Gå til innhold
Hundesonen.no

Moelven 03.02.2013 Efit.


Caro
 Share

Recommended Posts

Min første efit faktisk, det er ifra vår første AG konkurranse fra morgen til kveld ;D
Kl: 05:30 Gutta vill ha mat, schæferen er foreldrene til sambo sin ;)
post-10743-0-63688400-1359913358.jpg


Kl: 06:00 Jeg og King går til svigers, mens sambo og Caro kjørte dit...latinger :P

post-10743-0-75523400-1359913486.jpg

Kl: 06:20 Kom vi vell frem til svigers og sauene, der var Caro i full gang med å observere
post-10743-0-02903500-1359913543.jpg


Kl: 07:00 Er vi endelig på vei over åsen!

post-10743-0-37991300-1359913631.jpg


Kl: 07:50 var vi fremme, mye kaos, var litt uttafor en stund og visste ikke opp eller ned av noe, men etter litt pusting og konsentrasjon så klarte vi å finne ut av ting xP
post-10743-0-33493100-1359913941.jpg

Ca Kl: 10:30 var vi ferdige, det var utrolig gøy, kom på 17 plass, 10 feil, 37,26 sek. :D
Bildet er av sambo som blei litt lei ventinga og begynte å spille angry birds...
post-10743-0-09140700-1359913806.jpg

Så satt vi bak premie bordet en stund, så på utdelinger osv før vi reiste hjem
post-10743-0-33493100-1359913941.jpg

Mat på veien er viktig..okei litt godteri også da
post-10743-0-56854600-1359914041.jpg

Mjøsbrua krysses atter en gang
post-10743-0-91312200-1359914099.jpg

Liten stopp innom svigers for å lufte King (ja de er borte i helgen)

post-10743-0-30471700-1359914171.jpg

Hjemme <3 (og litt slik bil bling i speilet)
post-10743-0-79600400-1359914229.jpg

Caro er sliten, dagen ender slik omtrent, sambo forer sauen igjen mens jeg lager pannekaker!! ;D
post-10743-0-74292100-1359914271.jpg

Fin fin dag!! :D

Edit: ser bilda blei dårlige og litt tull her og der :P

post-10743-0-21946000-1359913694.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig mye lettere å se om du hadde lagt ut bildene i full størrelse. :)

Ja jeg prøvde det, men da fikk jeg det ikke til...kom slik "rød" melding om att de var for store o.O

Gratulerer med debut :)

Tusen takk ^^ Vi er veldig fornøyde :)

grattis med debyen =) er litt støynivå og aktivitet i hallen ja, var der i 10 timer på lørdag, så litt sliten i hodet etterpå da:P Startet du bare agility, eller hopp også? (hopp1 gikk vell senere på dagen)

Takk ^^ ja, vanskelig å kommunisere med andre uten å måtte rope der, i 10 timer hørtes voldsomt ut!! :S Vi var der bare i dag vi, stilte rundt 10 tiden, var ikke med på hopp, men vurderer det til neste gang ;) Åssen gikk det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd =) vant H2S på lørdag å fikk opprykket til kl.3 så fikk en knallstart på sessongen! Gikk 4 løp på lørdag, noe som tar på både hund å eier i det miljøet etter en lang juleferie:P Men er godt å komme igang.

Synes moelvstevnet er fint, etterhvert som du får mer erfaring, så går det litt likere, både det å følge med hvor man skal være når, og hvor mye tid du trenger før din start osv. Om jeg får komme med et tips jeg har hatt godt av, er at første sessongen er fin å bruke til å finne din rutine. hva funker for deg å din hund.

For meg er det like viktig at jeg å hunden koser oss rundt banen, før og etter løp, som i selve løpet.

Er det stress før, får kanskje ikke helt den kontakten man vil ha, eller ikke er i "sonen" selv, så går det skeis i løpet 90% av gangene for meg:P

Er litt der at vi går for nappløp, eller 0 løp, blir det et riv, så prøver jeg å ha fokus på at vi skal finne en flyt i banen, kose oss å heller diske oss selv, med at hunden gjør noe bra så blir det av banen å knallbelønning.

Ble litt ivrig her, men kan ikke annet, Agility er jo såå gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd =) vant H2S på lørdag å fikk opprykket til kl.3 så fikk en knallstart på sessongen! Gikk 4 løp på lørdag, noe som tar på både hund å eier i det miljøet etter en lang juleferie:P Men er godt å komme igang.

Synes moelvstevnet er fint, etterhvert som du får mer erfaring, så går det litt likere, både det å følge med hvor man skal være når, og hvor mye tid du trenger før din start osv. Om jeg får komme med et tips jeg har hatt godt av, er at første sessongen er fin å bruke til å finne din rutine. hva funker for deg å din hund.

For meg er det like viktig at jeg å hunden koser oss rundt banen, før og etter løp, som i selve løpet.

Er det stress før, får kanskje ikke helt den kontakten man vil ha, eller ikke er i "sonen" selv, så går det skeis i løpet 90% av gangene for meg:P

Er litt der at vi går for nappløp, eller 0 løp, blir det et riv, så prøver jeg å ha fokus på at vi skal finne en flyt i banen, kose oss å heller diske oss selv, med at hunden gjør noe bra så blir det av banen å knallbelønning.

Ble litt ivrig her, men kan ikke annet, Agility er jo såå gøy :D

Wow gratulerer!! Klasse 3 ser skummelt ut :S Hva skal til for å rykke opp til klasse 2? :)

Vi sliter med det å kose oss før vi skal ut på, han stresser, ser på alle rundt, gjeter de som er inne i ringen osv.......han satt i bilen meste av tiden før, men så varmet vi opp litt ute først, der går bra, da har jeg full fokus. Men med det samme vi kommer inne er alt glemt, han piper, stirrer, henger i båndet og bjeffer i frustrasjon. Noen ganger klarer jeg å få litt fokus, da trener vi litt ligg, sitt, bli, på plass og masse ros, men så ser han noe nytt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler meg som en stor stygging som "kveler" han når han henger i båndet......(han har stort, halvstrup bånd så han strypes ikke) også blir jo jeg også frustrert..

MEN med det samme han kom på banen og fikk "bli" kommandoen så var det full fokus, han hørte godt etter og gikk alle hindrene bra, fikk to 5'er feil og det var to felt bommer..han var lydig da vi skulle finne båndet, han fokuserte på meg 100%...til han fikk på bånd igjen, da var han som før..ufokusert! :( Er det noe jeg gjør??.....han er slik ellers og når han har bånd er han ikke like lydig som da han ikke har det...Mange sier til meg: "han er en BC, en gjeter, da er de sånn, ikke noe å gjøre med det"

Men hvordan kan da mange av de andre BC oppføre seg helt annderledes da :/ (jeg såg jo noen som sleit med det samme som meg, så vet jeg ikke er alene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl.1 så er det 3 napp. (1 napp får du ved å gå feilfritt (aldså 0 feil totalt). Fra kl.2 til 3 er det 3.napp (1 napp får du ved å gå feilfritt, og plassering 1-2 eller 3. så du får ikke napp i kl.2 med en 4.plass selv om det er feilfritt) gjelder både hopp og agility.

Ang oppførsel utenfor banen så er det mengdetrening. Mange hunder, uansett rase, blir ofte ivrig å vil gå selv når man venter. Så trening på kontakt og ro uten for banen, ha med god belønning, og jobb masse med det.

Min girer seg også opp før start, og vil veldig gjerne gå selv. Han snuser endel dog og demper seg selv - går på banen og han er i fokus igjen. Har jobbet på lik måte her som på andre ting, starter litt bort frabanen om mulig, å nærmet meg. i starten er det endel pes å jobbe med det (har unghund å nå, som er helt crazybaluba utenfor banen) men jo mer man jobber, jo bedre blir de. Trener helt fra bilen, skal være kontakt og en ivss ro for å i det hele tatt komme inn, osv. Kunne skrevet masse:P

Kan være greit å ha på sele til å begynne med, men ikke unngå situasjonene, heller bruk de å få jobbet. Oppsøk miljøer som er lik,trening, stevner etc. å jobb jobb og jobb =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl.1 så er det 3 napp. (1 napp får du ved å gå feilfritt (aldså 0 feil totalt). Fra kl.2 til 3 er det 3.napp (1 napp får du ved å gå feilfritt, og plassering 1-2 eller 3. så du får ikke napp i kl.2 med en 4.plass selv om det er feilfritt) gjelder både hopp og agility.

Ang oppførsel utenfor banen så er det mengdetrening. Mange hunder, uansett rase, blir ofte ivrig å vil gå selv når man venter. Så trening på kontakt og ro uten for banen, ha med god belønning, og jobb masse med det.

Min girer seg også opp før start, og vil veldig gjerne gå selv. Han snuser endel dog og demper seg selv - går på banen og han er i fokus igjen. Har jobbet på lik måte her som på andre ting, starter litt bort frabanen om mulig, å nærmet meg. i starten er det endel pes å jobbe med det (har unghund å nå, som er helt crazybaluba utenfor banen) men jo mer man jobber, jo bedre blir de. Trener helt fra bilen, skal være kontakt og en ivss ro for å i det hele tatt komme inn, osv. Kunne skrevet masse:P

Kan være greit å ha på sele til å begynne med, men ikke unngå situasjonene, heller bruk de å få jobbet. Oppsøk miljøer som er lik,trening, stevner etc. å jobb jobb og jobb =)

Oy...høres vanskelig ut...spes fra 2 - 3 klasse :S hiihihhi ^^

Vi har siden han var liten vært der det skjer, først litt på avstand og gradvis nærmere, men nå har han vist glemt alt det. Mulig vi gjorde for lite av det kanskje..vi var ikke med i så mye "hunderelaterte" saker før han ble 10 mnd eller noe.

Nå er vi med på miljøtreninger osv så vi jobber og jobber med det, men det er for det meste rundt AG banen han er helt borte liksom...når vi er på gjeter trening trenger han ikke å gå i bånd en gang, han ligger stille og venter til det er vår tur..på miljøtrening er han ok, litt for opptatt med hva de andre gjør, men oppfører seg greit.

Ok, sele skal skaffes og brukes (y) da får jeg ikke så dårlig samvittighet heller ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unghunden min kan fint være rolig iforbindelse med miljø trening,lp og gjeting, men på agility er det mye som skjer på banen, og hundene er generelt mer gira enn i mange andre sporter, så selv om man har en hund som er flott ellers, så er min erfaring at man gjerne må begynne litt på nytt i denne situasjonen. I tillegg så er man jo litt gira selv å, som kan smitte over på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unghunden min kan fint være rolig iforbindelse med miljø trening,lp og gjeting, men på agility er det mye som skjer på banen, og hundene er generelt mer gira enn i mange andre sporter, så selv om man har en hund som er flott ellers, så er min erfaring at man gjerne må begynne litt på nytt i denne situasjonen. I tillegg så er man jo litt gira selv å, som kan smitte over på hunden.

Ja du sier noe, jeg var jo både gira og litt stressa i går så det hjalp nok ikke, var på ag trening nå, klarte å roe han litt ned også prøvde vi å sette han i ett bur som er der..det gikk overraskende bra, han lagde ikke lyd, men fulgte veldig med, kan dette være en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å slappe av i bur er jo helt klart en fordel på stevner. Du kan jo trene på burleker når du er på trening, så han etterhvert også roer seg i buret å synes det er fint å få slappet av der. (finner en god del om du søker på burleker/crategames)

Sett deg et mål om hva som er lov og ikke, mine får gjerne følge med på banen, men de skal kunne ta kontakt og ikke "henge" etter om jeg går. ikke henge i bånd osv. Bruk treningene på å ha en plan, f.eks at hunden skal gå rolig helt inn til banen fra bil etc. Har funket bra her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å slappe av i bur er jo helt klart en fordel på stevner. Du kan jo trene på burleker når du er på trening, så han etterhvert også roer seg i buret å synes det er fint å få slappet av der. (finner en god del om du søker på burleker/crategames)

Sett deg et mål om hva som er lov og ikke, mine får gjerne følge med på banen, men de skal kunne ta kontakt og ikke "henge" etter om jeg går. ikke henge i bånd osv. Bruk treningene på å ha en plan, f.eks at hunden skal gå rolig helt inn til banen fra bil etc. Har funket bra her =)

Tusen takk for gode råd, nå har vi endel å jobbe med :) Skal dere til Drammen hundefestival også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lært hunden å ligge i bur...bur skal være et fristed hvor den kan slappe av uansett hvor mye bråk det er utenfor. Begyn med å lære hunden å ligge i buret litt hjemme med masse belønning...så etterhvert tar du med buret på ag trening også konkurranser...sleng ett teppe over buret så han ikke kan se ut.

Og ellers tror jeg som Super Marvin også sier at det med oppførselen er mengde trening...jeg tar med unghunden min på alle stevner selv om han ikke skal gå..han ligger i buret og sover uansett omgivelser også tar jeg han ut og går runder med han i de kaotiske omgivelsene og prøver å gjøre noen lette kontakt øvelser.

Tispa mi som jeg starter med nå var helt upåvirket under stevner fra dag 1... det er nok veldig individuellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...