Gå til innhold
Hundesonen.no

16 eller 32 gb iPhone?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Siden telefonen min har avgått med døden takket være et sett ivrige hundetenner, vurderer jeg å kjøpe iPhone 5. Men jeg har liksom ikke noe forhold til om jeg trenger 16 eller 32 gb. Prisforskjellen er 1000 kroner, så hvis jeg klarer meg med 16 gb hadde jo det vært helt greit kjenner jeg. Jeg kommer til å ha en del bilder og apper etter hvert. Musikk gjennom Spotify. Hvor lenge holder det med 16 gb, liksom?

Takk for erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iPhone 5 16GB, tar hinsides mye bilder ( :whistle: ) og har en spilleliste til iPhone jeg oppdaterer hele tiden fra iTunes. Har medium mengde apps (ca 15-20 stk). Det går kjempebra, så langt har jeg bare brukt 4-5 GB :P Hadde 16GB på forrige iPhone også, det fungerte bra da og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har 16 funker greit, det er selvfølgelig ikke noe problem å fylle den opp om man ønsker det. App'er tar ikke særlig plass, såfall er det apper for spesielt interesserte man ikke har mange av mens de typiske *måha* som fyller opp telefonen ligger langt under 100MB og du får da bra mye apper på ett par GB. Det er musikk, bilder og film som fyller opp. Spotify og iTunes gjør det enkelt å velge hva man vil ha på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noe sånt ala 16gb, (riktignok 4S da) og det har ikke vært et problem til nå. Jeg har hatt den et år og tar bilder, har musikk fra spotify lastet ned på telefonen, også endel apper. Skriver litt notes osv. Har aldri måttet slette noe for å få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldrig hatt bruk for mer enn 8. Apper tar ikke kjempemye plass bilder legger jeg inn på pc etter behov og da har jeg fortsatt plass til en del musikk. Har man 16 gb bør man ha plass til bra mye. Det blir vell en prioriteringssak, selv hadde jeg glatt spart den tusenlappen viss alt som skal til er og flytte bilder over på pc og kanskje modifisere spillelister litt en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et godt poeng. Håper den vil vare en stund liksom. :P

Åh, jeg er SÅ klar til å kjøpe telefon i dag. Men abonnementet jeg vil ha selges bare på nettet, og da sender de telefonen til folkeregistrert adresse (=mamma og pappa), og da tar det jo evigheter før jeg får telefonen! Dilemma altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et godt poeng. Håper den vil vare en stund liksom. :P

Åh, jeg er SÅ klar til å kjøpe telefon i dag. Men abonnementet jeg vil ha selges bare på nettet, og da sender de telefonen til folkeregistrert adresse (=mamma og pappa), og da tar det jo evigheter før jeg får telefonen! Dilemma altså.

Kjøpe mob og ab hver for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jo... Men tar jo ikke noe kortere tid av den grunn. SIM-kortet vil jo også bli sendt hjem til foreldrene mine, og må videresendes hit. Og siden jeg bare har vanlig SIM-kort får jeg jo ikke brukt telefonen i mellomtiden. :P

Det blir sannsynligvis veldig mye billigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert i mot...

Ulåst iPhone 5 32 gb: 6090

Djuice nonstop M: 199/mnd = 2388

Totalt: 8478

iPhone 5 32 gb med djuice nonstop M:

Innkjøpspris: 3290

Månedspris (abonnement+nedbetaling): 429/mnd = 5148

Totalt: 8438

Men man får da kjøpt djuice ab og tlf i butikk.. Vertfall her oppe, det jeg har gjort de siste gangene vertfall. De har jo egne kiosker rundt om kring på kjøpesentre osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får da kjøpt djuice ab og tlf i butikk.. Vertfall her oppe, det jeg har gjort de siste gangene vertfall. De har jo egne kiosker rundt om kring på kjøpesentre osv :)

Ja, det vet jeg. Men dette var merkelig altså, for da jeg undersøkte priser for ikke lenge siden (to uker eller noe), hadde djuice et abonnement som het All in 1 medium web, som altså bare kunne kjøpes på nettet. Prisen var den samme som All in 1 medium, men inkluderte mye mer mb og mer ringetid/mms/sms. Men nå ser det ut til at de har endret systemet og tilbyr det samme abonnementet under navnet nonstop M. Og det kan jeg jo kjøpe i butikk, vil jeg tro. Så da får jeg vel stikke innom Telekiosken (det er vel de som selger djuice siden det er knyttet til Telenor?) når jeg skal til Ski til uka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...