Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaskemaskin, trenger tips


Mari
 Share

Recommended Posts

Det som kan være smart viss man har barn eller vasker veldig mye er å kjøpe 12 kg maskin. Større investering, men nesten halvparten av vasking med normale maskiner (6 el 7 kg). Altså mindre jobb og mindre el forbruk, men dessverre større investering da, koster 10 store lapper så det er jo ikke et alternativ viss du ikke kan låne fra et annet budsjett, vil nok spare i lengden, men det er jo en stor investering da:

http://www.tretti.no/hvitevarer/vaskemaskiner/frontmatede/lg-electronics-f14a8fd?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=frontmatede-vaskemaskiner&utm_term=f14a8fd

Sorry for all spamminga :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså mindre jobb og mindre el forbruk, men dessverre større investering da, koster 10 store lapper så det er jo ikke et alternativ viss du ikke kan låne fra et annet budsjett, vil nok spare i lengden, men det er jo en stor investering da:

Jeg tenker at innen man har tjent inn igjen det mindreforbruket man har av elektrisitet kontra kostnaden for innkjøp, så har man uansett ikke behov for en maskin med så stor kapasitet :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at innen man har tjent inn igjen det mindreforbruket man har av elektrisitet kontra kostnaden for innkjøp, så har man uansett ikke behov for en maskin med så stor kapasitet :D.

Ja, det er akkurat dèt. Behovet kan variere så mye fra person til person hvor mange man er i hustanden. Min ex vasket en maskin per dag, men det var en 6 kg Miele hun hadde da så for henne hadde det nok lønnet seg. Men jeg tror faktisk strømmen i Norge er en del billigere enn her i Danmark, her betaler man ca 2,50 DKK per kilowatt.

For meg holder det lenge med 7 eller 8 kg da, vasker bare en maskin eller 2 i uken. Tenkte kanskje viss det var en småbarnsfamilie, men visste jo godt det var langt over budsjettet :ahappy: Størrelsen på selve maskinen er den samme.

Når jeg kjøpte vaskemaskin var det viktig at den var "usynlig" fordi jeg bor i leilighet og ville ha badekar på badet og dermed en full integrert så den ikke "ødela" kjøkkenet mitt :rofl:

Så da ble det denne:

http://www.asko.dk/hjemmevaskeri/vaskemaskiner/w6903fi/

PS: ikke mitt kjøkken dette da, bare en reklame.

Endret av 13de
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var pretty freaking cool, 13de. Jeg har aldri sett integrert vaskemaskin før.

Jeg måtte gjør en del detektivarbeid for å finne ut av det, "alle" hevdet at det ikke finns integrerbare. Jeg fant 3 forskjellige modeller, men gikk for denne siden den hadde 2000 o/min. Kostet meg litt, men reddet kjøkkenet, syns jeg da :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...