Gå til innhold
Hundesonen.no

Gira


laikamor
 Share

Recommended Posts

Under bevegelse skal boxeren ha en ganske rolig rygg. Spøker med at setter du kaffekoppen på ryggen skal den kunne stå i ro mens hunden traver. Ellers tenker jeg at level betyr at boxeren ikke skal ha verken karperygg eller svai rygg. Har hun noen av delene? Ryggen skal være ganske rett.

Synd med allergien. Håper dere klarer å holde det i sjakk etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gira er ei nydelig, rød boxertispe født 10.12.12. 27.02, for to dager siden, var jeg og hentet henne med tog til Oslo. Hele togturen gikk kjempefint! Vi hadde veldig dårlig plass, da vi ble sittende

Liten oppdatering om Gira igjen! Hun er enda bare helt herlig! Full av ramp til tider, men ikke mer enn normalt for en valp. Fremdeles veldig flink til å gå til døra når hun må ut. De gangene hun har

Tusen takk! Så gøy, da! Vims ja... Kaller henne bare kløna, for hun tryner og krasjer i noe hele tiden I dag har vi vært i hundeheia igjen og møtt to hunder. Den vi møtte på fre

Posted Images

Under bevegelse skal boxeren ha en ganske rolig rygg. Spøker med at setter du kaffekoppen på ryggen skal den kunne stå i ro mens hunden traver. Ellers tenker jeg at level betyr at boxeren ikke skal ha verken karperygg eller svai rygg. Har hun noen av delene? Ryggen skal være ganske rett.

Synd med allergien. Håper dere klarer å holde det i sjakk etterhvert.

Takk for svar :) Hun har vel kanskje litt svai i ryggen, men ikke noe jeg har lagt spesielt merke til. Men, nå er ikke jeg så god på å se bevegelser osv til hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er jeg hjemme for ei langhelg og den tilbringes stort sett sammen med Gira. Sliten og god hund nå, hun, med trening, tur, lek med andre hunder osv. Hun får jo selvfølgelig tur av foreldrene mine også, men mindre mentalt. Men hun er fornøyd uansett. Det er full fart ute og stort sett rolig inne :)

På fredag var vi i hundeheia, så hun fikk lekt litt med noen andre hunder. Hun kjeftet litt på et par tisper, ganske små av størrelse, så blir nok ikke mer frislipp med små tisper hun ikke kjenner fra før. Først var det bare lek, men ble nok litt for mye som bikket over til alvor virket det som. Men hun fikk da løpe løs med de to hannhundene som var der, mens tispene var i bånd. Det gikk helt fint og hun løp ikke bort til tispene. Vi byttet litt på altså, så de fikk ha løs tispene mens Gira var i bånd ;)
Merker jeg ble litt imponert.. Leenge siden jeg har trent innkalling med henne siden jeg bor i Bergen og hun i Flekkefjord. Men, hun kom med en gang når jeg ropte på henne, selv om hun eegentlig var opptatt av lek med de andre! Samme igår da var vi på tur sammen med border collien til tanta mi. De leker veldig bra sammen, men også da kom hun når jeg ropte! Godt fornøyd med det :D

Med allergien står det ikke så veldig bra til. Utslett er stort sett borte, men ørebetennelse har hun igjen og ørene er såre etter all kløingen. Hun får øredråer og kortisontabletter. Dyrlegen mener vi kanskje bør begynne med kortisonsprøyte etter hun har fylt året. Kjipt! Men skal gjøre alt vi kan for at hun skal ha et godt hundeliv med minst mulig plager!
Hun har gått en stund på kun allergifor, men nå kommer hun til å gå 50/50 VoH og allergifor. Merket ikke noe bedring når hun gikk på allergiforet.

Ellers er hun fremdeles en utrolig snill og enkel hund. Elsker barn over alt, med mennesker og hunder tett bak. Hun var med å hentet meg i Stavanger, og som ventrt ble jeg riktig overfalt og rundslikket. Det er så koselig! :D Hun har blitt stor jente og veier ca 28kg, og endelig ser hun ikke ut som vi sulter henne lenger.

Edit: Noen bilder, tatt i kjedelig innemiljø, bare fordi jeg er så dårlig å ta med meg kameraet rundt.

Slapper av i sofaen
mmudz7.jpg

Vil ha kos
awqgyq.jpg

Prøvde å stille henne opp, men er ikke så lett det der... Jaja, hun står i alle fall :P

10p3kfs.jpg

Jeg er litt forelska i min egen hund :wub:

1zeb4pf.jpg

Dekk, det går helt fint så lenge hun ikke må ligge på et vått underlag...
t9wles.jpg

4gg9dh.jpg

Spill død, trikset hun alltid tester om hun har lyst på noe. Det hender hun ligger bak meg og spiller død om jeg lager noe god middag f.eks :P

2usgxzm.jpg

2vae45y.jpg

25jiivl.jpg

Og til slutt, verdens deiligste boxerhake :)

30rpbw1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er blitt så voksen i kroppen :) Ikke lett å stille opp en hund og så ta bilde. Man må nesten være minimum to stykker for at det skal bli bra.

Kjipt med allergien. Nå har et par søsken, en hel og en halvsøsken også allergi som jeg vet om. Skal vel være forsiktig med å være bastant, men det har jeg iallefall fått høre.

Håper dere får bukt med den på sikt. Det kan virke som om det ikke er fôrallergi siden dere ikke merket noen bedring på allergifôr. Da er det atopi og som oftest husstøvmidd. Anbefaler dere å fjerne teppet hun ligger på og erstatte de tmed en biabed som lett kan vaskes ren. Pass også på å ikke ha henne i senga og støvsug ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er blitt så voksen i kroppen :) Ikke lett å stille opp en hund og så ta bilde. Man må nesten være minimum to stykker for at det skal bli bra.

Kjipt med allergien. Nå har et par søsken, en hel og en halvsøsken også allergi som jeg vet om. Skal vel være forsiktig med å være bastant, men det har jeg iallefall fått høre.

Håper dere får bukt med den på sikt. Det kan virke som om det ikke er fôrallergi siden dere ikke merket noen bedring på allergifôr. Da er det atopi og som oftest husstøvmidd. Anbefaler dere å fjerne teppet hun ligger på og erstatte de tmed en biabed som lett kan vaskes ren. Pass også på å ikke ha henne i senga og støvsug ofte.

Kjipt med allergi ja :(

Har fått anbefalt ulltepper fordi midden ikke liker dem eller noe sånn. Anbefalt av flere folk med allergihunder. Hun sover ikke i senga, men på vaskerommet. I sofaen har vi noen pledd, legger de vanligvis bort på dagtid slik at hun ikke skal ligge på dem, men hender jeg glemmer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lille rampejenta mi er allerede 1år idag! Kjipt at jeg ikke ser henne så ofte jeg skulle ønske, men skal tilbringe masse tid med henne i jula, da. Også satser vi på ny leilighet på nyåret så hin kan flytte opp til meg, hun og Fluffypus ;)

Kommer nok noen julebilder etter hvert, om jeg får tatt noen greie noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille rampejenta mi er allerede 1år idag! Kjipt at jeg ikke ser henne så ofte jeg skulle ønske, men skal tilbringe masse tid med henne i jula, da. Også satser vi på ny leilighet på nyåret så hin kan flytte opp til meg, hun og Fluffypus ;)

Kommer nok noen julebilder etter hvert, om jeg får tatt noen greie noen!

Ja du må poste julebilder :D Hvordan går det med allergien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med allergi ja :(

Har fått anbefalt ulltepper fordi midden ikke liker dem eller noe sånn. Anbefalt av flere folk med allergihunder. Hun sover ikke i senga, men på vaskerommet. I sofaen har vi noen pledd, legger de vanligvis bort på dagtid slik at hun ikke skal ligge på dem, men hender jeg glemmer det ;)

Hun er så vakker :wub: Bare et lite obs, allergi hunder blir ikke annbefalt å ligge på vaskerom, noe pga fuktighet fører til mer midd eller noe i den duren. Håper virkelig hun blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må poste julebilder :D Hvordan går det med allergien?

Tror ikke hun klør så mye nå, men det kommer litt i perioder. Vanligvis sover hun på vaskerommet, men hun har vært litt utolig noen netter, så mamma og pappa tenkte de skulle prøve å ha henne på soverommet da, for å se omdet hjalp. Hun kan jo ikke ligge i senga, så hun ble lagt i bur på rommet. Hun sov godt, men var full av klumper når de våkna, så fikk tydeligvis en kraftig reaksjon på noe der. Neste dag var klumpene borte igjen. Hun sover nå på vaskerommet igjen, men har vist noen urolige netter innimellom.

Ørebetennelse tror jeg muligens hun har igjen nå. Hun har vært hos veterinær idag, for 1års vaksine. Han skulle se på ørene igjen. Har ikke snakket med pappa hvordan det gikk..

Skal prøve aloeverajuice og se om det kan hjelpe, satser på det! :)

Hun er så vakker :wub: Bare et lite obs, allergi hunder blir ikke annbefalt å ligge på vaskerom, noe pga fuktighet fører til mer midd eller noe i den duren. Håper virkelig hun blir bedre etterhvert!

Åh, det visste jeg ikke. Tenkte det ikke var noe særlig midd der, og at det derfor var bra, men er jo kanskje logisk det du skriver. Men, usikker på hvordan vi ellers skal løse det. Hun åpner dører, og vaskeromsdøra er den eneste, utenom ytterdøra, vi kan låse. Terassedøra er litt ødelagt, så pappa har bare sett på noen kroker, men hun får opp de også. Et par ganger vi har glemt å låse døra til vaskerommet har hun lukket opp dørene og kommet seg ut på verandaen. Litt skummelt om hun skulle klare på et vis å komme seg over (holder vanligvis alltid et øye med henne når hun er der, i tilfelle). I tillegg har hun begynt å tygge litt på ting, så spørs om de tør la henne være i stua alene (som da igjen blir til at hun får tilgang til hele huset, også soverom osv pga hun åpner dørene.)

Vil ikke virke vanskelig altså, vil jo gjerne det beste for henne. Men usikker på hvordan vi skal løse dette. Vil helst slippe å bruke bur.

Planen når jeg får henne med opp er å gå tilbake noen hakk i hjemme-alenetrening. Kanskje jeg ser meg nødt til å bruke bur en periode da, pga vi leier, og det er uaktuelt at hun skal ødelegge leiligheten. Men om mulig vil jeg slippe bur (så sant jeg ikke blir ruinert fordi hun ødelegger ting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbrytere har jeg gjerne løst på denne måten to vinkelskruer rett på utsiden av dørkarmen i omtrent samme hyde som klinka. en eller to elementer av kompostgrinder som man setter opp san at dem dekker klinka. Her funka det godt. Men da må døra gå ut av rommet hunden skal være i og karmen må være dyp nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dårlig med oppdatering her.. og dårlig på å ta bilder, så det får komme en annen gang :P

Siden sist er Gira fylt 1år, men hun er like barnslig som alltid. Funnet en ny måte å få oss med på leken/få oppmerksomhet. Hun stapper ballen under sofaen, kommoder, mellom sofaputer osv, sånn at vi må hjelpe henne å ta den ut. Hun kan holde på slik i evigheter :P

Hun tåler ikke et "nei". Hun stopper med det hun gjør, men bjeffer pent tilbake i protest. Vi synes jo bare det er morsomt, så gjør ikke noe med det, så lenge hun stopper det hun holder på med.

Treningsmessig er hun vel ikke heelt det jeg hadde forventet, men det kan jo alltids komme seg. Hun blir veldig fort lei, og kan fint finne på å gå og legge seg midt i ei lita inneøkt. Ute er det litt bedre, spesielt om jeg har leke til belønning. Vi har ikke kommet noe særlig langt i treninga da, men så har jeg også bodd fra henne en stund nå. Blir ikke så mye ffremgang for hver gang jeg er hjemme da.

I jula koste vi oss masse. Vi var 9hunder og 11folk, og det gikk overraskende bra. Hun roet seg fortere enn jeg trodde. Under middagen lå hun i bilen, men jeg tok henne inn etterpå. Lekte litt med en kjempegøy dunker (som ble veldig glad i Gira), men roet seg etterhvert. Hadde bånd på henne da, så ikke hun skulle få snike seg bort til de andre hundene og rive ned hele huset :P

Nyttårsafta gikk også bra. Stort sett lå hun bare å slappa av, men ble litt redd når det smalt som verst utenfor. Ikke veldig påvirka da, så det er bra. Virker som hun søker mye støtte fra folk, og hun roer seg mer når hun ser at vi er rolige.

Ellers var jeg hjemme en tur igjen sist helg. Gikk tur med boerboelvennen Chico. Gikk et lite stykke i bånd hvor dem måtte gå pent, så lot vi de leke litt løse etterpå. Merker vi må trene litt på passering og tur med andre hunder. Hun blir heeelt klovn når vi treffer på hunder (og barn også), for det kan jo hende de vil leke!?

Hun imponerer meg fortsatt med innkallingen. Jeg tar vanligvis med med leken i lomma, den er super belønning. Når Gira og Chico var løse og lekte, ropte jeg på henne en gang, og hun kom! Hehe, ikke vandt med så god innkalling på hund, uten å ha trent sånn veldig mye på det! :)

Allergien går fortsatt litt opp og ned, men hun har hvertfall ikke hatt ørebetennelse på en stund! Litt kløe som kommer og går. Nå i det siste har hun klødd og blitt sår under labben (før de begynte å salte veiene, tipper det har mye med fukt å gjøre).

Også kan jeg avslutte denne oppdateringen med en gledelig nyhet: vi har ordnet ny leilighet, som vi leier fra 1.mars! Så nå blir Gira og Fluffy bergensere. Leiligheten ligger veldig landlig til, sikkert mye turområder rundt, så dette blir bra!! Har en lillebror på 11 hjemme da, som ikke er så godt fornøyd. Han og Gira er bestevenner, Gira elsker han over alt. Så jeg føler meg litt ond også som tar dem fra hverandre.. Menmen, det har vært planen hele tiden, så får han heller komme på besøk! :)

Edit: kan jo legge ved et par dårlige mobilbilder

Beste julebildet jeg fikk til :P

2ujgks1.jpg

Speider utover vakre hundeheia vår!

14e2qld.jpg

"Lek med meg, Fluffy"

2agm69d.jpg

Latsabbhund!

2b9xt1.jpg

mw2wix.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har blitt en utrolig flott dame altså :) Veldig synd med allergi, men mye kan jo tilrettelegges (dog krever det jo en del tid/energi), men det trenger jo ikke og være verdens undergang. Etterhvert blir jo ting vaner og det går mer av seg selv ettersom man lærer.

Siden hun er allergisk mot midd så ville jeg droppet tørrfor helt så langt som mulig. Og skal du gi tørrfor så frys det ned først. Lagermidd liker seg på slike ting. Allergifor vil jo heller ikke ha noe for seg om det ikke er mat hun er allergisk mot. Soverom er jo også en verstingplass for midd (sengetøy), det samme gjelder jo tepper, både på gulv og fleece/ulltepper, det gjelder om man har tøysofa, gardiner osv. Jo mindre tekstiler man har og jo hyppigere man rengjør godt over alt jo mindre midd i hus. Og gjerne fryse/koke ting innimellom for og ta knekken på utøyet. Finnes vell også middbehandlet tepper/underlag til hund man får kjøpt, mener jeg og ha lest. Husker og ha sett en middfjerner også, la den ut her, lurer på om det var @Nirm eller @2ne , eller begge som kjøpte en slik for og prøve, kanskje noen av de har testet den. Sikkert ikke noen magisk greie, men hjelper det nå litt om ikke annet så er det vell til god hjelp. Var en dings for og plugge i stikkontakten. Nirm og 2ne har sikkert noen gode tips ifht og leve med allergihund også. Også har vell Nirm og Yodel (?) prøvd ut en allergisprøyte eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har blitt en utrolig flott dame altså :) Veldig synd med allergi, men mye kan jo tilrettelegges (dog krever det jo en del tid/energi), men det trenger jo ikke og være verdens undergang. Etterhvert blir jo ting vaner og det går mer av seg selv ettersom man lærer.

Siden hun er allergisk mot midd så ville jeg droppet tørrfor helt så langt som mulig. Og skal du gi tørrfor så frys det ned først. Lagermidd liker seg på slike ting. Allergifor vil jo heller ikke ha noe for seg om det ikke er mat hun er allergisk mot. Soverom er jo også en verstingplass for midd (sengetøy), det samme gjelder jo tepper, både på gulv og fleece/ulltepper, det gjelder om man har tøysofa, gardiner osv. Jo mindre tekstiler man har og jo hyppigere man rengjør godt over alt jo mindre midd i hus. Og gjerne fryse/koke ting innimellom for og ta knekken på utøyet. Finnes vell også middbehandlet tepper/underlag til hund man får kjøpt, mener jeg og ha lest. Husker og ha sett en middfjerner også, la den ut her, lurer på om det var @Nirm eller @2ne , eller begge som kjøpte en slik for og prøve, kanskje noen av de har testet den. Sikkert ikke noen magisk greie, men hjelper det nå litt om ikke annet så er det vell til god hjelp. Var en dings for og plugge i stikkontakten. Nirm og 2ne har sikkert noen gode tips ifht og leve med allergihund også. Også har vell Nirm og Yodel (?) prøvd ut en allergisprøyte eller noe slikt?

Hun får nå 50/50 v&h og tørrfor. Tørrforet fryses før hun får det. Mulig jeg går over på kun v&h når hun flytter opp her.

Planen når hun flytter opp her er å ikke la henne ligge i sofa. Har ei hundeseng hun får ligge i, med ullteppe i (midd skal visstnok ikke like seg i ull). Blir vasket regelmessig. Ingen tepper i nye leiligheten, og vi vil heller ikke skaffe oss det.

Jeg har kjøpt sånn middfjerner til stikkontakten. Testet den først på soverommet for min egen del. Vanligvis blir jeg tett i nesa og rennende øyne etter en natt der, men med den i kontakta fikk jeg ikke særlig allergirreaksjoner. Den står nå i stua for Gira sin del, men er usikker på effekten. Tenker dog det blir lettere å tilrettelegge for allergien hennes når jeg har hele kontrollen. De gjør så godt de kan hjemme, men de vil f.eks ikke kaste ut gulvteppe osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får nå 50/50 v&h og tørrfor. Tørrforet fryses før hun får det. Mulig jeg går over på kun v&h når hun flytter opp her.

Planen når hun flytter opp her er å ikke la henne ligge i sofa. Har ei hundeseng hun får ligge i, med ullteppe i (midd skal visstnok ikke like seg i ull). Blir vasket regelmessig. Ingen tepper i nye leiligheten, og vi vil heller ikke skaffe oss det.

Jeg har kjøpt sånn middfjerner til stikkontakten. Testet den først på soverommet for min egen del. Vanligvis blir jeg tett i nesa og rennende øyne etter en natt der, men med den i kontakta fikk jeg ikke særlig allergirreaksjoner. Den står nå i stua for Gira sin del, men er usikker på effekten. Tenker dog det blir lettere å tilrettelegge for allergien hennes når jeg har hele kontrollen. De gjør så godt de kan hjemme, men de vil f.eks ikke kaste ut gulvteppe osv.

Det forstår jeg godt, og det høres jo ut som hun blir tatt godt vare på :) Nå på vinteren går det jo og bare henge ut tepper, sengetøy og slikt en gang i blant, da fryser det og midden dør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt, og det høres jo ut som hun blir tatt godt vare på :) Nå på vinteren går det jo og bare henge ut tepper, sengetøy og slikt en gang i blant, da fryser det og midden dør. :)

Henge ut dyner og tepper er ikke så dumt nei! Må bare komme litt frost her, så skal jeg absolutt gjøre det, spesielt med hennes tepper!

Hun får ikke sove i senga uansett, men jeg vil gjerne ha henne på soverommet. Planen er å hvertfall i starten kjøpe kompostbinger på biltema og sperre av så hin ikke kommer opp i senga. Må bare få typen med på samme tanken, han er ikke så happy for hund på soverommet :P

Tenker også jeg sperrer av foran ganga når hun er alene, så hun ikke kommer seg ut døra der. Da vil hun ha det meste av leiligheten for seg selv, så satser vi på hjemme-alene treninga går bedre etterhvert! Jeg tar meg hvertfall fri noen dager med en gang så hun blir kjent med den nye plassen, og får trent litt på å være alene før vi går fra henne flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering igjen, etter at jeg har vært hjemme i ei god uke sammen med Gira.

Fordi jeg var hjemme hele dagene prøvde vi å ha Gira løs i stua. Jeg sov, men hadde hørt om hun ble urolig. Tenkte det var greit å starte slik, så hun bare ble alene ca 1time før jeg sto opp. Det har gått veldig bra! Hun ligger bare å sover. Jeg har rom i kjelleren, rett under stua, og alt jeg har hørt fra henne om nettene er når hun bytter sofa eller stol :) Så det ser lovende ut. Hun føler seg nok mer trygg i stua tenker jeg!

Var med på fellestrening med hundeklubben forrige mandag. Hun startet som vanlig ganske ukonsentrert, men med en del hopp og sprett og jobbing fra min side ble hun mer oppmerksom på meg. Da var hun faktisk ganske flink! Vi har slitt litt med fvf, føler hun fort krysser foran meg fordi hun går fort, eller at hun søker mot armene mine for å finne belønning. Jeg har også surret en del og kun gått korte strekker med henne. På trening nå tenkte jeg at jeg bare skal gå.. ikke stoppe når hun vimser, men bare gå. Fungerte greit! Så hun hadde en ganske grei fvf! :D

Etterpå hadde vi litt fellesøvelser; tannvisning, fellesdekk og innkalling en og en på rekke. Ble stående ved siden av en boxer hun har fått kjeft av før, så Gira var veldig usikker, ville helst ha større avstand. Tannvisning må vi trene masse på, for hun vil jo helst overfalle alle som kommer for å klå på henne. Kooos!, tenker hun nok :P

Fellesdekk går greit, men har ikke trent så lengr om gangen enda, og vi må trene på å ikke reise seg når jeg går bak henne. Men, hun ligger selv om andre reiser seg, så det er bra :)

Innkallingen var hun veldig treig på.. vanligvis er hun kjemperask, men vi har enda ikke trent på innsitt, kun å komme til meg.

Ellers har Gira fått en ny lekekamerat. Siden Gira flytter opp til meg nå, ville foreldrene mine ha en ny hund hjemme. De ønsket ikke valp, så jeg hørte med en bekjent om hun kunne tipse oss om hun fikk inn noen til omplassering. Så nå har de en blandingshund på 9mnd hjemme, og det går kjempebra! Travelt de første dagene, leking og herjing hele tiden. Gira er nok i starten på løpetis også, så vanskelig for en helt ny hannhund å kommanderes bort fra Gira. Etter et par dager ble det roligere, da, men de har noen daglige lekeøkter likevel :) Mio, som han heter, er passelig liten, men likevel stor nok til å kunne leke greit med Gira.

Nesten overrasket over hvor snill Gira er med han. Mio er kjapp med å ta lekene fra Gira, men Gira lar han bare ta de også.. ofte hun går å gir dem til han også, da. Mio stikker av med leken, Gira legger seg ned å "gråter", skikkelig misfornøyd :P Hun har også funnet ut at det går an å avlede Mio da, om han har en leke hun vil ha. Da løper hun bort til en pipeleke, trår på den, Mio kommer løpende og tar leken, så tar Gira den andre leken :P

Meen, hun er ikke bare snill. Var i hundeheia med Gira, Mio og en boerboelhann, Chico. Gira og Chico leker veldig bra sammen, gikk greit med Mio også.. en stund. Etter hvert virket det som Gira ble lei av Mio, så hun jagde han vekk. Om Mio sto i veien eller løp mot dem så kjeftet hun på han(type stå over å brøle).. Fikk plukket henne av han da. Mio var ikke så gira på å løpe, så jeg tok likegodt han i bånd så de to andre fikk løpe. Føler meg litt kjip da, tar mobbeofferet i bånd :P Menmen, hadde bare blitt kluss med Gira i bånd, for der var henne Chico ville leke med!

Nå gleder jeg meg til å få både hund og katt opp her! Vi begynner flyttinga imorgen, mamma kommer med dyrene i neste uke.

Fikk tatt noen bilder når jeg var hjemme, men fordi jeg fløy opp igjen ble kameraet igjen hjemme.. Skal legge ut i slutten av neste uke!

Har forøvrig et par videoer på telefonen, hvordan kan jeg dele de her?

Edit: prøver på video, kan dere se?

Mio har tatt leken av Gira:

Høylydt drakamp:

Har en grei plass å lufte hundene på, hvor de kan løpe løse. Så og si aldri folk som går forbi der på denne tiden, og kjempegreit med vann og bittelitt skog. Perfekt for kort morgen/kveldslufting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har Gira flyttet opp til Eikangervåg og blitt "bergenser"(er vel helst stril, menmen :P). Det ble en lang biltur på onsdag for henne, i et altforlite bur. Men hun hadde vært rolig og snill hele turen. Da hun først kom her var hun en liten runde for å sjekke ut leiligheten, for så å bare legge seg til å sove. Imponert! Hun pleier ikke roe seg så fort på fremmede steder, om ikke hun har på bånd.

Katten ble dessverre ikke med denne gang, han bestemte seg for å gjemme seg når de skulle reise :(

Mamma og lillebror reiste hjem igjen i går, så i natt var første natta hun var alene i stua/kjøkkenet (de sov på madrass der når de var her, så Gira lå med dem). Jeg var litt bekymret for at hun ikke skulle roe seg, i og med at det er nytt, og man hører ganske godt når de går over gulvet i etasjen over. Hun skrapte forsiktig på døra når vi gikk ut, men jeg ba henne legge seg, og etter det hørte vi ingenting fra henne. Så tror det går bra! ;) Jeg blir nok hjemme med henne denne uka, for å trene litt på å være hjemme alene. Vil ikke gå fra henne en hel skoledag også, nå når alt er nytt. Selv om jeg bare har en forelesning, så har jeg jo 3timer reisevei hver dag, så det blir uansett en stund (typen jobber heldigvis nærmere da, men hun blir jo alene omtrent en hel arbeidsdag). Vi har så og si ingen obligatorisk undervisning, så jeg kommer nok til å heller jobbe litt mer hjemme fremover.

Her har vi en veldig fin plass, og det frister veldig å ha henne løs utenfor! Men pga høner, sauer og et par nabohunder tør jeg nok ikke det med det første :P Men, langline er en grei ting, så får hun hverfall løpe litt, og jeg kan stoppe henne om hun prøver å løpe ned til hønene f.eks.
Hun fikk hilse på ene nabohunden idag, en border collie. Han har stått bindt utenfor et hus når vi har gått forbi, men jeg har ikke turt å latt dem hilse. Synes det er litt vanskelig å lese border collier, og jeg liker uansett ikke hilse på fremmede hunder som står bundet. Men, når vi gikk ut på tur idag var naboen og hunden utenfor, hunden var løs så den kom bort. De snuste litt, så ropte han inn hunden sin. Når vi kom igjen hilste jeg på naboen og snakket litt. Da fikk hundene hilse litt mer, men det gikk ikke veldig bra :( Ikke noe alvorlig, var bare mye lyd og bust, men ikke noe problem å avbryte dem heldigvis!

Ellers hadde vi en begivenhetsrik lørdag. Vi tok bussen inn til byen, sammen med tante, søskenbarn og kjæreste (og mamma og lillebror) og deres hunder: en sheltie, en sheltievalp og en shibavalp. Gira har ikke tatt buss siden hun var valp, men det gikk riktig så bra. Første hun gjorde var å hoppe opp og hilse på bussjåføren :icon_redface: Hehe, jeg ble litt stressa, for bussen vår gikk med en gang vi kom der, og jeg prøvde å finne kort og penger... Heldigvis var sjåføren hyggelig. På bussen vekslet hun mellom å sitte å se på folkene og legge seg ned for å prøve å komme bort til den andre hunden som var der :P

I byen gikk vi bort på torgallmenningen for å vente på resten av folket. Hun satt seg fint ned og slappet helt av, selv med masse folk rundt! Hun klarte tilogmed å gjøre et par triks, det er ikke dårlig! :D

Så var det tid for å opp på Fløyen. Vi tok fløybanen opp, den var stappfull, men hundene tok det med knusende ro. Vel oppe på fløyen gikk vi litt innover, men snudde ganske fort og fant ut vi heller skulle gå ned igjen, i stedet for å ta banen. Ble en fin tur!

Dagen ble avsluttet med pizza ute på peppes. Det var surt og kaldt, og Gira krøyp opp i sofaen for å få varmen. Jeg tenkte jo egentlig hun skulle få sitte på bakken, men de som jobbet der var riktig så hyggelige og sa at det gikk helt fint! Var ei som jobbet inne som måtte ut å hilse på alle de fine hundene. Føler ikke det er ofte de er så positive til hund på slike stedet! :)

Såå kan jeg legge ut noe bilder av Gira og Mio. Ser nå at de ble utrolig dårlige, menmen, lenge siden jeg har lagt ut bilder her nå så bedre enn ingenting :P

Løpeløpeløpe

zlrpv.jpg

2lt6fcj.jpg

Løpetryne

1239ik8.jpg

2zi1q0w.jpg

Gira liker å bade/vasse - selv i iskaldt vann

e6snlt.jpg

Så typisk Gira.. Ene sekundet står hun slik...

1473ug.jpg

..og et halvt sekund etterpå slik

fnsjo2.jpg

Gira og Mio

1428sx0.jpg

Jeg er litt forelska i egen hund :wub:

m8prty.jpg

Syntes Gira sto pent her, for en gangs skyld!

358b6u9.jpg

Og til slutt et par bilder jeg tok nettopp, før kameraet gikk tom for strøm :(

34dok75.jpg

295x1yf.jpg

Litt "protestgrin" fordi jeg ba henne sitte.. da ser man smart ut:

33aqc2g.jpg

2z8ssw1.jpg

Endret av laikamor
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Måtte bare si at jeg digger navnevalget! Tipper en Boxer kler det ganske godt òg. ;) Flott er hun også blitt.

Red: Liker forresten snuten hennes, fin neserygg for rasen det der. Dobbelred: Kanskje mer vanlig at Boxere har litt neserygg forresten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D

@

Navnet passer ypperlig! Ble foreslått av en sonis :)

Ja, jeg er godt fornøyd med nesen hennes, har sett noen boxere som er ganske inntrykte.. Ikke så vanlig som på visse andre raser, men føler likevel jeg ser en del som har litt for kort snute til min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D

@

Navnet passer ypperlig! Ble foreslått av en sonis :)

Ja, jeg er godt fornøyd med nesen hennes, har sett noen boxere som er ganske inntrykte.. Ikke så vanlig som på visse andre raser, men føler likevel jeg ser en del som har litt for kort snute til min smak.

Neseryggen er fantastisk :) Mange fler skulle hatt den lengden, inkludert min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...