Gå til innhold
Hundesonen.no

Sigerdrivas 4.kull- Mudi

Recommended Posts

Ååååh, jeg vil ha en "Sigerdrivas Van Veeteren" :-D give me!

Hva slags planer har du for 2014-2015?

*sikle litt mer på mudi*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe dotema altså????? :o

Nye bilder av Aris ordner vi til helgen. :aww: Eva er vant til slikt vet du. :lol:

Ellers er jeg veldig for et Dragetema. Siden det er et D kull. :aww:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååååh, jeg vil ha en "Sigerdrivas Van Veeteren" :-D give me!

Hva slags planer har du for 2014-2015?

*sikle litt mer på mudi*

Ikke sant! Jeg kunne godt tenkt meg en Saga Bauer, eller helst en Jonna Linna men skal jo ikke ha hannhund! Og ikke minst at jeg virkelig ikke liker menneskenavn på hunder. Men bagateller... :lol:

Så langt frem er jo alt nokså usikkert, men mulig det blir et 3. kull på Anya hvem vet, og også kanskje et kull på datter Ckutta, vi får se.

Ikke noe dotema altså????? :o

Nye bilder av Aris ordner vi til helgen. :aww: Eva er vant til slikt vet du. :lol:

Ellers er jeg veldig for et Dragetema. Siden det er et D kull. :aww:

Dotema er stemt ut, med veto!

Ja, drager er ikke dumt, men er så mange stygge navn der!!! :huh: Så hvis du klarer å bla opp noen fine så skal jeg vurdere det!

Jeg liker tanken på en Sigerdrivas (stygge/skumle/snørrete? :icon_confused: )Smaug :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sant! Jeg kunne godt tenkt meg en Saga Bauer, eller helst en Jonna Linna men skal jo ikke ha hannhund! Og ikke minst at jeg virkelig ikke liker menneskenavn på hunder. Men bagateller... :lol:

Så langt frem er jo alt nokså usikkert, men mulig det blir et 3. kull på Anya hvem vet, og også kanskje et kull på datter Ckutta, vi får se.

Dotema er stemt ut, med veto!

Ja, drager er ikke dumt, men er så mange stygge navn der!! :huh: Så hvis du klarer å bla opp noen fine så skal jeg vurdere det!

Jeg liker tanken på en Sigerdrivas (stygge/skumle/snørrete? :icon_confused: )Smaug :P

Og så mange kule navn vi kunne fått av Dotema!! :lol:

JeanetteH er vel ekspert på drager og slikt. Jeg kommer på Smaug og Saphira akkurat nå. Og Norbert da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Og så mange kule navn vi kunne fått av Dotema! :lol:

JeanetteH er vel ekspert på drager og slikt. Jeg kommer på Smaug og Saphira akkurat nå. Og Norbert da!

Og safira og Norbert er ikke aktuelle altså.. Norbert høres ut som en hagenisse og safira som en alv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og safira og Norbert er ikke aktuelle altså.. Norbert høres ut som en hagenisse og safira som en alv...

Du er så kresen. :lol: Ikke noe Norbert, og ikke Donavn! :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dragenavn! Det finnes jo mengder!

Dragonlance er en fantasysetting som spesielt omhandler drager. Du kan jo bruke karakterene derfra:

Dragonlance Tanis

Dragonlance Caramon

Dragonlance Goldmoon, osv...

(evt. Dragekarakterene: http://dragonlance.wikia.com/wiki/Minor_DragonLance_Characters )

Evt dragenavn fra min favoritt fantasy-setting: http://www.realmshelps.net/cgi-bin/dragon.pl

Må løpe nå, skal ut på tur, men kan prøve å finne flere senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Jonna

Har du noen gode Dragenavn????

Jamen du må rope høyere!!!

Kommer ikke på noen akkurat her og nå egentlig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jamen du må rope høyere!!

Kommer ikke på noen akkurat her og nå egentlig :P

Du har god tid enda. :aww: De er jo ikke parra enda!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norrønske gudenavn?

havguden Ægir

Allfader Odin

Krigeren Tor

Mulig dette kan skrives på en mer "gammel" måte.

http://www.raudebergskule.no/peiling/Hist/norrone_guder.htm

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Takk :) skal se mer på disse, har vært innom dem før, og må evt føye til noe på navnene da mange av dem er nokså oppbrukte som hundenavn.

Dragenavn! Det finnes jo mengder!

Dragonlance er en fantasysetting som spesielt omhandler drager. Du kan jo bruke karakterene derfra:

Dragonlance Tanis

Dragonlance Caramon

Dragonlance Goldmoon, osv...

(evt. Dragekarakterene: http://dragonlance.wikia.com/wiki/Minor_DragonLance_Characters )

Evt dragenavn fra min favoritt fantasy-setting: http://www.realmshelps.net/cgi-bin/dragon.pl

Må løpe nå, skal ut på tur, men kan prøve å finne flere senere.

Takk, her var det noen fine, eneste "problem", er at jeg ikke har noe forhold til dem selv ;)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) skal se mer på disse, har vært innom dem før, og må evt føye til noe på navnene da mange av dem er nokså oppbrukte som hundenavn.

Takk, her var det noen fine, eneste "problem", er at jeg ikke har noe forhold til dem selv ;)

Wikipedia sier at Odin har mange navn/kallenavn. Hva med å ikke bruke de "kjente" men noe mer spesielt?

Allfader (han er far til alle guder), Arnhovde, Atrid, Audun, Bileyg (Biløyd), Bivlinde, Båleyg (Båløyd), Bolverk, Brun/Brune, Dresvarp, Farmatyr, Gaut, Herjan, Hrosshårsgråne (hross = hest), Hvatmod, Hvedrung, Hærglad, Hærblinde, Hå/Høy, Ialk, Jevnhå (Den Jevnhøye), Jolner, Kjalar, Langskjegg, Launding, Møttul, Njot, Olg, Ölur, Ome, Oske, Ovner, Rane, Ravnguden, Roptaty (Hroptatýr), Rosterus (hos Saxo, truleg = Hroptr), Sann/Sannetal, Seierfar, Sidhatt, Sidskjegg, Sige, Sigder, Siggaut, Sigmund, Sigtrygg, Skilfing, Skjoldvall, Svalner, Svavner, Svidrer, Svidur, Svipal, Tud, Tund/Tunn, Tekk, Tror, Trasar, Tveblinde, Tvegge, Ud, Vak/Vakr, Valfader (han er fosterfar til alle som faller i val), Valdr Galga, Vegtam, Vidrimmer, Vidur, Vodin, Våvud, Ygg/Yggr (= den skrekkelige), Yggjung, Yjung.

Det samme med Tor:

Ake-Tor

Asator /Åsator

Astvinr

Einride

Lorride/Hlorride

Horagalles

Thur

Ukko

Veur

Vingne

Vingtor.

Og sikkert alle de andre også? :)

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wikipedia sier at Odin har mange navn/kallenavn. Hva med å ikke bruke de "kjente" men noe mer spesielt?

Allfader (han er far til alle guder), Arnhovde, Atrid, Audun, Bileyg (Biløyd), Bivlinde, Båleyg (Båløyd), Bolverk, Brun/Brune, Dresvarp, Farmatyr, Gaut, Herjan, Hrosshårsgråne (hross = hest), Hvatmod, Hvedrung, Hærglad, Hærblinde, Hå/Høy, Ialk, Jevnhå (Den Jevnhøye), Jolner, Kjalar, Langskjegg, Launding, Møttul, Njot, Olg, Ölur, Ome, Oske, Ovner, Rane, Ravnguden, Roptaty (Hroptatýr), Rosterus (hos Saxo, truleg = Hroptr), Sann/Sannetal, Seierfar, Sidhatt, Sidskjegg, Sige, Sigder, Siggaut, Sigmund, Sigtrygg, Skilfing, Skjoldvall, Svalner, Svavner, Svidrer, Svidur, Svipal, Tud, Tund/Tunn, Tekk, Tror, Trasar, Tveblinde, Tvegge, Ud, Vak/Vakr, Valfader (han er fosterfar til alle som faller i val), Valdr Galga, Vegtam, Vidrimmer, Vidur, Vodin, Våvud, Ygg/Yggr (= den skrekkelige), Yggjung, Yjung.

Det samme med Tor:

Ake-Tor

Asator /Åsator

Astvinr

Einride

Lorride/Hlorride

Horagalles

Thur

Ukko

Veur

Vingne

Vingtor.

Ooooh, nå snakker vi :)

Takk! ;)

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har et tema som jeg har spart på til E kullet, men det er fullt mulig å endre.
Jeg har så mange fine navn fra Eventyr, men kan jo døpe om tema til "Det var engang " i steden også :)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har et tema som jeg har spart på til E kullet, men det er fullt mulig å endre.

Jeg har så mange fine navn fra Eventyr, men kan jo døpe om tema til "Det var engang " i steden også :)

Du får skrive liste og ha med i helga. :P Så kan du drive med høytlesning i bilen. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme med Tor:

Ake-Tor

Asator /Åsator

Astvinr

Einride

Lorride/Hlorride

Horagalles

Thur

Ukko

Veur

Vingne

Vingtor.

Wow, der var det mange kule. *skrive ned*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inga er fortsatt ikke enig i et dokull altså. :getlost: Men nå har jeg endelig fått truffet Anyas utkårede, og det var en trivelig og fin hannhund. :) Blir spennende framover nå!

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0226.JPG

Nyeste bilde av hannhunden Aris.
Anya og Aris hadde to vellykkede parringer, en lørdag og en søndag :)

Så vi krysser fingre for julevalper, termin fra 1. parring er 21 desember

DSC_0230.JPG

• Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du liker dragenavn, og digger GOT, så er det vel ikke noe å lure på? :wub:

Balerion

Vhagar

Meraxes

Drogon

Rhaegal

Viserion

Syrax

Urrax

(6 av dem er nylig reg. i NKK, da :P - og for første gang gav jeg f... i kullbokstav)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir ikke en dverg i førsteomgang, om han skal ha seg AG-hund, så blir det nok noe litt større, så da blir det nok mellompuddel i såfall. 
    • Han har visst gitt ut en bok om dogo canario... Lurer på hvor informativ, korrekt og saklig den boka er..  😅 
    • Hvilken rase er det? Hvordan er hundene mtp hverdagslydighet og oppførsel ute? Hvordan hundehold ser dere for dere? Tur? Trening? Kurs? Kommer begge til å være aktive med hundene, gå turer sammen osv eller vil det meste falle på en av dere? Og er de samme kjønn eller forskjellig? Det ene som kan bli utfordrende er jo om de to hundene skulle bli uenig om noe og er jevnaldrende. Om det er en mild rase og eller forskjellige kjønn så går det antagelig bra. Evt litt dårlig hverdagslydighet e.l. trenger heller ikke å være noe problem om dere er to om det og kan gå med hver sin hund. Da blir det jo nesten som å ha en hund og man kan fokusere all oppmerksomhet på den ene man går med. På mye er det bare å doble mengde med to kontra en, men er det noen utfordringer, spesielt ute på tur osv så kan en være en håndfull, men to kan virke som ti, fordi de girer opp hverandre pluss at man må dele fokus på to og begge hendene er opptatt med bånd osv. Om man går med begge alene.  Litt ettersom hvem man har i sin omgangskrets så kan jo to hunder bli for mye til at folk vil at dere tar med hundene på besøk der en hund kanskje hadde fått bli med inn. Ikke avgjørende for noe, men greit å ta med i beregningen. Det samme med pass, det kan være vanskeligere, iallefall om man tenker privat pass.  Ellers tenker jeg at det meste ellers stort sett går bra, om en skal noe så kan jo den andre i verste fall være med i bilen om ingen er hjemme og hunden ikke vil være alene og er noen av dere hjemme så burde det gå bra uansett. 😊
    • Ingen prepper overhodet her, i en real krise så hadde jeg vært en av den som virkelig ikke hadde orket eller klart å kampe for egen tilværelse   Eneste vi kan være stilt med er fryser med noe mat, tørrmat, hermetikk, aggregat på låven, ekstra drivstoff og ved/varme i massevis. Vann er det dårlig stilt med. Noen dager skulle vi nok fint ha klart oss her helt alene, men videre enn det i en ordentlig krise. Det er riktignok mange tanker som kan falle en inn når man tror krisen er der. Vi hadde kraftig lynnedslag ikke så langt fra husveggen nå i høst, helt ut av det blå, tordenskrall som skrek «BOMBE!» i hodet mitt. Strømmen gikk momentant, huset ristet og bang’et fortsatte i nesten et halvminutt. Mye scenarioer og overlevelsestanker som drar gjennom hodet på kort tid, både at man er bedre og dårligere stilt enn man hadde trodd.
    • En ting som kan være lurt å tenke på om dere eventuelt går for bare én av dem, er om de er vandt til å være alene uten den andre. Min hund vokste opp sammen med sin søster, og da vi overtok henne som 6 mnd gammel ble det fort tydelig at hun aldri egentlig hadde vært ordentlig alene (det skal sies at vi også var helt uerfarne og uvitne, og tok for gitt at en 6 mnd gammel hund kunne være alene, det skal man ikke gjøre, 6 mnd er enda en valp). Og hun endte opp med heftig separasjonsangst. Og det er IKKE noe man vil ha, det er sinnsykt vanskelig å styre med.
  • Nylig opprettede emner