Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigerdrivas 4.kull- Mudi


Pingo
 Share

Recommended Posts

Fine Aris. :ahappy:

Ja, han er så utrolig søt:) Og trivelig:)

Hvis du liker dragenavn, og digger GOT, så er det vel ikke noe å lure på? :wub:

Balerion

Vhagar

Meraxes

Drogon

Rhaegal

Viserion

Syrax

Urrax

(6 av dem er nylig reg. i NKK, da :P - og for første gang gav jeg f... i kullbokstav)

Synes navnene er fine, men synes ingen av dem er noe feminine :huh: , og jeg håper jo det kommer noen tisper også :) Men legger dem under dragelista :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var parringen i boks! Tre kjappe, lette parringer på like mange dager. Zaiko var en perfekt gentleman, og oppførte seg som om han hadde lang erfaring, og ikke var en førstegangs parrende hannhund.

Endelig er valget tatt, og jeg kan presentere kombinasjonen som planlegges. Foreløpig er løpetiden et stykke unna, men tiden går fort og jeg liker å være ute i god tid og å ha kontroll Mamman ti

Løpetiden startet forrige uke, og i morgen reiser vil til skåne for en date eller flere

Drager fra The Inheritance cycle:

Agaravel, a dragon in its Eldunarí who's rider was killed by Kialandi and Formora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hive på Mr eller Mrs det. :P

Ehh... nei ;)

Syrax og Vhagar er hunn-drager (Vhagar er jo ikke særlig feminint, men har blitt vant til det nå) Meraxes funker også som tispenavn, litt usikker på om det egentlig er en hunn-drage, men...

Takk :)

Drager fra The Inheritance cycle:

Agaravel, a dragon in its Eldunarí who's rider was killed by Kialandi and Formora

Takk, her var også noen fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigerdrivas Shruikan :cry: Jeg kjenner jeg trenger litt tid på å venne meg til dette... :icon_confused:

Enig, klinger litt dårlig sammen... Dessverre :(

Jeg syntes det hørtes veldig bra ut jeg! Shruikan er fra GoT, antar jeg? (en av få fantasy-serier jeg virkelig ikke liker)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Smaug og! Og kan jo alltids ha Sigurd Drakedreper også. :lol:

Smaug er kult :heart: skikkelig trøkk i det navnet :) Og du tenkte på Drage Sigurddreper? :lol:

hadde håpet å se og hilse på mudi på letohallen neste helg :-D men tror ikke jeg er så heldig!

Gleder meg på valpebilder her :-D stemmer på krimnavn!

Nei, ikke så vidt jeg vet i hvertfall :)

Krimnavn liker jeg og :D

Jeg syntes det hørtes veldig bra ut jeg! Shruikan er fra GoT, antar jeg? (en av få fantasy-serier jeg virkelig ikke liker)

Synes det høres ut som Sherekhan(?) ogplutselig var i vi i jungelboken :P Tror ikke det var fra GoT.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drage Sigurddreper var det ja. :lol:

Så nå har du mange fine navn, som passer til et D kull tema. :aww:

Krim? Må bli type Dødelig Våpen, Død for Egen Hånd og slike ting, for Krim starter på K, og heter ikke Drim. I så fall er man veldig dedd i desa. :P Og du vet hvilken frustrasjon man får om noen skifter helt på kullrekkene sine. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Smaug og! Og kan jo alltids ha Sigurd Drakedreper også. :lol:

Og du tenkte på Drage Sigurddreper? :lol:

What she said!

Jeg skulle til å foreslå en drøss med kule dragenavn fra bokserien Discworld, men så kom jeg på at de kanskje ikke klinger så bra med et norsk kennelnavn. Oh, who cares:

Basically, så er det fire dragetyper i dette universet, og den ene har 37 identifiserte raser.

Draco nobilis, draco vulgaris, draco lunaris og draco stellar nauticae.

Innunder DV finnes disse artene:

The Smooth Courser

Ramkin's Optimist

The Nothingfjord Blue

The Smooth-nosed Smut

The Big-nosed Jolly

The Rough-nosed Smut

Wivelspiker

the Quirmian Long-ear

Spiked Oncer

The Classic Smut

Golden Deceiver

Narrowe-Eared Smut

The Lion-Headed Cowper

Tomkin's Neurovore

Porpoise-Headed Cowper

The Retiring Smut

The Golden Rharn

Birbright's Smut

Birbright's Lizard

Tabby Cowper

Silver Regal

Jessington's Blunt

Jessinton's Deceiver

The Common Smut

Pixy-faced Smut

The Flared Smut

Horned Regal

Smooth Deceiver

Big-nosed Smut

Guttley's Leaper

Spike-nosed Regal

Broken-faced Cowper

The Pique

Curly-maned Slottie

Avery's 'Epolette'

Fridision Courser

Male and Female Spouters

Det morsomme er at drageuniverset er primært utviklet i en av bøkene, hvor det gjøres en god parodi på hundeoppdrett og hunderaser, og jeg elsker den deilige sarkasmen Terry Pratchett bruker i sine bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese Eragon bøkene Pingo, så blir du overbevist :wub:

Kanskje...., men har jo ikke lest dem og har dermed ikke noe forhold til dem. Så filmen og jeg ble ikke overbevist :P

Drage Sigurddreper var det ja. :lol:

Så nå har du mange fine navn, som passer til et D kull tema. :aww:

Krim? Må bli type Dødelig Våpen, Død for Egen Hånd og slike ting, for Krim starter på K, og heter ikke Drim. I så fall er man veldig dedd i desa. :P Og du vet hvilken frustrasjon man får om noen skifter helt på kullrekkene sine. :aww:

Krim- som i Svenske krimhelter :) Evt annen krim om noen kommer opp med noen. Elsker Krim...

Og jeg som endelig hadde kommet over bokstav fikseringen min og bestemt meg for at det ikke måtte være D :P

What she said!

Jeg skulle til å foreslå en drøss med kule dragenavn fra bokserien Discworld, men så kom jeg på at de kanskje ikke klinger så bra med et norsk kennelnavn. Oh, who cares:

Basically, så er det fire dragetyper i dette universet, og den ene har 37 identifiserte raser.

Draco nobilis, draco vulgaris, draco lunaris og draco stellar nauticae.

Det morsomme er at drageuniverset er primært utviklet i en av bøkene, hvor det gjøres en god parodi på hundeoppdrett og hunderaser, og jeg elsker den deilige sarkasmen Terry Pratchett bruker i sine bøker.

Morsomme navn, men ja, synes det klinger litt feil på norsk :)

Men Draco er jo ikke feil, og man kan jo slenge på et eller annet bak for eksempel... bare for å få bokstaven D evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krim- som i Svenske krimhelter :) Evt annen krim om noen kommer opp med noen. Elsker Krim...

Og jeg som endelig hadde kommet over bokstav fikseringen min og bestemt meg for at det ikke måtte være D :P

Og hvor mange ganger har ikke du vært frustrert i stamtavleletingen at noen er inkosekvense med hvordan de navngir hundene sine liksom???? :lol:

Men uansett er du nedstemt, for vi som har dobbeltstemmer vil ha Drager. :aww: Det passer til Sigerdriva også, fordi at i gamledager så var det jo så moro med drageutskjæringer både histen og her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange ganger har ikke du vært frustrert i stamtavleletingen at noen er inkosekvense med hvordan de navngir hundene sine liksom???? :lol:

Men uansett er du nedstemt, for vi som har dobbeltstemmer vil ha Drager. :aww: Det passer til Sigerdriva også, fordi at i gamledager så var det jo så moro med drageutskjæringer både histen og her.

I know!!! Men jeg blåser litt i det også... Jeg vil bare ha fine navn, og D er en DUSTE bokstav som ikke det finnes noen fine navn på.

Kom opp med fine dragenavn på D?? Jeg synes også drager er et bra tema, men finner liksom ikke navnene som gir med "den" følelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know!! Men jeg blåser litt i det også... Jeg vil bare ha fine navn, og D er en DUSTE bokstav som ikke det finnes noen fine navn på.

Kom opp med fine dragenavn på D?? Jeg synes også drager er et bra tema, men finner liksom ikke navnene som gir med "den" følelsen...

Du trenger ikke å ha dragenavn på D, siden temaet er på D for tenk. :aww: Og så har du Eventyr på E, og i F kullet kommer det uansett bare to stykker, og de skal hete Fifi og Fofo. :aww: Og så har du Game of Thrones på G, og Harry Potter på H. :aww:

Om ikke har du jo Drit & Dra lista. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ha dragenavn på D, siden temaet er på D for tenk. :aww: Og så har du Eventyr på E, og i F kullet kommer det uansett bare to stykker, og de skal hete Fifi og Fofo. :aww: Og så har du Game of Thrones på G, og Harry Potter på H. :aww:

Om ikke har du jo Drit & Dra lista. :lol:

Ja, men da har du fortsatt "problemet" du nevnte i stad :P

Da er vi enige, jeg liker tema, men må kikke litt mer og se om jeg finner noen jeg er komfortabel med...

Og om man kan føye til noe, siden jeg ikke er så glad i en-navns-navn :P

DragerDragerDragerDragerDrager osv osv :icon_clapping::icon_clapping: :icon_clapping:

*lalalalalalalala har fingrene i ørene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragearter fra Harry Potter på norsk:

Antipodisk opaløye
Kinesisk ildkule
Norsk kamrygg
Peruansk gifttann
Rumensk langhorn
Svart hebrider
Svensk kortsnute
Ukrainsk jernbuk
Ungarsk hornsvans
Vanlig walisisk grønn

Ungarsk hornsvans sier jo seg selv.

Kinesiske dragesorter:

Tianlong er himmeldragen.
Shenlong er den åndelige dragen.
Fucanglong er dragen med skjulte skatter.
Dilong er den underjordiske drage.
Yinglong er en bevinget drage.
Jiaolong er en behornet drake.
Panlong, den sammenrullede, bor i vann.
Huanglong, den gule dragen som bodde i elven Luo og gav skrivetegen til Fuxi.
Dragekongene.

Ni navngitte dragebarn:

Bixi, Chiwen, Pulao, Bian, Taotie, Baxia, Yazi, Suanni og Jiaotu.

Og ifølge Wikipedia har ungarsk mytologi en drage som heter Sárkány.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...