Gå til innhold
Hundesonen.no

Mops Valper


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jeg har en venninne som er på jakt etter mops. Hun leter etter en oppdretter med sunne mopser, så jeg lurer på hva du legger i "sunne foreldre". Jeg har ingen kunnskap om hvilke sykdommer som er vanlige på mops, men etter som jeg forstår på henne er det lite "friske" mopser. Fortell fortell, så skal jeg bringe det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopsen har ingen helsekrav før avl. Men vi har valgt å sjekke PL og "generell helse" hos veterinær før vi parret. Ingen av foreldrene her sliter med lange turer og det er heller ikke sykdom på linjene rundt såvidt meg bekjent.

At det er lite friske mopser er en myte. Vi har hatt og drevet med Mops i åtte år snart, og verste tilfellene vi har hatt er en hystocyton, dette måtte fjernes kirurgisk pga det ikke fikk til å gro på normal måte pga plassen den var plassert.

Mopsen har ny standard fra aug 2011 som blandt annet går ut på at hunder som grynter, snorker eller Peser etter få runder i ringen ikke skal premieres.

Vi håper også på å få til at PL sjekk og excellent skal bli krav før avl.

Disse valpene er dog solgt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Er det ditt oppdrett? Kjente ikke igjen kennelnavnet.

Ser på nettsiden din at du venter valper i mars. Hvordan er helsetester og sånn på foreldrene der? De som skal ha sier de krever helseattest på foreldredyrene og at de kommer til å høre rundt i "mopsmiljøet" før de evt bestemmer seg, men vet hun liker Tangetoppens hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Er det ditt oppdrett? Kjente ikke igjen kennelnavnet.

Ser på nettsiden din at du venter valper i mars. Hvordan er helsetester og sånn på foreldrene der? De som skal ha sier de krever helseattest på foreldredyrene og at de kommer til å høre rundt i "mopsmiljøet" før de evt bestemmer seg, men vet hun liker Tangetoppens hunder...

Ikke mitt oppdrett nei. Hannhunden min Boris var pappa til de så hjalp jeg til med å få solgt de.

Mitt kull er begge foreldre sjekket for PL- fritt, hatt generell helsetest og er uoffisiellt øyelyst uten anmerkning. Hector er tangetoppenhund med norsk og svensk utstillingschampionat. Lilla er halvt tsjekkisk og halvt "norsk" med noe tangetoppenlinjer der og. Hennes beste resultat er 3btk.

De tåler begge gode turer selvfølgelig, er fra selvfødende linjer og det er ingen form for kjent sykdom på linjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...