Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har ikke tenkt på det.. men tror ikke jeg hadde tørd😂 Cringer bare av tanken av å sette sprøyte på noen. Håper at dette kan gå seg til igjen. Med kun vår faste veterinær fra nå av. Hun er utrolig flink til å bruke godbiter og mye tid slik at det meste er frivillig fra hundens side. Når vi var på kontroll av ørene i dag måtte vi også til den andre veterinæren pga det var hun vi fikk akuttimen hos sist. Når vi kom inn så logret hun når hun så vår faste veterinær, og knurret når hun andre som vi skulle til kom gående..🤔🙁
    • Ikke mulig at du setter sedasjonssprøyta selv i bilen? Om hun er grei å håndtere utenfor klinikken? Stakkars lille og stakkars dere, det der høres virkelig trasig ut    
    • 14 dager? Rart at det står 3 andre svar rundt om kring da😅 veldig misvisende. jaja det var jo litt dumt egentlig. At jeg må få ny resept på sileo hver gang jeg er der og kaste så mye. innser at det var veldig dumt av meg å hente ut sileo nå i dag, når jeg ikke vet når vi skal tilbake.🤦🏼‍♀️ Leste et sted at holdbarheten er 3 år i uåpnet pakning, vet du om det stemmer da?
    • Jeg stilte samme spørsmål direkte til produsenten for en stund siden, og fikk følgende svar: «Vi fikk godkjenningen på 14 dager etter at brosjyre og pakningsmateriell var gått i trykken. Riktig er altså 14 dager.»
    • Vi skal hente valp om 2 uker, første hund jeg har som voksen.  Jeg har lest litt om klikkertrening, og nå ser jeg filmer på youtube om kontaktlyd. Hvis jeg har forstått det riktig, så skal klikket i klikkertrening (eller "bra"-ord ol) komme så tett på ønsket adferd som mulig, etterfulgt av godbit. I en film jeg så nå om kontaktlyd, blir det vist hvordan kontaktlyden gjerne kan brukes f.eks hvis valpen biter, som en avledning, etterfulgt av godbit. Det ble sagt i filmen at kontaktlyd og godbit optimalt bør gis før den biter, men at det kan også brukes som avledning. Belønner man ikke da den uønskede adferden (i dette tilfellet valpebiting)? Jeg leser i ei bok nå at kontaktlyd er stopplyd. Belønningen kommer jo når uønsket adferd har opphørt, men lyden (som vel også er en forsterker) kommer mens hunden holder på med uønsket adferd. Håper på kyndig hjelp til å forstå forskjellen 😊  
  • Nylig opprettede emner