Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjell på disse miniatyrhundene


Azyria
 Share

Recommended Posts

Leter fremdeles etter en rase som passer meg, og lurer litt på disse rasene:

Chinese crested powder puff

Shih tzu

lhasa apso

Japansk chi

Hvordan er de når det gjelder pelsstell, bjeffing, lojalitet, å få husren??

Noen bedre/verre enn andre?

Ellers vet jeg etter alt jeg har lest de siste dagene, at de skal være barnevennlige, og familiekjær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest om rasene på nett, og lest rasestandardene?

CC er jo en del større enn de andre rasene. Det er kanskje ikke lurt å ta de aller minste rasene dersom man bor i barnefamilie? Selv om barna er greie, kan det være greit at hunden tåler litt i alle fall. Når det gjelder småhunder er det stor forskjell på en hund på 25 cm, og en på 32 f.eks. Selv om det ikke høres mye ut i forskjell, så er forskjellen veldig stor rent fysisk. Noe å tenke på i alle fall :)

Generelt sett kan man si at raser som ikke røyter krever mye pelsstell, men om man ikke skal drive med utstilling, så kan man jo alltids klippe ned hunden.

Når det gjelder CC, så kan du lese alt om den nakne varianten også. Det er samme rase, så de har likt gemytt. Jeg har bare erfaring med CC, og de er utrolig familiekjære, og en type hund som kan være med på alt, men samtidig trives med rolige dager. De er veldig sosiale, og trives ikke så godt aleine, er fornøyde så lenge de får være med familien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...