Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigerdrivas 4.kull- Mudi


Pingo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var parringen i boks! Tre kjappe, lette parringer på like mange dager. Zaiko var en perfekt gentleman, og oppførte seg som om han hadde lang erfaring, og ikke var en førstegangs parrende hannhund.

Endelig er valget tatt, og jeg kan presentere kombinasjonen som planlegges. Foreløpig er løpetiden et stykke unna, men tiden går fort og jeg liker å være ute i god tid og å ha kontroll Mamman ti

Løpetiden startet forrige uke, og i morgen reiser vil til skåne for en date eller flere

Det er jo nesten det samme som de langhåra greiene mannen vil ha da? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nja... Ikke helt :) Og desverre finnes det ikke blue merle pulier. Eller vakre Pulier. Seriøst, det finnes ikke en PEN puli. Søte ja, på samme måte som mopper er søte kanskje. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten det samme som de langhåra greiene mannen vil ha da? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå synes jeg du tok liiiitt hardt i :P De er fra samme land da :P

Det skulle vært forbudt å ha kull på sånne skjønnheter :aww: Jeg er så svak så svak for den fargen...

Takk:)

ÅÅååå! Bra man nylig har fått seg valp :santa-smiley-ho-ho-ho: Anya er seriøst den vakreste mudien jeg noen sinne har sett (har jo bare sett bilder og videoer men tviler ikke på hun er like vakker i virkeligheten!!)

Takk :) Og ja, hun er nettopp det, like vakker om ikke vakrere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff.. Her prøver jeg å gi henne gode argumenter overfor gubben og så er INGEN enige! :o

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ha ha, sorry :D , men om man har en forkjærlighet for snorer så er jo mudien et stykke unna. :P

Fellesbetegnelsen er jo plumdier. Ergo man kan påstå at det er nesten samme rase. :aww:

:D Fant du på det nå??? :blink::D:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, sorry :D , men om man har en forkjærlighet for snorer så er jo mudien et stykke unna. :P

:D Fant du på det nå??? :blink::D:frantics:

Snorer, krøller, what ever. Alle vet jo at menn aldri ser om folk har klippet seg uansett, så han ser nok ikke helt forskjellen. :aww:

Det er fra en oppsamlingsring en gang. Hvor ringsekretæren stokket litt om på mudi, puli og pumi, og sa mye rart. Og til slutt så bare sa hun "Plumdier, kom her!". :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorer, krøller, what ever. Alle vet jo at menn aldri ser om folk har klippet seg uansett, så han ser nok ikke helt forskjellen. :aww:

Det er fra en oppsamlingsring en gang. Hvor ringsekretæren stokket litt om på mudi, puli og pumi, og sa mye rart. Og til slutt så bare sa hun "Plumdier, kom her!". :lol:

Ha ha, ja. Å skulle si dem fort kan slå krøll på tungen på de fleste. Og generelt så mikses jo navnene om hverandre og hvermansen klarer ikke å skille på hvem som er hvem selv om ingen av dem er spesielt like uteendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende dragebabyer :D

Navneforslag!

Alle heter Sigerdrivas Drake ...
Da får du både bokstaven D og tema på D :D

Nidhogg (i norrøn mytologi ligger dragen Nidhogg og gnager på verdenstreet Yggdrasils røtter.)

Smaug (J.R.R. Tolkien har drager i sine historier, for eksempel dragen Smaug som vokter en stor skatt i historien om Hobbiten.)

Katla (i Brødrene Løvehjerte)

Norbert (I Harry Potter og De vises stein prøver Gygrid å oppfostre en norsk kamrygg, som han kaller Norbert.)

Safira ( I Christopher Paolinis' Arven-trilogi har drager som en stor del av handlingene)

Midgardsormen ((norrønt Miðgarðsormr) i den norrøne mytologien er den enorme ormen som omkranser menneskenes verden (Midgard).)

Fåvne ( (norrønt Fáfnir eller Faðmir) er en voldsom drage eller slange fra norrøn mytologi)

Smerg (i "Den uendelige historien" finner Bastian opp en drage, Smerg, for at Hynech kan beseire dragen for å vinne sin elskedes hånd)

Fuchur (Michael Ende tar i bruk den kinesiske formen av dragen. En lang slange med et par små vinger som flyr rundt i luften. Mye tynnere og fredeligere enn våre nord-europeiske drager.)

Thorn (Thorn is the red male dragon bound to Murtagh.)

Fírnen

Inheritance Paolini[A 5] A green, young, and kind dragon who has Arya as his rider

Falkor

The Neverending Story A Luckdragon and friend of Atreyu and Bastian. He is the only luckdragon to appear, although five others are mentioned in passing. he has an elongated, winged body and many white scales and hairs on the length of his body that can appear pink. The form of his head is described less precisely, though his eyes are mentioned as being the color of rubies. Falkor has distinctive canine features.

Pyre

Mystic Knights of Tir Na Nog An ancient Dragon associated with the Mystic Knight of Fire. At first unwilling to tolerate any human presence, he soon comes to admire Rohan, and later recognizes the Knight as Draganta, the legendary hero. Fiercely the rival of Tyrune the Hydra. Pyre wears a gemmed cuirass, through which he presumably makes contact with his rider's Dragon's Breath Dagger. His likeness is worked into the Mystic Knights armor.

Fafnir

Thor #134
(Nov. 1966) Fafnir is first encountered in the guise of an old man by the warrior Volstagg, who with his companions is currently exploring the ruined realm of Nastrond, an extradimensional realm on the continent of Asgard. Fafnir explains he was the King of Nastrond, and that the King of the Norse Gods,Odin, destroyed Nastrond due to the evil nature of its people. Fafnir himself was left to die in a ruined wasteland, but survives by drinking from a pool of water with magical properties. The water, however, transforms Fafnir into a massive dragon. Knowing that Volstagg and his allies were sent by Odin, Fafnir uses the power of illusion and intends to devour the Asgardians. Odin's son Thor, however, defeats Fafnir by driving the dragon into a chasmusing his lightning, after which he frees Volstagg.[1]

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg lagt inn nyt bilde av Anya her, 6 uker drektig. Men det er noe pcen min ikke liker med hundesonen, så den nekter å gå videre om jeg prøver å legge ut linker eller bilder...
Hun er i allefall ikke spesielt stor, hun er 45,5 cm rundt det tynneste på buken, 2,5cm mer enn ved 3uker.
Jeg må gå tilbake i bloggen min for 2 år siden for å se om hun var større da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk JeanetteH :flowers:

Skjønner ikke hva som skjer med dataen, får ikke lov til å quote heller :icon_cry:

Hunden ser bra ut da, nesten litt for bra! :blink:

:lol: Men er hun ikke bedre trent nå enn sist drektighet også?

Talli er feks umulig å kjenne valper på selv av veterinæren pga alt for god bukmuskaltur (veterinæren klaget med ironi i stemmen ;) )

Bilde av Talli 6 uker drektig, hun bærer de så høyt at UL har problemer med å finne valpene for de ligger nesten bak ribbena. Dette er hennes andre drektighet med 6 valper. Selv trodde jeg det var 2-3 til røntgen, det trodde veterinæren også :lol:

393845_10151246183970072_1884974303_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...