Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Er så matlei nå. Det ble brødskiver med sjokoladepålegg til middag. Vurderer en marsipangris med sjokoladetrekk til dessert, og et glass sjokolademelk - men det er kanskje ikke beste måten å starte det nye året på. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Iiik. Jeg har virkelig vært fraværende i jula, gitt. Hverken lest eller skrevet i AN har jeg. Egentlig er det litt godt også kjenner jeg.

Og nå begynner jeg å glede meg altså! Nå er det under en uke til jeg reiser avgårde for å være med på valpefødsel der min fremtidige stjerne forhåpentlig er en av valpene som blir født. Det blir så spennende å se hva som kommer :D Tispa ventes å føde om 9-12 dager, men hun ser rimelig sprekkeferdig ut allerede. Skulle nesten hatt en jordmor-tråd i valpeprat jeg!

Godt nyttår til alle sammen forresten :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Foenix fått prøve kløven for første gang - innendørs. Med to halvannenliters flasker med vann i hver taske, for det var det som var oppi fra før av. Hun ble litt sånn "det er noe på ryggen min og jeg ser det ikke," og forsøkte å gå et par runder rundt seg selv for å sjekke ut. Men da kræsjet hun jo i gangen som var kommet nærmere henne enn vanlig. Så da fant hun ut at det var tryggest å stå heeelt rolig, mens hun tittet undrende på meg.

Jeg tenker at jeg gjør med henne som jeg gjorde med X'en etterpå - tar henne ut, tar på kløven der, og går en normal tur. Det er da mye lettere for dem å bli vant til den på brede veier enn i trange ganger? Men det er så mange som påstår de må ha tilvenning innendørs. Hvorfor det? Innendørs kan hun velte juletreet og knuse pyntegjenstander, kræsje i kommoden og snuble i veggen.

Nei, i kveld blir det kort kveldstur med brodder for meg og kløv for henne. Jeg fatter ikke hvorfor det måtte være mildt et par dager, når det bare kommer kuldegrader etterpå og fryser alt som rakk å smelte. Is overalt. Hurra... Jeg vil ha vinter, jeg...

Jeg tenker som deg, at det er ute de skal ha kløven på, så hvorfor styre med det innendørs. Jeg satte kløven på og gikk ut, og det var det som skulle til av tilvenning (vekt er jo selvsagt noe annet, det kom jo mer gradvis, men bare det å ha på kløven, liksom) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg, at det er ute de skal ha kløven på, så hvorfor styre med det innendørs. Jeg satte kløven på og gikk ut, og det var det som skulle til av tilvenning (vekt er jo selvsagt noe annet, det kom jo mer gradvis, men bare det å ha på kløven, liksom) :)

Jeg tror kanskje jeg bryter med mange av de "thou shall" og "thou shall not" i hundeoppdragelse.

Da X'en skulle teste Rockyvogna si første gang, spente jeg henne for, hadde ei venninne i nærheten som hjalp meg, også gikk vi - eller vi løp, for X'en satte halen til værs og langet ut. Mens jeg vet andre tar av skjekene, og lar hundene trekke på de i lang tid før de spenner vogna for også.

Jeg hører også noen bruker oppblåste ballonger i kløven først, for at hunden skal bli vant til størrelsen. Men når dyret trekker på to meter lange tykke kvister i skogen, bør hun takle et par brusflasker på ryggen også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske vi kan fuska och göra det imorgon istället *fniss*

Nja.. spørs om jeg husker det i ukedagene. Når jeg er tilbake i jobb så går ihvertfall tiden fra meg :P

Akkurat nå er jeg selskapsyk. Passer litt dårlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så mange som påstår de må ha tilvenning innendørs. Hvorfor det?

Det er mange som sier en himla masse rart når det gjelder hund :D. Sett kløven på bikkja og gå - det er tilvenning nok, det :).

Har jeg langtidsstekt et lammelår som har ligget i lake i 5 dager... mon tro om det ble så godt som jeg mener å huske slike sprengte fårelår var da mamma laget det? Det LUKTER himmels iallefall :). Hmmmmmm... noe sier meg at jeg plutselig har blitt litt over middels interessert i matlaging? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED DE SMÅ :D :D

Håper alt står bra til med mor og barn :)

Alt er bra så langt og alle var til pupp innen 2-3 min og var runde og gode alt når jeg dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :D

Og gratulerer med de nye DeepEyes'ene!!

Hadde en kjempefin nyttårsaften med flinke hunder og en veldig fin dag idag. Var så deilig ute i sola idag så var ute lenge på tur.
(Går kjempetregt da, uvant!)

Dessverre røyk den ene brodden min og det var litt krise for jeg skal jobbe imorgen. Men jeg har lært, så vi ringte rundt og fikk komme til mormoren til Øivind å låne brodder nå ikveld. Og de var enda bedre enn de jeg hadde.

Jeg skal jobbe ut denne uken med opplæring av vikaren bare. Og nå er kollegaen min streng på at jeg må la vikaren holde alle hundene! Hun får en hard start stakkar, men jeg må vel prøve på det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sier en himla masse rart når det gjelder hund :D. Sett kløven på bikkja og gå - det er tilvenning nok, det :).

Det er sant - en kan ikke høre på alt. Men jeg har ingen lang kløv-historie, jeg bruker det bare som litt ekstra styrketrening på ordinære turer av og til. Og tenkte at nuh er det på tide at Foenix får forsøke seg.

Jeg tilpasset bare kløven innendørs, så gikk vi ut. Uten vekt i til å begynne med, og så økte jeg gradvis. Helt uten problem :)

Jeg har et egoistisk håp om at med vekt i med en gang, så vil snuppa kanskje gå litt roligere på tur nå som det er så glatt, så ingen av oss skader oss... Og med tanke på hvor stor, sterk og aktiv hun er, tenker jeg at et par kilo i kløven ikke kan skade henne. Det er sikkert tyngre når hun leker trekkhund med MEG i enden av lenka :D

...har jeg kommet hjem etter å tatt i mot 7 nye DeepEyes'er :D

423652_10152389877780072_1543386375_n.jp

Velkommen til verden!

Mmm, pinnekjøttet smakte skikkelig godt i dag også. Og enda er det nok kjøtt til middag i morgen også. Men JeanetteH må lage mer kålrabistappe til meg.

Også må jeg ha mer å drikke, for du og du så tørst en blir av sånne pinner. Men det er verdt alle tisseturene når det smaker så himmelsk.

Sauer er allrighte dyr, de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikkeno lurt med besøk av Bonden, for var fryktelig vondt da han dro. Rote meg nå heldigvis. Så nå går det greit igjen. Kom ei jente inn i den andre senga her da, så har ikke enerom lenger, men mistenker at hun får dra i morgen og det får nok ikke jeg, så da får jeg kanskje enerommet tilbake igjen. Kanskje.

Men! Bonden hadde med fonen min! Så da kunne jeg ta et efitbilde i dag, og det var bilde av blomst og bamse jeg fikk :D

8335489388_d4eeceb42d_z.jpg

Den ser ikke helt ut som den margrete, line og tøfflus eeegentlig bestilte - men syns den er fin jeg - buketten altså!

Kan ta tidenes kjedeligste efit i morgen jeg. :aww: Om jeg bare husker det. :lol: Kjemisk renset for hunder da... :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen huff da Arielle :hug: Jeg leste om det på VG, tragisk :no:

Stor klem til Arielle, du fikk en fryktelig dramatisk start på det nye året :hug:

:hug: Arielle

Arielle: :hug:

Ariell :hug:

Arielle :hug:

Himmel og hav, så tragisk! Jeg håper virkelig politiet får full klarhet i hva som har skjedd etterhvert sånn at etterlatte får svar. Klem til deg :console:

Klem til både Cattn og Arielle, for en dramatikk! :(

Håper jeg fikk med alle sammen. Tusen takk for klemmer :) vi vet enda ikke mer enn det som er ute på nettet men uansett så er det tragisk. Det kan se ut som om han har blødd ihjel :(

Kjenner at jeg har fått litt nok for en stund nå. Føler jeg har mistet så mange i løpet av livet mitt. Nå nærmer det seg snart 3år siden en av mine andre gode venner ble funnet død en morgen i sin egen seng. Mine kjære morfar og min kjære tante døde så alt for tidlig av kreft. Mistet nok personer nå jeg :(

Tror jeg trekker meg tilbake en stund og holder meg borte fra folk og nett en stund for nå er det bare for mye av alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg litt ekkelt vondt i brystområdet idag. Var på trening tidligere, hvor jeg under sittende dips fikk vondt i brystet, ikke puppene, men under brystbenet eller hva jeg skal kalle det. Jeg husker jeg tenkte "håper de i underetasjen finner meg om jeg besvimer nå", da jeg følte meg litt rar i et sekund, og var alene i etasjen på treningssenteret. Det gikk over, men smerten under brystbenet litt til venstre er der enda. Det kjennes ut som en "trykkende" følelse, og når det er vondt er det ikke en vanlig smerte jeg kjenner. Har aldri følt noe slikt før, og vet ikke hvordan jeg skal beskrive den. Jeg må holde meg på brystbenet når jeg hoster, hikker, beveger meg(opp fra sofa ol.). Kjenner en trykkende følelse hele tiden, og føler jeg puster litt tung. Det siste kan være jeg som er paranoid, men jeg føler akkurat som om pusten holder igjen, om jeg puster ned i magen, og ikke vil opp igjen. Klarer ikke forklare jeg.. Litt ekkelt. Håper det er vekke imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...