Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaktcockeren Ah-tib`s Sandon "Vill"


Floyd
 Share

Recommended Posts

Etter 1 år med masing på samboer om ny hund og leting på nett. Så har eg endelig fått hentet heim ein liten jakt cocker frå Sverige.

En liten herremann som lyder navnet "vill".

Dette er andre dagen han er her og han klarer seg veldig fint. en aldeles herlig valp som virker veldig trygg. Lite lyd og slapper godt av i den nye heimen :)

Eg hentet han på flyplassen i stockholm og han var rolig heile veien heim til vestlandet. Han var med på 2 flyvninger og såv gjennom flyturene.

taklet veldig bra all oppmerksomheten frå forbipasserende. og var like glad kvar gong noken ville hilse på :)

Og heima fekk han hilse på den andre hunden min. Han er ikkje så begeistret for små valper, synst nok dei er litt for små, så han holder seg mest unna og observerer litt. Men det begynner allerede og bli bedre. Dei blir nok gode kompiser når han blir litt større :)

Og med sonen min går det også veldig bra, dei har lekt masse idag. Guten min synst nok det er litt kjekt med ein hund som vil leke med leker. Ridgebacken min er litt sær og synst leking er for pyser, han skjønner ikkje heilt vitsen med det :P

Noken bilder av herligheten :)

Dilter etter storebror som trener litt.

post-10543-0-53700500-1361625446_thumb.j

post-10543-0-33123900-1361625204_thumb.j

post-10543-0-23901800-1361625371_thumb.j

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Storebror" er skikkelig pingle rundt valpen. Og springer helst motsatt vei når han blir for nærgående :P Men begynner og bli bedre og bedre. Og kjem nok til og bli en fantastisk storebror :)

Høres ut som rr-en her i huset nå når vi passer dachsen til svigerinna. Hun synes våre hunder er de kuleste i verden, og det er IKKE gjensidig for Kovu sin del! (nå lengre. De første gangene var han ordentlig lekeonkel) Han sukker tungt og går og legger seg i et annet rom. Så løper hun etter mens hun "japp-japp-japper", og han reiser seg, rister seg litt, og går tilbake til det første rommet og legger seg... (jada, vi sørger for at hun ikke får jage ham slik stort sett).

Men denne gangen har han faktisk vist litt mer interesse og snust og tolerert litt mer igjen. Det går seg nok fort til når de bor i samme hus permanent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som rr-en her i huset nå når vi passer dachsen til svigerinna. Hun synes våre hunder er de kuleste i verden, og det er IKKE gjensidig for Kovu sin del! (nå lengre. De første gangene var han ordentlig lekeonkel) Han sukker tungt og går og legger seg i et annet rom. Så løper hun etter mens hun "japp-japp-japper", og han reiser seg, rister seg litt, og går tilbake til det første rommet og legger seg... (jada, vi sørger for at hun ikke får jage ham slik stort sett).

Men denne gangen har han faktisk vist litt mer interesse og snust og tolerert litt mer igjen. Det går seg nok fort til når de bor i samme hus permanent!

Ja floyd synst nok han er litt for liten. han har alltid reagert sånn ovenfor så små valper. men med en gang dei er litt eldre og større så er han en super onkel. så leken! Og allerede idag, den 2 dagen så er han litt bedre. har til og med prøvd seg på eit par sprell med lek. Så det blir nok bra :) Men skjønner han godt eg, valper kan vere plagsomme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som rr-en her i huset nå når vi passer dachsen til svigerinna. Hun synes våre hunder er de kuleste i verden, og det er IKKE gjensidig for Kovu sin del! (nå lengre. De første gangene var han ordentlig lekeonkel) Han sukker tungt og går og legger seg i et annet rom. Så løper hun etter mens hun "japp-japp-japper", og han reiser seg, rister seg litt, og går tilbake til det første rommet og legger seg... (jada, vi sørger for at hun ikke får jage ham slik stort sett).

Men denne gangen har han faktisk vist litt mer interesse og snust og tolerert litt mer igjen. Det går seg nok fort til når de bor i samme hus permanent!

OT: Skal dere overta dachsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fine bilder. :) Storebror ser jo enorm ut i forhold til den småtten der. :ahappy:

Bare 10 ganger større :ahappy:

Herregud noe så søtt! Og dødskult navn :D

Takk! :)

Er veldig fornøyd med navnet, det passer han ypperlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 5 months later...

Ein liten oppdatering. Villmannen er no blitt 15 mnd og kler fortsatt navnet sitt. Han er en fin familiehund som elsker og vere med på alt. Også prøver eg og trene han så ofte eg kan, ikkje lett med 2 små barn og en mann som er borte halve året :P Men me får no til litt likavell. Målet for i år er og starte i agility, trene meir Lp, og begynne med jakttreningen. Er helt blank på den jaktdelen, men skal på treningssamling no i mai, så håper det er håp for oss :)

1146682_10152411808831303_56454355493921

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...