Gå til innhold
Hundesonen.no

"Bli kvitt" prating mot gjester?


Kaja
 Share

Recommended Posts

Sånn seriøst, vi har hatt gjester og Tesh pratet non stop i, tja 1-2 timer?.

Hun bjeffer ikke (bjeffer når de kommer inn bare). Men hun prater, klarer ikke å forklare med ord.
Hun er overhode ikke redd, sinna eller noe slikt, hun virker glad egentlig, og pratsom. Hun hilser mer enn gjerne (selvom hun prater). Besøk kan kose med henne, hun legger hodet i fanget, samtidig som hun prater.
Hun legger seg på beskjed, men å prate liggende er da ikke noe problem? :P Jeg blir seriøst gal.
Kan jo legge henne på hunderommet, men det er jo hyggelig å ha hunden i stua..

Jeg har prøvd å være rolig, ignorere osv.
Jeg har prøvd å virkelig si fra (verbalt). Nada forskjell uansett. Hun bare prater hun. Moren og søstra er helt like, det ligger også mye på linjene men det må da være en måte å få hun til å holde snavla på?


Bare for å ha sakt det, det er ikke sånn kjempeproblem altså, egentlig er det ganske morsomt, besøkene syns hvertfall det. Jeg syns derimot ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FILM!

Edit: har ikke noe forslag... Ta henne i et annet rom og slippe ut når hun er stille? *gjenta nødvendige ganger*

Null problem.. Det skjer hver eneste gang vi får folk på besøk, med mindre det er folk hun er vant til er på besøk :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på invitasjon/oppfordring til lek, da snakket min GD, men dette er vel kanskje mer selskapssyke? Aner ikke, men elsker når GD-er snakker jeg da:-D Men ser helt klart det kan bli plagsomt i det omfanget, he he.

Gleder meg til video jeg da (savner GD-snakkingen).

Endret av 13de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidvis samme problem med Chessea her. Men hun prater mest når hun maser om oppmerksomhet. Så jeg bruker å gi henne noe å holde på med når hun er sånn. Hvis vi f.eks. stopper for lenge (etter hennes mening) og snakker med folk vi møter på tur, da begynner snakkingen. Også kan det eskalere til opera... Jepp - hunden min kan synge hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat om noe hunden syns er kjedelig. Strikking eller noe :lol: Neida. Belønn når hun er stille, kanskje. Klikk og godbit etter fem sekunder ro, utvid kravet, etc. Få det under stimuluskontroll. Lær henne å prate på kommando og bare da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...