Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Slenger ut belgerne!

DN17333603.jpg

GCH Sans Brancos Stunned At Kindred

DN27369606.jpg

GCH Hillside Special And Hamazing

DN25283001.jpg

GCH How Sweet It Is De Burr Oak PT

Jeg har virkelig ikke peiling på utstilling kjenner jeg :lol: Men sånn med en gang i forhold til standarden synes jeg kanskje groenendaelen er en smuuuule for lang og mallen er litt steil i fronten + at den står litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Westminster er kanskje det beste eksempelet på mye fæl avl på samme sted i mine øyne.......

Dukkecollier: Som terriermannen sier det: «This Old English Sheepdog won the the herding group at the Westminster Dog Show, beating out the Barbie Collies as "best hair dresser's dog" pretend

ot- jeg er glad jeg har SH og på spesialutstillingen kan komme i turbukse og turjakke uten at noen ser stygt på meg. Utstillerne nå til dags på andre utstillinger kler seg jo penere enn jeg gjør til f

Slenger ut belgerne!

DN17333603.jpg

GCH Sans Brancos Stunned At Kindred

GCH Hillside Special And Hamazing

GCH How Sweet It Is De Burr Oak PT

Jeg har virkelig ikke peiling på utstilling kjenner jeg :lol: Men sånn med en gang i forhold til standarden synes jeg kanskje groenendaelen er en smuuuule for lang og mallen er litt steil i fronten + at den står litt rart?

Savnar litt hals/nakke på gronnisen. Pluss at den virker veldig "tung" i kroppen. Kan være pelsen som gjør det, eller vinklingen til fotografen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan ting foregår der, siden det var 2 hannhunder og 3 tisper i ringen tilslutt :lol: Synes hannhunden som ble BIR så veldig ok ut, bortsett fra at han var litt fransk. Tispa kunne vært en hannhund, litt maskulin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på bedømmelse av afghansk mynde nå. Ops, jeg mener irsk setter. :aww:

Sett bort i fra den latterlige mengden pels og spanielørene, så synes jeg at det er så mange mindre pene hoder. De har mistet det vakre setterhodet og de ser slik ut:

2052765.jpg?0

Ja, og så klipper og barberer de alle veier. Skjønner ikke greien. :aww:

Ser at dette ble en litt negativ tråd. Vi er visst ikke så glad i amerikanske hunder. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR GCH Yutori's Shades Of Autumn

DN19862505.jpg

Så ikke så ille ut egentlig, googla litt andre bilder av ham, syns han så ut som en fin lapphund :) Også heter'n visst Leif :lol:

BIM Ch Yutori's Winter Solstice

DN29915001.jpg

Så også fin ut, ikke på dette bildet, men på noen andre bilder jeg fant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømt av Norske Espen Engh. BIR greyhound er svenskoppdrettet. GCH Epic Impassioned. Flott tispe med passelige vinkler og fine linjer.

HP36350802.jpg

BIM. GCH Southwestern Lord Henry. Usikker på om det er bildet som er rart, men syns hodet var veldig lite på han. Hans kraftige kropp og det lille hodet ble litt kræsj i mine øyne og ødela helheten. Fikk ikke sett videoen av bedømmingen så vet ikke om dette var et uheldig bilde. Kunne kanskje sett en bedre underlinje på han.

HP26643603.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR berner: Taplacs Invincible Vinny
Ikke det beste bildet av han, men ut ifra andre bilder jeg har sett så ser han flott ut. Kanskje ikke den beste fronten, men ellers veldig bra. Har ikke orket å se video fra rasebedømmelsen enda.
WS20087102.jpg

Faren hans er forøvrig svenskoppdrettet :)

Edit:

BIM tispen, som har norskoppdrettet far

Ilsa--Cape-B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR irsk rød og hvit setter:

SR54358601.jpg

Bildet er fra da hunden vant for to år siden. Min hund er halvgrandonkel til denne hunden for å være helt nøyaktig. :lol:

Jeg så på bedømmelsen og synes at hundene jevnt over så fine ut(ingen av dem lignet på afghanske mynder), og selv om denne hunden ikke var min favoritt så var den en grei representant for rasen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så da ut som en setter :) Hvorfor er ikke de så ekstreme som de andre? :)

Jeg antar at man kan forklare det med at rasen ikke har vært stilt på utstilling i så mange år sammenlignet med de andre, og har heller ikke vært godkjent i den amerikanske kennelklubben i mange år heller(http://www.akc.org/press_center/article.cfm?article_id=3695). De har ikke fått tid til å ødelegge den. :P Ser man på stamtavlen til hunden som vant så skal man ikke mange ledd bakover(besteforeldre) før man finner jaktchampions.

Før rasen ble godkjent på utstilling(og det er jo ikke så lenge siden(1980-årene tror jeg) sammenlignet med de andre), så var jo denne rasen en jakthund, og er jo i all hovedsak det fremdeles i sitt hjemland.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SR58356005.jpg

Latterlige bakbeinsvinkler, alt for bredt hode MED rynker (!!) - tro om noen aspirerer etter å gjøre labradoren til shar pei? - og en del for kraftig kropp ifht lengden på beina (men den var ikke OVERDREVENT "tjukk" heller da, har sett verre). Her var helheten verst.

SR53939501.jpg

Den svarte fargen forverrer helhetsinntrykket her (svarte hunder + blitz er bare nei-nei :P ) - men denne hunden er ikke alt for kraftig heldigvis. Dårlig underlinje, liker bare ikke når labradoren mangler "opptrukket buk". Bakbeinsvinklene er FÆLE igjen, hva skjer med bakbeina på labbene? Vanskelig å si noe om ansiktet pga bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...