Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Finnes det soniser som har en napper? Pelsnappepøbel?

*rekke opp hånda høyt i været og titte fortvilet bort på kooikerens munkesveis på øredobbene for deretter å skule olmt bort på den brune nappern som sover tilsynelatende uskyldig ved siden av meg*

:gaah:

*rekker opp hånden* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft - det er mer sånn manneting - ordne sjøl for det er oppskrytt å spørre om veien eller lese bruksanvisning liksom :P

Ja, men du veit, jeg er litt kærslig :aww:

Det er en eiers rettighet faktisk. :P Å snakke dritt om sin egen hund. Det er ikke like koselig når folk sitter og slenger det i tryne på en...

Men beste måten å "godte" seg da, er å levere OK resultater på konkurransebanen, for de er såpass smålige at de ikke gidder å gratulere en gang da. :lol:

Min hund har i det minste gjennomført MH, selv med 5 på skudd. Jeg veit også at hun er miljøberørt fordi jeg faktisk har starta med henne i konkurranser. Sånn jeg ser det, så veit jeg langt mer om min hunds plusser og minuser enn de fleste andre gjør om sine hunder.. I all beskjedenhet, åff kårs :P

Nope. Jeg kommer nok til å være veldig usosial den tiden. :lol: Jeg er supernervøs for ledd nå faktisk. Såpass at jeg ikke har lyst å røntge av og til. Ikke pga at jeg redd hun har noe problemer (hun har aldri vist tegn til det), men fordi at det er litt nok nå bare (samt et par ting jeg ikke har lyst å skrive her...). Noomi er drømmehunden min på alle områder enn helse. Hun er min grå lille fantastiske energiklump av et lykketroll. Alt hva jeg ønsker i en hund faktisk ellers...

Du er litt belger, du? :P Hun har jo allergi, da er det sikkert A i alle fire hjørner. Det var det jeg sa når Nora var fri på albuer og hofter, at da har hun sikkert epilepsi.. Det har hun jo ikke, hun har allergi hun..

Ha ha. Ja. Det er sant det. Men jeg unner faktisk ingen syke eller skadde hunder fordi at jeg vil oppnå noe selv. Da er jeg heller tilhenger av å få vanskelige felt, der man vet ikke alle ville klare 4 gjenstander, for da får jeg som oftet inn alle uansett. :P

Nei, jeg unner ingen syke eller skadde hunder jeg heller, men skal de kritisere min crappy hund, bør de ha bedre hunder sjøl.

Ha ha. Håper du har vett nok til å bruke brodder. :aww: Å passere 30 er den magiske alderen for brodder har jeg bestemt. :P Da er man gammel nok nemlig!

Brodder er for kjerringer :P

ehm.. folkens.. er det sant at jeg ikke kan belage meg på å dra på hundtrening samme kveld som jeg trekker tennene mine? :blink:

vennene mine sier at jeg kommer til å være neddopa i halve trynet, være høy på parallgin forte og ikke kjørbar :cry:

hvorfor måtte jeg ha time på en tirsdag da? :(

Nei, jeg har ikke vært så utafor når jeg har trukket tenner ihvertfall.. Det finner du jo ut på tirsdag da? :P

Finnes det soniser som har en napper? Pelsnappepøbel?

Vi har en liten pelsnappekrøllebølle. Flaks egentlig at det ikke er brukshunden som napper pels av pelshunden :P

---

Det er godt vi har vaktpuddel når terven er opptatt med å spise fuglefrø, krøllebølla varslet høyt om at noen gikk på vår vei! Sånt vil vi ikke ha noe av.. Hørte henne knurre i sinne på en annen hund for første gang i kveld også.. Eller, annen hund? Hun så seg selv i speilet *ler* Lurer på om det er løpetid rundt hjørnet? *ler mer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på den seriøse bølgen og sier JA, selvfølgelig. Herpes, gonnorê og syfilis er det obligatorisk å vaksinere mot. Alternativet er kondom, men da blir det jo lite avkom. Det kan jo også være en smule problematisk å få den på, hvis ikke tispa ser på det som en naturlig del av forspillet og ... nei, nok babling :lol:

Spørs om tispeeier blir litt paff om jeg foreslår kondom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. folkens.. er det sant at jeg ikke kan belage meg på å dra på hundtrening samme kveld som jeg trekker tennene mine? :blink:

vennene mine sier at jeg kommer til å være neddopa i halve trynet, være høy på parallgin forte og ikke kjørbar :cry:

hvorfor måtte jeg ha time på en tirsdag da? :(

Min samboer gikk på jobb rett etter hun hadde trukket to visdomstenner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. folkens.. er det sant at jeg ikke kan belage meg på å dra på hundtrening samme kveld som jeg trekker tennene mine? :blink:

vennene mine sier at jeg kommer til å være neddopa i halve trynet, være høy på parallgin forte og ikke kjørbar :cry:

hvorfor måtte jeg ha time på en tirsdag da? :(

Bortsett fra den biten med smertestillende - at du ikke kan kjøre når du har tatt Paralgin forte - så er det der ganske så overdrevet utfra egne erfaringer. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått en handicapkveldstur. Det betyr nedover veien til den garasjen som holder på å falle sammen, så oppover veien helt til den blir så bratt at den blir skummel å gå på med holke og krykker, så nedover igjen, og så bortover den nye veien som en nabo har fått laget men som stopper brått fordi den andre naboen ikke vil ha noen vei der. Så får Symra bykse litt omkring nederst i hagen min, og så går vi inn. :P

Da vi kom inn fikk Symra en liten sofaraptus, med innlagt invitasjon til magekosing. Plutselig peip hun skikkelig, hoppet ned på gulvet og haltet omkring! Lurer på hva det kan ha vært? Strekk? Hun har nesten sluttet å halte nå, ti minutter senere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!

Var oppe for å kjøpe meg litt mer å spise da jeg ikke hadde med meg nok mat idag, og der sto en herlig sunn lasagne (altså brokkoli osv.) Naaam tenkte jeg og kjøpte meg et lite stykke med en haug av salat. Men æsj var neste tanke, jeg forventet virkelig ikke at det var laks inni der, og selvom jeg fint kalrer å spise fisk så ble dette helt feil i lasagne.

Jeg har klart å spise 2/3 av den, og det er vel bra nok. Klarer bare ikke å tvinge i meg noe som ikke er godt altså...

Lasagne? Er det laks og brokkoli gratengen du mener? :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke riktig qoute - men angående visdomstenner har jeg aldri tatt mer enn noen få av de sterke ibux'ene jeg altså. Du sliter litt med å snakke noen timer etterpå - men ellers null stress :)
Sikkert individuelle forskjeller altså, men aldri hatt problemer, og jeg har tatt tre av disse visdomstennene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at denne tiden fra inseminasjon til UL tar veeeeldig lang tid altså. :aww: Rastløs er hun, sulten er hun og drikker mer enn hun pleier. Og magen er stram. Er ikke den siste der litt tidlig da? Jeg håper hun er drektig, men hun kan bare prøve seg på å få 11-12, slik moren gjorde alle tre kullene hun hadde. :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille prinsessehunden min har vært innom dyrlegen i dag og hun har passert hele 20kilo :| Begynner å bli stor jente jo :wub: Ivo er for tynn og har for lite muskler så han var "bare" 33kilo.

Nå er jeg bare så sliten men samtidig så har jeg det alt for bra til å sove. :D Bestilt masse nye varer i dag og jeg gleder meg alt for mye til å få de. Fått masasje av gode mannen i dag og det var ikke feil. Tilbakemeldinger på at dekken har kommet frem,de passet perfekt og de er veldig fornøyd, det gjør dagen helt fantastisk!

Men nå er det på tide å legge seg for i morgen har jeg litt å gjøre. Ringe kiropraktor å prøve å få en time i morgen for nakken og korsryggen er kranglete. Ringe leverandøren av back on track for å høre om hundesenger, hvor langt fleecdekkenene har kommet og litt andre ting. Ringe nye leverandøren og høre hva utsalgsprisene(hvis de har det) er på varene jeg har bestilt, og så må jeg høre om de har halsbånd med led lys og ikke bare led lys til å feste på halsbånd. :D yeeeey! Jeg er så glad i mitt lille firma jeg. :wub: Storkoser meg med alt og er så utrolig glad for at så mange vil handle hos meg. Gjør meg veldig veldig glad. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gross og jeg er hjemme fra veterinæren,denne gangen en som har MANGE års erfaring. Han fant ikke noe feil på ultralyden,blodprøvene var også helt fine.Han mente at det så godt som helt sikkert var en kraftig mage/tarm infeksjon,jeg håper inderlig han har rett!!!!!!!!!!!!!! Og han mente at vi ventet litt til med røntgen.

Nå skal jeg friste med alt mulig godt fra og med i morgen så håper jeg han spiser litt hvertfall!

forsatt god bedring til Gross også krysser jeg fingrene for at han kommer seg på bena igjen fortere enn svint :hug:

19209_598398670186763_1838094415_n.jpg

En uke igjen før jeg setter meg på flyet og henter denne skjønnheten hjem :wub::wub:

Hvor skal du hente henne? Kjempe søt var hun :wub:

I morgen skal vi på drop in trening i Hundeparken igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne? Er det laks og brokkoli gratengen du mener? :P

Mulig det, men om det ser ut som lasagne og serveres med salat som lasagne, ja, da går jeg utifra at det er lasagne... Det som er synd med sånne uventa måltider er at jeg får litt skrekken for dem, selvom det kanskje kunne vært godt.

Nei takke seg til ovnsbakt ørret med masse grønnsaker og litt smør :) NAAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du veit, jeg er litt kærslig :aww:

Det var det med deg, ja :lol:

Min hund har i det minste gjennomført MH, selv med 5 på skudd. Jeg veit også at hun er miljøberørt fordi jeg faktisk har starta med henne i konkurranser. Sånn jeg ser det, så veit jeg langt mer om min hunds plusser og minuser enn de fleste andre gjør om sine hunder.. I all beskjedenhet, åff kårs :P

Og bare for å være litt seriøs for en gangs skyld, så tror jeg det er mange som aldri oppdager slike ting hos sine hunder fordi de aldri starter og aldri gir de utfordringer som får fram slike brister (under trening har man lett for å legge ting til rette, kanskje ubevisst, slik at hunden skal lykkes, og da ser man ikke slike ting så godt) - og da lever man i lykkelig uvitenhet om at eventuelle avkom kanskje kan få med seg litt mer ballast enn strengt tatt ønskelig.

Var jammen kaldt igjen i morges - da er det håp om at sparkføret varer :happy1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jammen kaldt igjen i morges - da er det håp om at sparkføret varer :happy1:

Det var det her også, og dakkar bilen min.. den ville ikke slippe inn noen idag den. Sentrallås fjernkontrollen funker ikke, fordi alarm er deaktivert og jeg har tilgode å pønske ut hvordan fikse det. Dermed må jeg vri med vanlig nøkkel, men det var passe frossent. Og låsoljen min, nei tja, den lå i bilen den :P Så da var det frem med lighter!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg prøve å være med på EFIT, selvom det ikke blir en veldig interessant og aktiv dag :lol: Vasking og pakking som står på timeplanen.. I dag er det fredag. Iiih :D Det betyr lørdag og endelig litt tid med typen i morgen, og etter lørdag kommer søndag, og da er det tidlig opp og på gardermoen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...