Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoppteknikk - hvordan trene dette?


SiljeSM
 Share

Recommended Posts

Hei.
Jeg har ett spørsmål ang hoppteknikk trening.

Hvordan trener dere hoppteknikk? Har dere noen gode erfaringer innen dette?

Jeg har ei lita border collie tispe på 20 mnd som allerede har begynt å forstå hvor høyt pinnene henger. Og om pinnene skulle henge litt høyere en vanlig, river hun.

Jeg vil satse på lit mer trening innen dette frem over, så gode tips hadde vert til hjelp!

Er ikke så erfaren innen agility! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltpost.

Men om hunden har lært seg hvor høye hinderene er og ikke ser seg for, så kan det lønne seg og sette hopppinnene skjevt, på kryss og på mange rare måter. Sånn at hunden faktisk må kikke litt på hinderet, og ikke bare hoppe på autopilot. Det hjalp på min bc hvertfall:)

Brukte gjerne flere hopppinner på hvert hinder og satt dem på kryss og tvers mellom hinderstøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltpost.

Men om hunden har lært seg hvor høye hinderene er og ikke ser seg for, så kan det lønne seg og sette hopppinnene skjevt, på kryss og på mange rare måter. Sånn at hunden faktisk må kikke litt på hinderet, og ikke bare hoppe på autopilot. Det hjalp på min bc hvertfall:)

Brukte gjerne flere hopppinner på hvert hinder og satt dem på kryss og tvers mellom hinderstøttene.

Det var en lur ide! :D At jeg ikke har kommet på det før! Takk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...