Gå til innhold
Hundesonen.no

Ryggsekk og magebelte


Hermes
 Share

Recommended Posts

Har du strikk i kobbelet da? Ikke at bikkja skal trekke så forferdelig på langtur, men kan jo hende den gjør det likevel :P

Da har jeg strikkbånd, ja :) Klatresele er ganske behagelig og bruke som magebelte, den sklir ikke opp og er mer skånsom for selve ryggen om hunden rykker til. Ganske vanlig og bruke i malamutemiljøet istedet for mage belte til snørekjøring.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg strikkbånd, ja :) Klatresele er ganske behagelig og bruke som magebelte, den sklir ikke opp og er mer skånsom for selve ryggen om hunden rykker til. Ganske vanlig og bruke i malamutemiljøet istedet for mage belte til snørekjøring.

Det var en knallgod ide! Har kjøpt 2 belter og solgt begge etter kort tid fordi de er ubrukelige og bare sklir opp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop sitt magebelte passer fint selv om du har sekk på ryggen :) Sklir ikke opp og er ikke polstret som de "vanlige" så det er ingen hindring selv med sekk. Eneste jeg ikke liker er at kroken for å feste hundene på går nedover sånn at båndet sklir av hvis det er slakt. Har hørt om noen som har snudd kroken men jeg fester bare selve håntaket på leietauet inn på magebelte. Altså jeg trer håntaket inn på det regulerbare stykket i front sånn at de i hvert fall ikke kommer seg noen vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop sitt magebelte passer fint selv om du har sekk på ryggen :) Sklir ikke opp og er ikke polstret som de "vanlige" så det er ingen hindring selv med sekk. Eneste jeg ikke liker er at kroken for å feste hundene på går nedover sånn at båndet sklir av hvis det er slakt. Har hørt om noen som har snudd kroken men jeg fester bare selve håntaket på leietauet inn på magebelte. Altså jeg trer håntaket inn på det regulerbare stykket i front sånn at de i hvert fall ikke kommer seg noen vei. :)

Samtidig med sekk med hoftestøtte? Jeg tenker først og fremst med stor tursekk på ryggen, 15 kg ++, og da må man jo ha skikkelig støtte på hoftene, hvor magebeltet vanligvis sitter.

Tror jeg satser på et strikkobbel, og fester det på sekken. Hvis jeg bare går med en av hundene så trekker de ikke veldig, spesielt ikke Calle. På lengre turer roer de alltid seg etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Snusmumrikk
Jeg kjøpte meg Norrøna tursekk sist. Der var det D-ringer på sidene som jeg festet en hanefot i; og vips var det et fulgodt magebelte. Og strikkbånd selvfølgelig.

Skulle akkurat til å foreslå det samme :) Det finnes en del store tursekker som har feste til pulk på siden av hoftebeltet. Lag en hanefot i dem og strikkbånd :) Vær forsiktig med å bruke stoffhemper som bare er beregna på å feste en drikkeflaske el i, men festene til pulk bør tåle en hund også. Blir det for kraftig røkk ryker den neppe på begge sider samtidig og trykket fordeles på to ringer.

På lette dagsturer er det helt ok å ha baggenbelte under sekken, men det er ikke godt med tung sekk over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...