Gå til innhold
Hundesonen.no

Å finne bosted i Bergen med hund?


Sela
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har måttet slite mye med å finne bosted i Bergen med hund? Jeg har planer om å bo i sentrum, og ønsker ikke å bruke mer enn 7000 kr i mdn. Er student.

Hunden min er liten... Jeg sleit med å finne bosted i Tønsberg, og jeg gruer meg til å begynne å lete etter sted i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selv finne leilighet med lov til å ha dyr i til sommeren. Men, jeg skal finne litt utenfor Bergen, i Lindåsområdet tenker jeg. Flytter da sammen med typen. Det jeg tenker er å skrive en annonse selv og legge ut på finn, på ønskes leid sidene.

I fjor bodde jeg på Os, og der fikk jeg lov til å ha med hund, selv om jeg egentlig hadde gitt opp å lete etter plass hvor det var tillatt. Så det er absolutt ikke umulig, men det kan nok være vanskelig...

Ikke mye hjelp i meg, men vi står vel i ca. samme situasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er vanskelig uansett i Bergen, og om du i tillegg har hund, så blir det enda vanskeligere. Men man klarer nok å finne noe tilslutt. Jeg fant et kollektiv i Bergen sentrum hvor jeg fikk ha med hunden til under 6000 kr. Jeg leitet på vårparten i fjor, det er mulig man finner mer på sommeren når mange studenter flytter ut.

Ellers fant jeg bare ting utenfor Bergen sentrum. Men du skal ikke langt utenfor før du finner mye mer, til rimelige priser, men hvor det likevel ikke tar lang tid å gå til sentrum, så jeg tror ikke jeg ville vært så bastant på at det akkurat skal være i sentrum. Der hvor jeg bor tar det 20 min å gå inn til sentrum, jeg fant også en leilighet hvor det tok 15 min å gå inn :) Jeg syns det er helt greie avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette etter leilighet i Bergen med hund i over to år uten resultat. Så laget jeg en egen annonse på Finn og fikk mail samme dag og den leiligheten fikk vi :)

Vi flytter ut derfra torsdag, og da er den ledig, med mindre de har funnet noen nye alt :) Ligger rett utenfor Bergen, i Loddefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...