Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Heii, sonen! :)

Vært litt fraværende etter en teit og dramatisk nyttårsfeiring.

Nå er jeg bare sinnsykt sliten og trøtt, og magen min krangler i dag, så jeg har ikke så lyst til å sitte på jobb, men får vel prøve å få i meg litt mer kaffe, og gjøre det beste ut av det.

Jeg drømte om dere i natt, for jeg stod jo opp etter at jeg la meg, for å lage tråden om trekking (tips taes imot med takk), og da jeg sovna igjen, og så leste i tråden mens jeg sov, så hadde jeg fått MANGE svar, og det var noen som hadde svart med ett ord (båtrelatert) på engelsk, og Nirm var KJEMPESUR for at ikke moderatorene hadde oversatt dette ordet til norsk! Også hadde jeg skrevet ting som ikke hadde noe med tråden å gjøre, og det hadde det blitt dobbeltposter av, og de sletta jeg, men jeg gadd ikke gjøre noe med sutreNirm sine (manglende) engelskkunnskaper. :P Sorry, Nirm!

Har ikke fått lest meg opp noe, men ser at Arielle fortjener en stor :hug: !

Takk :) Og det ser ut som om du også trenger en stor :hug:

Er på vei i samme retning som deg Raksha :-P

T ringte ambulanse istad fordi jeg hylgrein ved all form for bevegelse og han ante ikke helt hvordan han skulle få meg i bilen. Mye att og frem så måtte jeg via legevakten siden syke bilen ikke kunne gjøre noe, ble enige om å prøve selv evnt kom de og hentet meg. Etter mye strabaser har vi kommet oss til legevakten og jeg blir sett til av lege snart. Blir vel innlagt på dritt sykehuset igjen. Men 1,5 uke med økende smerter får vel være nok.. De kunne ikke legge meg direkte inn siden jeg har vært innlagt i Tønsberg og ikke her. Så Jadda. Starter året med et Bang jeg :-P

:hug: Håper de klarer å fikse deg snart. Det kan aldeles ikke være så kjekt å ha det sånn som du har det altså :( Krysser fingrene for deg! :)

Har jeg endelig kommet meg opp av sengen men forstår enda ikke hvorfor jeg sover så utrolig dårlig. Hendene, skuldrene og nakken verker og jeg våkner uten følelse i fra ryggraden og ut i begge armene. Hadde vært godt med skikkelig søvn en natt... Men uansett hvor dårlig jeg sover så smiler jeg når jeg våkner av lille kenguru som kommer sprettende opp i sengen og vil koooose. Må si jeg har blitt litt betatt av Lea :wub: Hun er herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

...jeg har egentlig pc og tv forbud, men det er faktisk veldig kjedelig, jeg har greid å få hjernerystelse!
Svimte av i går natt og slo hodet ganske kraftig, sitter med hodepine, og vondt i hals og nakke nå..
Er mest kjedelig, for nå må jeg være alene noen timer :P


Overtar den nye leiligheten i dag, og så håper jeg at jeg får flyttet litt greier i dag, selv om N sa at det egentlig er uaktuelt
siden jeg er syk.. blæh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har egentlig pc og tv forbud, men det er faktisk veldig kjedelig, jeg har greid å få hjernerystelse!

Svimte av i går natt og slo hodet ganske kraftig, sitter med hodepine, og vondt i hals og nakke nå..

Er mest kjedelig, for nå må jeg være alene noen timer :P

Overtar den nye leiligheten i dag, og så håper jeg at jeg får flyttet litt greier i dag, selv om N sa at det egentlig er uaktuelt

siden jeg er syk.. blæh :P

Jeg skal laseroperere øynene mine i morgen og da får jeg pc og tv forbud mesteparten av døgnet i en uke så det kvir jeg meg til. Men nå har jeg fått vært på biblioteket og fått lånt meg noen lydbøker og en snill kollega skal ta med seg noen lydbøker i morgen, så jeg satser på at det ikke blir alt for kjedelig for meg.

Kanskje du kan få fatt i noen lydbøker også? Og god bedring, gratulerer med leilighet og lykke til med flytting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått meg en god tur i marka. Den turen jeg går må være forbehold redde-for-schæferefolk. I dag kom jeg susende oppover med Asti og Uta i strikk og sele. Halvveis opp møter jeg en mann med løs setter. Han kunne fortelle (rope) meg at hunden hans var angrepet av schæfere og du verden så sur han ble når jeg spurte hvorfor det var mitt problem *ler* Passerer dyret hans i god fart og hun bare logrer og sier hei til Nix som synes hun var litt skummel. Schjemperedd var setterdamen. Mannen fortsetter å kjefte bak og jeg er flink å overser. Det er ikke mitt problem tenker jeg og er flink å holder kjeften lukket. Tror ikke jeg orker å gå den turen igjen, selv om den er fantastisk til å klatre i. Tredje gangen jeg møter folk der som har fått bikkjene skamfert og nesten drept av schæfere. Turen var kjempefin den,bare se her:

64918_10151401368780833_441265367_n.jpg

Lykke til på sykehuset AnetteH også lurer jeg på om Raksha har kommet seg ut

Raksha ligger her og blomstrer enda - en øøøørliten bedring i verdien på prøve to, så får vi se om det fortsetter den veien.

Fiiiint bilde!

Rak: du må prøve å spise en del karbohydrater.. Det forbrennes fortere enn fett.. Kanskje det hjelper?

Sent from my GT-I9100

Aha! Spist ris i dag da, og handlet faris og potetgull, men har ikke lyst på potetgullet enda. :ol:

En :hug: til Rak, bra at verdien er på vei nedover ;)

Takk :)

Feil. Man får raskere blodsukkerøkning (og fall ) av det men alt i alt forbrennes det ikke fortere.

Men det burde bryte ketolysegreiene som lager ketoner? eller? *forvirra*

...jeg har egentlig pc og tv forbud, men det er faktisk veldig kjedelig, jeg har greid å få hjernerystelse!

Svimte av i går natt og slo hodet ganske kraftig, sitter med hodepine, og vondt i hals og nakke nå..

Er mest kjedelig, for nå må jeg være alene noen timer :P

Oida, men legg vekk pc og tv - få noen til å laste ned lydbøker til deg. Så du slipper senskader! Og god bedring!

Godt å høre at anetteh er på sykehus endelig! BLI DER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal laseroperere øynene mine i morgen og da får jeg pc og tv forbud mesteparten av døgnet i en uke så det kvir jeg meg til. Men nå har jeg fått vært på biblioteket og fått lånt meg noen lydbøker og en snill kollega skal ta med seg noen lydbøker i morgen, så jeg satser på at det ikke blir alt for kjedelig for meg.

Kanskje du kan få fatt i noen lydbøker også? Og god bedring, gratulerer med leilighet og lykke til med flytting. :)

Åh, jeg har tenkt til å operere øynene mine en gang i nærmeste fremtid, lydbøker var et supert tips, takk! Regner med at et sånt forbud gjelder uavhengig av type operasjon, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....har jeg hoppet over en drøss med sider igjen.

Er det mulig å bli så stiv og støl i kroppen av å ta imot ett valpekull :lol:

Får komme meg ut en tur med jentene og se om jeg får løst opp i litt stølhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det burde bryte ketolysegreiene som lager ketoner? eller? *forvirra*

Ikke før du får i deg nok næring, dvs minst så mange kalorier du trenger for livsopphold. Så 500 kcal er ikke nok om du trenger 1500. Så lenge du ikke får i deg nok mat/kcal, har det ingenting å si åssen mat du eter. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danske kennel klubben har lagd noen nye regler anngående avl på Staff, nå kan dem ikke lengre bruke utenlandske hunder i avl (utenatt fra Norge, Sverige, Finland og Nederland, hundene kan ha HD A,B eller C og AD A eller C) Hunder fra andre land enn disse må sende inn HD/AD bildene til DKK og få en avlesing der. Før så har de kunne søkt disp om utenlandske hunder, men det er det tydeligvis slutt på fra iår. Jeg synes det er kjempefint at de har regler! Men kanskje litt veldig strengt når det kun er få land som røntger, og jeg tviler veldig sterkt på om noen fra f.eks UK (der røntger dem ikke) sender røntgen bilder til Danmark.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har tenkt til å operere øynene mine en gang i nærmeste fremtid, lydbøker var et supert tips, takk! Regner med at et sånt forbud gjelder uavhengig av type operasjon, hehe

Nei, det forbudet er nok litt avhengig av type operasjon. Jeg skal opereres vha ASA metoden som krever litt tid til å heles, mens med LASIK skal man jo kunne gå på jobb dagen etter uavhengig av jobbtype. Jeg jobber på kontor og sitter foran pc hele dagen, så jeg blir sykemeldt. Jeg hadde for tynne hornhinner til å kunne opereres ved LASIK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukne ben sikkert også :-P

Men prøv å unngå det i det minste, okej? :lol: Håper de får stramma seg opp litt snart og gjort noe for deg, altså.

prøver i promise :-P

Mistet de andre quotene jeg. Men har tatt ct og prøvd en Raksha dvs drikke masse vann :-P ga opp jeg :aww: Nå venter jeg på lege 1,2,3 som ser på bildene og prøver og diverse. De er redde jeg får infeksjon i hodet pga magen. Wiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før du får i deg nok næring, dvs minst så mange kalorier du trenger for livsopphold. Så 500 kcal er ikke nok om du trenger 1500. Så lenge du ikke får i deg nok mat/kcal, har det ingenting å si åssen mat du eter. Dessverre.

Åh - men jeg spiser ganske bra altså! Lover! Det sier damene her også.... Moter meg opp til sjokoladepudding som var dagens dessert - den er kjempegod, men...

Si hei til det nærmeste jeg kommer hund her - døpt den "trofast"

8338226496_b5140ecdd5.jpg

Trofast henger med meg uansett hvor jeg går i perioder - både dag og natt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er nok :( Tante kolliderte med en elg i natt og ligger på sykehuset med brukken nakke... Godt nytt år liksom :no:

Næmmen da! :hug: Det var da voldsomt til dramatikk og dumme ting som skulle skje nå :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er nok :( Tante kolliderte med en elg i natt og ligger på sykehuset med brukken nakke... Godt nytt år liksom :no:

Fytti rakkern så mye fælt som skulle skje da! Håper virkelig at hun er stabil og kommer til å bli frisk igjen!

Også håper jeg du holder deg her på sonen altså, det kan være godt å snakke om ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lurer jeg på om jeg kan holde tilbake litt av husleia neste måned. Evt få fiksa kjøkkenkrana selv og trekke det i fra leiesummen. Har mast om den lenge nå, sist i begynnelsen av Desember, men her står den og drypper fremdeles... *Irritert* For at den ikke skal dryppe med en gang jeg skrur den av må jeg avslutte med varmvann på full guffe, noe som gjør at jeg bruker unødvendig mye av det. Uansett begynner den å dryppe etter en stund å jeg må gjøre samme greia om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme i dag, klarte å vri kneet i søvne. Ute er det blankis med regnvann på, strøsand bare regner bort. Veldig vondt bein + vanvittig holke + to hunder som må luftes = håpløs situasjon. Pippin doer i hagen, men det er under Symras verdighet. Jeg MÅ få gått en runde med henne etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - men jeg spiser ganske bra altså! Lover! Det sier damene her også.... Moter meg opp til sjokoladepudding som var dagens dessert - den er kjempegod, men...

Si hei til det nærmeste jeg kommer hund her - døpt den "trofast"

8338226496_b5140ecdd5.jpg

Trofast henger med meg uansett hvor jeg går i perioder - både dag og natt. :aww:

Og du holder all maten nede? Det er kun væske du kaster opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du holder all maten nede? Det er kun væske du kaster opp?

Har ikke kasta opp siden mandag :D Hurra for kvalmestillende - har ikke kasta opp så mye siden jeg kom hit, men før jeg kom hit så kom vel i grunnen alt opp.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kasta opp siden mandag :D Hurra for kvalmestillende - har ikke kasta opp så mye siden jeg kom hit, men før jeg kom hit så kom vel i grunnen alt opp.

Da vil nok tallene bedre seg sakte men sikkert, husk at du ligger litt på "etterskudd" Om du heretter spiser/drikker og holde på det, vil jeg tro du muligens kan dra hjem til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil nok tallene bedre seg sakte men sikkert, husk at du ligger litt på "etterskudd" Om du heretter spiser/drikker og holde på det, vil jeg tro du muligens kan dra hjem til helga :)

Håper det... målet mitt er å få dra på fredag. Så får vi se da. Tør ikke håpe på i morra. Blir så skuffa... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Line :cheerleader:

God bering til AnetteH og Raksha!

I dag har jeg hatt første arbeidsdag på 4 måneder! Føler meg som en bjørn som gikk i hi og som endelig orker å være ute i verden igjen! Jeg ble utslitt av ingenting, så tror det er bra med halve dager på jobb :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...