Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Westminster er kanskje det beste eksempelet på mye fæl avl på samme sted i mine øyne.......

Dukkecollier: Som terriermannen sier det: «This Old English Sheepdog won the the herding group at the Westminster Dog Show, beating out the Barbie Collies as "best hair dresser's dog" pretend

ot- jeg er glad jeg har SH og på spesialutstillingen kan komme i turbukse og turjakke uten at noen ser stygt på meg. Utstillerne nå til dags på andre utstillinger kler seg jo penere enn jeg gjør til f

amstaff

RN21337201.jpg

Hahahahahahahahahahah!!!!

Bedlis X Dachs?

RN21927806.jpg

Amstaffen er flott, litt leppete men det synes ikke så godt her. Herlig kjønnspreg og mange fler fine detaljer! Gleder meg til å se video fra ringen, spent på hvordan den beveger seg.

Dandie dinmonten er vel helt grei den stakkars ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffen er flott, litt leppete men det synes ikke så godt her. Herlig kjønnspreg og mange fler fine detaljer! Gleder meg til å se video fra ringen, spent på hvordan den beveger seg.

Dandie dinmonten er vel helt grei den stakkars ;)

godt mulig den er grei, mer rasen jeg tenkte på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner fortsatt ikke bilder jeg.

BIR Grand Danois

GCH+CH+Longo+Miller+N+Lore+Diamond+Lil.j

Bra hode (ikke overdrevet langt) og overlinje, men ellers var ikke hunden noe særlig. Altfor lite benstamme, manglende overarm og skulder, typisk for tynn amerikansk hals, for lang lend, ikke dyp nok brystkasse, de schtøgge harepotene, lite lår og jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det ble moteriktig med amerikanske whippets i Europa også, ville nok denne blitt ansett for aningen høybeint, grov i beinstammen, med knappe kurver, ubalanserte vinkler, ekstremt hode og aaaaltfor store ører. Men det var da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det ble moteriktig med amerikanske whippets i Europa også, ville nok denne blitt ansett for aningen høybeint, grov i beinstammen, med knappe kurver, ubalanserte vinkler, ekstremt hode og aaaaltfor store ører. Men det var da.

Hva tenker du på med ubalanserte vinkler? At den er noe steil foran og bra vinklet bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR Siberian Husky:

WS40670304.jpg

Highlander's Rumor Has It, denne hunden er rundet 9 år!

Synes den ser bra ut, god representant for rasen. har selvsagt ting jeg ville hatt litt annerledes (blant annet mer forbryst), men alt i alt en fin og rasetypisk hund uten noe veldig ekstremt over seg. (har sett penere bilder av hunden)

BIM har de ikke lagt ut bilde av i år, så jeg låner bildet fra ifjor (hvor hun ble BIR)

WS23609501.jpg

GCH Topaz Silver Lining, også en pen hund.

Litt moro er det at årets dommer: Kimberly Meredith-Cavanna også har dømt Freke og likte ham veldig godt :)

(ble 2. beste hannhund for henne i Dortmund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR portugisisk vannhund

GCH+CH+Claircreek+Impression+De+Matisse.

Hm.. Veit ikke helt jeg. Hater måten de klipper dem på der nede. Men synes det ser ut som at den kunne hatt bedre bryst. Og noe kraftigere benstamme etter min smak. Ellers vanskelig å si synes jeg. Bevegelser har så mye å si på en portis.. Bra proporsjoner har den, kort fin rygg. Og relativt kort nakke. En anelse svake mellomhender bak kanskje? Synes bakbensvinklene ser bra ut. Og halen kunne vært båret mer over ryggen, men kan hende den gjør det når hunden løper. Alt i alt en grei hund synes jeg. Bildet fra westminster fikk jeg ikke lagt inn via mobil, Så legger inn et annet.

Når jeg tenker meg om synes jeg helheten er fin :) med unntak av bolleklippen da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet:

Winway+Lexie+Personal+Appearance.jpg

Litt usikker på hva jeg syns. Whippeten har noe steil rygg. Salukien syns jeg er noe overvinklet bak. Men alt i alt moderat i forhold til mange andre raser.

Kan jeg spørre hva du mener med steil rygg? Er det at ryggen skulle hatt mer utpreget bue?

Bare nysggjerig på begrep som ikke brukes på egen rase ;)

Monab88 la ut bilde av bernerne, og jeg har sett live streamingen i dag. Jeg plukket ut to favoritter, hvor den ene vant og den andre ble uplassert - men var med i en "semifinale". Det var flere hannhunder jeg kunne satt opp, mens tispene var litt mer "meeh..."

Det er ingen drastiske forskjeller mellom europeisk og amerikansk berner - som Mona sa, har vinneren svensk far (eksportert til USA) og har australsk mor (for å nerde totalt har den australske moren en britisk oldeforelder, to nederlandske oldeforeldre, tre svenske oldeforeldre og en norsk oldeforelder - bare for å problematisere hva en australsk berner eller en amerikansk berner eller en europeisk berner egentlig er), og tispa er en belgisk import med norskfødt far.

Det var en del dårlige fronter, men det ser ut til å være et internasjonalt problem på rasen. Jeg likte ikke alle hodene, men de er generelt avvikende fra den europeiske modellen jeg foretrekker (men samsvarer med den amerikanske rasestandarden, som en jo også må ta høyde for), og flere med for høye haser.

Det var dog vanskelig å få bedømt all hunders bevegelser, for det lugget litt i streamingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PR12993104.jpg

Håpløs vinkel å bedømme hund fra, men den ser ut til å være moderat vinklet bak i forhold til mange andre pudler jeg har sett. Sånn utover det, så er jeg glad det ikke er jeg som steller den pelsen der :lol:

(Og den er sikkert ubrukelig, siden bruksegenskaper åpenbart sitter i pelslengden :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og den er sikkert ubrukelig, siden bruksegenskaper åpenbart sitter i pelslengden :P )

Jamen selvsagt er det sånn :D.

Egentlig er det rart det ikke er flere hundedommere fra Sonen, for jammen ta er vi bra flinke til å bedømme hunder *host*.

BIR på briard (får ikke lagt inn bilde dessverre) var samme som i fjor, og som jeg vel nevnte ett eller annet sted var hun avkom etter en hannhund jeg synes ser aldeles smashing ut (som også ble stilt, men som ikke nådde helt opp - han er forøvrig spanskimport). Jeg så så vidt på starten av streamingen, og det var mange bra briarder som stilte synes jeg, noen selvsagt bedre enn andre. BIM-hunden kommer fra en oppdretter som nesten har laget en egen rase - det er liksom ikke vanskelig å se at hundene er fra den kennelen. De er store, med lange halser og korte kropper stort sett, og med veldig ureine farger (farge er ikke et issue der borte) - men veldig flashy er de. Denne hannen har vunnet mange BIS (tror han har 3 BIS på rad nå de siste ukene faktisk). En bra hund men ikke helt min type.

Det som er fint å se her er at briardene i USA faktisk ikke er noen pelsmonster til tross for at rasen er langpelset. De har ikke pels til bakken slik man kan se enkelte hunder fra østeuropa har, og det er i det heletatt helt moderate pelsmengder (så får man bære over med at de formklipper dem en del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...