Gå til innhold
Hundesonen.no

Kristine&Champo


JiviDream
 Share

Recommended Posts

Heihei! :)

Jeg er da ei jente på foreløpig 22år, bosatt i Bergen med forloved og hund.

Hunden heter så mye som Champo, og er født 20.09.2007

Han er snill som dagen er lang, hvis vi ser vekk fra raseriutbrudd på andre hunder vi møter på tur.

C har vært eid av sambo siden han var valp, men har vært satt vekk på fôr da sambo dreiv med langtransport før han møtte meg. Da vi fikk vite at han ikke hadde det så godt som vi trodde, kom han hjem, og det var en tafatt og stresset hund som kom inn dørene Mai 2012.

Jeg har jobbet mye med han for å få han til å stole på meg, og vi er komt veldig langt :) Han er blitt en helt ny hund, og han skal aldri vekk fra meg igjen. Jeg er så heldig at sambo har satt C over i mitt navn, så nå er han 100% min, og det skal han være til den dagen han ikke er her lenger :)

Denne tråden kommer jeg nok til å spamme litt med bilder, og med referat fra turer vi har hatt. Det er kjekt å kunne se tilbake på, og forhåpentligvis se noen forbedringer også :)

424721_10151028487143931_2030467792_n.jp

558851_10151028487458931_251982836_n.jpg

294532_10151028495573931_1335167381_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ja, som sambo sier så knytter jeg meg mye lettere til dyr generelt enn han, og da det er jeg som står for den daglige treningen og fôringen så blir det riktig for hunden også, om det skulle gå gale mellom meg og sambo en gang. Forhåpentligvis skjer jo ikke det da, så C kan få ha begge "foreldrene" sine i lang tid :P

Har fått mange kommentarer om navnet, føler meg nesten pliktet til å kalle neste hund for Balsam :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Idag har vi vært på tur med ei venninne og golden retrievertispen hennes, på knappenfjellet :) Gikk veldig greit, vi møtte en hund så jeg tok han med meg litt inn i skogen og ba han sitte. Han gidde fra seg ett bjeff og knurret litt, men satt stille og ventet. Stresset litt etterpå men roet seg fort ned igjen, og jeg er veldig fornøyd! Det er utrolig stor framgang fra Mai, selv om vi har veldig langt igjen. Fikk også mye fine bilder på toppen, men de må jeg vente på da de ikke ble tatt med mitt kamera :)

Nå sitter jeg og drikker fruktsmoothie og hunden tygger fornøyd på beinet sitt, og vi er veldig klar for skogen i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg hadde helt glemt profilen min her, så får gjerne oppdatere litt! :)

Dagene går, og Champo er bedre enn noensinne. Vi har jo slitt veldig med å gå fint på tur samt å støte på andre hunder, men det kommer seg virkelig!

Nå når vi går på tur trener vi konstant på å gå fint. Drar han, så stopper jeg, og han må på plass og sitte før vi går videre. Han begynner å ta tegninga - det er kjedelig å stå i ro ;)

Andre hunder roet han seg på av seg selv. Han vil fremdeles hilse, og bjeffer/knurrer om den forbipasserende hunden gjør det først, men han har heldigvis sluttet å hive seg mot andre hunder med mord i blikket.

Han har også fått gå løs for første gang med annen hannhund i mitt eie! Det er en schæfer på 9mnd, så særlig stor er han jo ikke. Veldig underdanig av seg, så Champo liker han veldig :) Flink til å oppdra han er han også! Så jeg ser endelig fremskritt. Nå for tiden sliter vi med at han reagerer så kraftig på når mannen ruller seg røyk (Tråd her: http://hundesonen.no/forum/topic/71245-hunden-stresser-naar-mannen-roeyker-hjelp/ ), så jeg håper jeg finner ut av hva som foregår oppe i hodet på han så vi kan få orden på det.

Ellers bare koser vi oss på tur og hjemme, forhåpentligvis får jeg tatt han med på kurs også en gang i nærmeste fremtid, det hadde virkelig vært noe for oss begge to!

557828_437782919675975_1784064489_n_zps2

1238936_428800500574217_988691028_n_zpsb

DSC_0684_zps3ec6468d.jpg

Pinnen var visst ikke såå god..:P

DSC_0754_zps13eae70a.jpg

DSC_0750_zps2c8d9a1b.jpg

DSC_0742_zps9658443a.jpg

DSC_0724_zps66474493.jpg

DSC_0722_zps205dae38.jpg

:wub:

DSC_0705_zps6df92c10.jpg

Meget klar for pinne ;)

DSC_0686_zps7f567557.jpg

Godt jeg har egen tråd, blei visst litt bilder.. Men han er flott da! :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...