Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på kastrering av tispe


zobra
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Collietispe på 7 1/2 år som har fått påvist livmorbetennelse idag. Det er ikke på et kritisk stadie enda, så hun er satt på antibiotika for øyeblikket, men hun må mest sannsynlig kastreres (eller steriliseres som mange kaller det) innen ganske kort tid.

Det jeg lurer på er om det er noen som kunne delt litt priser og erfaringer her.

Dyreklinikken jeg brukte nå tar 9000,- for operasjonen, men jeg har lest om alt fra 3-4000 og opp.

Hunden veier 19,5kg, og det burde være i vestfold/østfold/akershus-området.

Dersom noen ikke vil dele navn på klinikken her, så send gjerne en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Litt dobbeltposting her med oppdatering (mod. må gjerne slå sammen om dette er feil). Nala har fått time til operasjon i ettermiddag hos Eiker, så da blir det spennende å se hvordan det går. Håpe

Da ringte jeg og hørte med Eiker dyreklinikk nå, og fikk svar at de jobbet ut fra ca. 4000,- for operasjonen, men at det fort kunne stige ved komplikasjoner mtp. livmorbetennelsen. Det er uansett

Nå er det noen år siden jeg undersøkte det så husker ikke tall lengre. Men det er en så pass stor andel av ukasterte hunder som får livmorkreft at jeg ikke tar sjansen på å vente til det eventuelt bli

Tusen takk for alle svar hittil!

Jeg visste ikke at det inngrepet var annerledes ved livmorbetennelse, men det er kanskje pga. risiko eller komplikasjoner..?

Tror uansett at jeg må ta meg en ringerunde til klinikkene og høre litt. Det er sikkert også litt forskjell på hva som inngår i prisen, hvor mye oppfølging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte jeg og hørte med Eiker dyreklinikk nå, og fikk svar at de jobbet ut fra ca. 4000,- for operasjonen, men at det fort kunne stige ved komplikasjoner mtp. livmorbetennelsen.

Det er uansett under halvparten(!) av utgangsprisen som jeg fikk hos den første klinikken, så det blir nok til at jeg satser på denne.
Alt jeg har lest om klinikken har også vært positivt til nå :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dobbeltposting her med oppdatering (mod. må gjerne slå sammen om dette er feil).

Nala har fått time til operasjon i ettermiddag hos Eiker, så da blir det spennende å se hvordan det går.

Håper og satser på at det går uten noen ekstra komplikasjoner :ermm:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjonen gikk helt fint, og det kom på ca 6000,-, men da hadde jeg allerede betalt for sjekk, ultralyd,blodprøve, antibiotika osv (2000,-) på den første klinikken jeg var hos. Sammenlagt kom altså alt på ca 8000,-.

Det jeg lurer litt på nå er om hun kanskje har klart å dratt løs ett sting fra operasjonssåret. Bakerst er ikke huden helt sammen, og du kan se at det er et lite hull der og litt klumpete, men ringte klinikken idag, og de mente det ikke var farlig så lenge det ikke kom noe puss ut.

Hun går med en slags body på seg for å ikke irritere såret, men igår og idag har den vært veldig våt bak, og det lukter veldig stramt (prøvde å vaske den i går). Det har ingen farge. Trodde først hun hadde tisset gjennom bodyen uten at jeg oppdaget det, men lukten passer ikke. Noen som har erfaring med det?

Spurte om det også på telefon da jeg ringte idag, men de mente at så lenge allmenformen var grei, så skulle det ikke være noe alvorlig.

Ellers er hun i fin form, mye bedre enn før operasjonen, og synes det er veldig kjipt å måtte holde seg i ro store deler av dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nita er nettopp kommet seg etter en haste sterelisering (kraftig livmor betenelse)

Vi hadde noe liggende(kompres lignende ting) på innsiden av bodyen. for det er helt normalt at det vesker litt. Må følge med lukta, og fargen. forandrer det seg er det mulig det kan være betenelse. Nita sitt sår vesket litt i nesten 2uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kastrere Bodil på Fredag, og da fikk vi prisoverslag på 6700 kr. Litt dyrt, men synes det er greit å bruke samme dyreklinikk som har annbefalt oss det og som har journalen hennes. Men hvor lang er rekonvalens tiden (skreives det sånn forresten? :P ) vi har kastrert ei tispe før, men der var det så mye komplikasjoner så husker ikke så mye av selve rekonvalensen. Mamma og pappa skal passe henne neste Fredag, burde gå greit det? Hu er jo vandt til å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kastrere Bodil på Fredag, og da fikk vi prisoverslag på 6700 kr. Litt dyrt, men synes det er greit å bruke samme dyreklinikk som har annbefalt oss det og som har journalen hennes. Men hvor lang er rekonvalens tiden (skreives det sånn forresten? :P ) vi har kastrert ei tispe før, men der var det så mye komplikasjoner så husker ikke så mye av selve rekonvalensen. Mamma og pappa skal passe henne neste Fredag, burde gå greit det? Hu er jo vandt til å være der.

Her gikk det ca en uke før hunden begynte å bli "normal" igjen. Men hun mistet mye blod under operasjonen. Har hørt flere sier hundene er i fin form igjen etter noen dager :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...