Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder i forskjellige størrelser?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Ca. hvor mange hunder er det av:

Ekstra små: 0-4 kilo?

Små: 5-10 kilo?

Mellom: 11-25 kilo?

Store: 26-45 kilo?

Ekstra store: 46 til 100 kilo?

Skjønner det er umulig å vite men sånn ca. Hva dere tror? Bare gjetting dette her, men hva har dere følelsen av?

Tenkte sånne svar:

Mest: Ekstra små.

Nest mest: Små

Mellom: Midten

Store: Nest færrest

Ekstra store: Færrest

Dette var bare ett eksempel.

Hva TROR dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er flest medium hunder :) At det er det folk foretrekker mest. Så store og så små og tilslutt giga.

Men så har kanskje de med små hunder flere hunder, for eksempel? Fordi det er enklere med små. Og da vil jo antallet små bli ganske stort. Nei, jeg holder en knapp på små raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er flest små hunder i hvert fall. Sjeldnere at jeg ser det på tur. Jeg ser oftest mellomstore eller store hunder på tur. Så tror det er mest av det. :)

Men det kan kanskje også variere ut fra hvor man går tur, og hvilke hunder som får mest tur? Av hundene i nabolaget her møter vi nesten bare de store/ mellomstore, fordi mange av de små nesten aldri forlater huset og hagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan kanskje også variere ut fra hvor man går tur, og hvilke hunder som får mest tur? Av hundene i nabolaget her møter vi nesten bare de store/ mellomstore, fordi mange av de små nesten aldri forlater huset og hagen...

Ja det er sant. :) Så fælt at de små ikke forlater huset og hagen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ca. hvor mange hunder er det av:

Ekstra små: 0-4 kilo?

Små: 5-10 kilo?

Mellom: 11-25 kilo?

Store: 26-45 kilo?

Ekstra store: 46 til 100 kilo?

Skjønner det er umulig å vite men sånn ca. Hva dere tror? Bare gjetting dette her, men hva har dere følelsen av?

Det er ikke helt umulig å vite hvis man ser på registreringsstatistikkene til NKK. Størrelsen står forsåvidt ikke i tallene der, men hvis man gidder å regne på det, skulle det være mulig å danne seg en viss oversikt :)

http://web2.nkk.no/om-nkk/dette-gjor-nkk/statistikk/ (Og er det bare jeg som syns at den statistikken er satt opp litt rotete i år?)

Registreringer for 2012 står også i siste nummer av hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...