Gå til innhold
Hundesonen.no

Labrador retriever


Toyja
 Share

Recommended Posts

Du skriver ikke noe om hva du har tenkt å bruke hunden til, men her er noen jeg selv kunne tenkt meg å kjøpe hos: Memento, Licitha, Narjana, Skogvik, Bare-Bra. Alle disse leverer rasetypiske, pene, friske hunder med god arbeidslyst. På retreiverklubben.no finner du liste over oppdrettere, med bl.a. hjemmesider. Der fins flere gode oppdrettere, det er bare å velge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår av en liten oppdretter, som ikke har noen kull på gang. Men mor er fra Narjana, og det kan anbefales sterkt. Flinke folk som setter sin ære i å frembringe god labbiser. Men skal du ha en jaktlabbis, så må du kanskje finne noen andre. Kommer jo også litt an på hvor du bor. Narjana holder til i Akershus, og da blir det kanskje begrenset med besøk før valpen kommer til dere.

Men som tidligere nevnt, så har NRK fine sider, hvor du kan gå inn på valpelisten (for å se hvem som har kull nå og hvem som planlegger) og kanskje finne en oppdretter.

Vi brukte 9 måneder fra vi bestemte oss for labbis, før vi hadde frøkna i hus (reine graviditeten :P ).

Dette fordi vi ville ha en oppdretter i nærheten, slik at veien hjem ikke ble så lang, vi ville ha en oppdretter som alltid hadde døren åpen og som vi hadde god kjemi med. Kan anbefale vår på det varmeste, men tror det ikke blir noen fler kull der på en stund.

Men ta god tid, send mail/ring til de som er interessante og sjekk hvem du føler er riktig for deg. OG be om å få se begge foreldre, så vet du litt om hva du kan vente deg, størrelse og utseende messig.

masse lykke til med labbis, verdens fineste hunder (men nå er vel jeg litt subjektiv da :P )

Legger ved linken til NRK:

http://www.retrieverklubben.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren til hunden min skal kanskje ha kull denne våren. Holder til i Troms. Anbefaler han på det sterkeste. Kullet vil da være lichitahund x bare-bra hund :) Samme mor som min hund, og det er et kull jeg har jækla lyst på valp etter selv også. Parringen har enda ikke skjedd, men send meg en PM ved interesse. Jeg kan være behjelpelig med transport til Hammerfest, til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...