så belønn hunden din for da skjønner hun at hun gjør noe riktig og øv på det jevnlig.

Schæfere er veldig lett lærte.

Tråden er over 5 år gammel. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...