Gå til innhold
Hundesonen.no

Gamle, spesielle navn


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Langt bak i slekten min finner man ekteparet Jacob og Hanne. De fikk barnene Jacob Hannerius og Hanne Jacobine.

Min mor gikk seg bort (for å lete etter Soria Moria slott) når hun var 4 år. Hun vandret langt, og lenger enn langt, helt til hun i skumringen endelig kom fram til et stort herskaps-hus. Hun banket pe

Her var det jammen masse.... flott inspirasjon

En av oldemødrene mine het Jakobine. Eller om det var en oldegrandtante. Går litt i surr :P

Oldefar på mors farsside het Jakobus til mellomnavn. Han likte det ikke, så på gravstøtten hans står det Harald J. Karlsen :)

Ellers synes jeg folk het veldig mye på en gang i gamle dager. Så og si alle på min farfars side hadde minst to navn. Min oldefar het Lars Kristian, det er det desidert mest "nøytrale navnet jeg har funnet til nå. Haldis Konstanse, for eksempel. Hans mor het Oleanna Petrine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi har mye rare navn i familien, foreldrene til mormor het Louise Duchesne Vauvert og Albert Hieronymus Heyerdahl og foreldrene til morfar het Bergliot Hansine Hansdatter Nordahl og Thoralf Thoresen (ikke så spesielt da :P ) også er det noe andre avanserte navn videre bak der også :P

Edit: Jacobine bak i slekta mi også..

Edit igjen: lengre bak var det også en som het Henrik Helkan Parelius :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Constance Eleonore. Det syns jeg er svingende flott :D Hun er faktisk like søt som navnet sitt, men hater det (tante Coss :heart: )

Også har vi et par-tre Ingolf'er (whyyy!!), utallige Sofus'er, og en håndfull Alvilde'r. Samt en (nålevende) Staffan, og en (long gone) Bartolomeus. Faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tippoldemor het Pauline Bertholda Indine (og hadde ei søster som het Julie Lovise Oluffa) :) Og mor til Pauline het Albertine Petrine Marie. Og hennes svigermor het Lavine (Karoline). Hennes mor igjen het Anne Petricke og faren het Lars Bertheus.

De kunne virkelig dette med lange navn ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...