Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksne storpudler til salgs på finn


tmp
 Share

Recommended Posts

Lurer på om noen her kjenner til en oppdretter på Flateby som heter Leslie Norway tror jeg?. De skal slutte med puddeloppdrett og skal selge noen voksne hunder. Lurer på om det er kjent som et bra oppdrett med friske hunder med bra gemytt. Hjemmesiden sa ikke mye, men de har chihuahua somavlsrase nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Lurer på om noen her kjenner til en oppdretter på Flateby som heter Leslie Norway tror jeg?. De skal slutte med puddeloppdrett og skal selge noen voksne hunder. Lurer på om det er kjent som et bra oppdrett med friske hunder med bra gemytt. Hjemmesiden sa ikke mye, men de har chihuahua somavlsrase nå.

Styr unna!!!! Mattilsynet har blitt vaslet mange ganger ang denne herremannen!!

http://www.oblad.no/enebakk/frisorgrunder-tatt-pa-cannabisfarm-1.3899228

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen i morrest at de omtalte den saken du linket til, at de nå hadde funnet mellom 50 og 100 hunder på låven, og Mattilsynrt var koblet inn

Skrekk og gru!! :-(

De sa ikke mer om forholdene så vet ikke mer..men det kan man sikkert lese seg til etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna!!!! Mattilsynet har blitt vaslet mange ganger ang denne herremannen!!

http://www.oblad.no/enebakk/frisorgrunder-tatt-pa-cannabisfarm-1.3899228

Jeg kjenner hverken til hvem dette er, hundene til vedkommende eller noe mer om saken en det som fremkommer i avisartiklene, men om mannen er en dust, så kan vel hundene være ok. Er de friske og ikke altfor ødelagte i hue, så er det vel ikke noe i veien for å hjelpe og gi en hund et godt hjem?
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere av vedkommende sine hunder og det er absolutt ikke noe galt i de jeg har møtt. Det er ikke eier som har ansvar for hundene, det er det kennelhjelper som har.

Endel av hundene er utstillingshunder og godt premierte (usikker på om dette gjelder puddel eller kun chihuahua).

Er redd dette er ett resultat av "mye vil ha mer" og at dette dessverre har gått utover hundene.

Har selv sagt meg villig til å ta vare på noen hunder herfra dersom behovet viser seg, og dersom disse hundene nå blir videreført igjennom mattilsynet/omplasseringssenter, så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne ta til seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hverken til hvem dette er, hundene til vedkommende eller noe mer om saken en det som fremkommer i avisartiklene, men om mannen er en dust, så kan vel hundene være ok. Er de friske og ikke altfor ødelagte i hue, så er det vel ikke noe i veien for å hjelpe og gi en hund et godt hjem?

Jeg ville nå styrt unna å støtte slik "oppdrett" med penger, uansett hvor ok bikkjene er.

Krisehjem og omplassering blir en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøkt gården 2 ganger. Er fra distriktet og jeg vil ikke anbefalle noen å kjøpe hund derfra. Dette er ikke førstegang han har blitt meldt til mattilsynet. Hundene har det ikke spesielt bra der ute. Hva evt sen skader og sykdom hundene kan ha pådratt seg, er usikkert. Forholdene er svært dårlige der ute. Da spiller det svært liten rolle på opphavet, så lenge hundende har levet under så dårlige forhold over lengre tid. Men dette er jo selvsagt opp til hver enkelt å avgjøre hvor man kjøper hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere av vedkommende sine hunder og det er absolutt ikke noe galt i de jeg har møtt. Det er ikke eier som har ansvar for hundene, det er det kennelhjelper som har.

Endel av hundene er utstillingshunder og godt premierte (usikker på om dette gjelder puddel eller kun chihuahua).

Er redd dette er ett resultat av "mye vil ha mer" og at dette dessverre har gått utover hundene.

Har selv sagt meg villig til å ta vare på noen hunder herfra dersom behovet viser seg, og dersom disse hundene nå blir videreført igjennom mattilsynet/omplasseringssenter, så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne ta til seg en.

Kennelhjelp eller ikke, det er oppdretter som har ansvaret. Men han kom seg unna i 2008 med å si han ikke ante noen ting om at låven ble brukt som cannabisplantasje.

At hundene er godt premiert på utstilling er ikke ensbetydende med at hundene har det bra eller at de har god mentalitet.

Håper MT tør foreta en skikkelig granskning her denne gangen ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...