Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

:|

Jeg vi'kke ha så mange jooo. :shocked: Veterinærmannen sa i snitt en mindre valp ved inseminering, og jeg bare "Jeeesssss!". :icon_redface:

I snitt ja, i snitt er et belgerkull på 6-7 valper også *flir*

Det var det med deg, ja :lol:

Jepp, det er det med meg :lol:

Og bare for å være litt seriøs for en gangs skyld, så tror jeg det er mange som aldri oppdager slike ting hos sine hunder fordi de aldri starter og aldri gir de utfordringer som får fram slike brister (under trening har man lett for å legge ting til rette, kanskje ubevisst, slik at hunden skal lykkes, og da ser man ikke slike ting så godt) - og da lever man i lykkelig uvitenhet om at eventuelle avkom kanskje kan få med seg litt mer ballast enn strengt tatt ønskelig.

Jeg var litt seriøs jeg også. Når miljøberørthet blir målt ut fra hvordan de oppfører seg i f.eks hall, så skal man kjenne Nora for å vite at hun er miljøberørt, hun blir jo rolig og tilsynelatende veloppdragen i haller. Vi som har sett henne på trening, veit at hun har god lek og fart og sprut når hun ikke er berørt, så hun er jo ikke en dau hund, sjøl om det ser sånn ut i Telemarkshallen.. Bare for å ta et eksempel :P

.. Burde jeg ta fredagsvasken, men det gjør jeg ikke :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

*rekker opp hånden* :P

Ja, men du veit, jeg er litt kærslig :aww:

Min hund har i det minste gjennomført MH, selv med 5 på skudd. Jeg veit også at hun er miljøberørt fordi jeg faktisk har starta med henne i konkurranser. Sånn jeg ser det, så veit jeg langt mer om min hunds plusser og minuser enn de fleste andre gjør om sine hunder.. I all beskjedenhet, åff kårs :P

Du er litt belger, du? :P Hun har jo allergi, da er det sikkert A i alle fire hjørner. Det var det jeg sa når Nora var fri på albuer og hofter, at da har hun sikkert epilepsi.. Det har hun jo ikke, hun har allergi hun..

Nei, jeg unner ingen syke eller skadde hunder jeg heller, men skal de kritisere min crappy hund, bør de ha bedre hunder sjøl.

Brodder er for kjerringer :P

Nei, jeg har ikke vært så utafor når jeg har trukket tenner ihvertfall.. Det finner du jo ut på tirsdag da? :P

Vi har en liten pelsnappekrøllebølle. Flaks egentlig at det ikke er brukshunden som napper pels av pelshunden :P

---

Det er godt vi har vaktpuddel når terven er opptatt med å spise fuglefrø, krøllebølla varslet høyt om at noen gikk på vår vei! Sånt vil vi ikke ha noe av.. Hørte henne knurre i sinne på en annen hund for første gang i kveld også.. Eller, annen hund? Hun så seg selv i speilet *ler* Lurer på om det er løpetid rundt hjørnet? *ler mer*

Mokken-Kelpisen og Krøllbølle har også samme nappegen skjønner jeg :ahappy:

Det vokser visstnok ut igjen, men samtidig menes det at det kan ta veldig lang tid. Ikke vet jeg, men nå har han ihvertfall et mer valpete uttrykk, for det var sånn han så ut da han var valp. Før de lange dobbene vokste seg til.

Akkurat nå drikker jeg te : )

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Geo og jeg meldt oss på grunnkurs, mest for å komme oss avgårde på noe fast egentlig. Det er lenge siden jeg har gått kurs over flere uker, så det gleder jeg meg i grunnen til! Starter opp allerede på tirsdag.

Det var så gøy å gå spor i går at det skal vi gjøre i ettermiddag også. Men først skal jeg smøre matpakke og dra avgårde på skolen noen timer for å lese og ha forelesning. Og så er det jammen meg helg allerede!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk sønn endelig testet å ha hund som skitrekk :) Festet Lexi rundt livet hans, for jeg trodde jo det ikke gikk så fort siden hun er et knøtt, men så feil kan man altså ta :lol: 8,5 kg hund kan altså lett trekke 18-19 kg gutt på ski i full fart. Han er ikke helt stødig på ski ennå, så det ble litt knall og fall. Men et veldig morro syn for ho mor :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg nesten får litt hetta når jeg ser på vinterplanen, mye trening og konkurranser fremover

En eller to ledige helger i mars, hvor en av dem er å hente valp

Kanskje en ledig helg i april og så er det endelig mai og sommer

Ikke mye tid til å kose seg hjemme nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag brukte jeg litt i overkant av en time på å komme meg til jobb. Det tar vanligvis bare 14 minutter dør til dør, men det gjør ikke det når bildøren har frosset så man ikke får lukket den :(

Og så er det ****** vanskelig å få koordinert arbeider når lærlinger har arbeidsvegring og aldri møter på jobb når de skal og ikke gir beskjed...

Jeg gleder meg til denne dustedagen er over og jeg kan dra hjem og kose på hundene mine og spise taco med fine mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal le eller gråte... fikk akkurat en god og en dårlig nyhet om en av bilene våre som har stått på verksted.

God nyhet er at de har funnet feilen! :)

Dårlig nyhet, den er musespist... altså seriøst, det har vært mus og spist på alt av kabler. Det betyr at hele ledningsnettet må byttes ut! Det er dyyyrt og tar minst ca 2 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg på om Gross er blitt bedre..?

Jeg og... *krysse fingre*

Hipp hurra for meg :sorcerer::lol:

GRatulerer med dagen!!

Lege og nav overstått - meskano vil ikke ha meg lenger, for jeg er (ok - var før jeg ble sykemeldt) for selvgående og enkel, så de må bruke plassen til noen som trenger det mer, så da er jeg ferdig med avklaring via dem, og når jeg en gang om hundre år slutter å spy så skal jeg kun være under nav, men fortsette på praksisplassen min. Men, er det noen som vet hvor mange år man kan gå på arbeidsavklaringspenger? Vet de støtter skolegang i tre år om man får innvilget det, så siste året må jeg klare meg selv, men så sa meskanodamen brått at selve aapgrensa var på tre år,og det er jo litt dumt når nav rena kasta bort et halvt år, og jeg er blitt gravid og og og... Navdamen skal sjekke opp alt vi lurer på og om jeg har krav på svangerskapspenger eller bare engangstønad og masse - men jeg vil jo helst vite ting i går. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og... *krysse fingre*

GRatulerer med dagen!!

Lege og nav overstått - meskano vil ikke ha meg lenger, for jeg er (ok - var før jeg ble sykemeldt) for selvgående og enkel, så de må bruke plassen til noen som trenger det mer, så da er jeg ferdig med avklaring via dem, og når jeg en gang om hundre år slutter å spy så skal jeg kun være under nav, men fortsette på praksisplassen min. Men, er det noen som vet hvor mange år man kan gå på arbeidsavklaringspenger? Vet de støtter skolegang i tre år om man får innvilget det, så siste året må jeg klare meg selv, men så sa meskanodamen brått at selve aapgrensa var på tre år,og det er jo litt dumt når nav rena kasta bort et halvt år, og jeg er blitt gravid og og og... Navdamen skal sjekke opp alt vi lurer på og om jeg har krav på svangerskapspenger eller bare engangstønad og masse - men jeg vil jo helst vite ting i går. :lol:

Er vel hovedsakelig 4 år som gjelder.

Hentet fra nav: "Kor lenge du får arbeidsavklaringspengar, er avhengig av behovet for å vere i arbeidsretta aktivitet. Som hovudregel kan du likevel ikkje få arbeidsavklaringspengar i meir enn fire år. Stønadsperioden varierer derfor frå person til person. I særlege tilfelle kan stønadsperioden forlengjast utover fire år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel hovedsakelig 4 år som gjelder.

Hentet fra nav: "Kor lenge du får arbeidsavklaringspengar, er avhengig av behovet for å vere i arbeidsretta aktivitet. Som hovudregel kan du likevel ikkje få arbeidsavklaringspengar i meir enn fire år. Stønadsperioden varierer derfor frå person til person. I særlege tilfelle kan stønadsperioden forlengjast utover fire år."

Aha! Men da skal det vel gå greit, tror jeg. Regner med de "pauser" aap'en når jeg skal ha permisjon liksom. Bruker et år nå og tre på skole (fire på skole, men somsagt, vet jeg må klare meg siste året selv) , regner med de kan forlenge noen mnd siden det faktisk ikke er min feil at ting tok tid.

.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...