Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Hm. No har eg hoppa att, men det kan sjå ut til at Raksha treng ein "God Betring" :console: .

Då har eg tinga overnatting til dei to første nettene på Afrikaturen vår. Det var visst på tide, måte sende nesten ti førespurnadar før eg fann nokon som ikkje var fullbooka :lol: . Har funne oss eit resort med det meste av fasilitetar, inkludert 4x4-køyrefelt. :ahappy: . Vi skal bu i hytte desse nettene, då bror min og ein studiekamerat skal sitje på med oss frå Johannesburg til Francistown. Dei skal nemleg ha praksisperioden sin der, og det passa slik at dei kjem til Johannesburg ein time etter oss :lol: .

No gler eg meg til å reise vekk! Om to døgn går vi inn for landing i Oslo, på veg nedover :hyper: .

Red.: Kvifor er AN klistra? Finn han ikkje att, jo... :aww:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hm. No har eg hoppa att, men det kan sjå ut til at Raksha treng ein "God Betring" :console: .

Tar hvertfall i mot, tusen takk :)

Ny pille før jeg bryter rekorden min. Legen lovet jeg skulle få pillene på resept når jeg skal hjem engang, men han akket seg litt over at de er så dyre - tror vi snakker nesten 100kr for én pille :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pille før jeg bryter rekorden min. Legen lovet jeg skulle få pillene på resept når jeg skal hjem engang, men han akket seg litt over at de er så dyre - tror vi snakker nesten 100kr for én pille :o

Jaja, da fyller du fort opp frikortet ditt iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva fyren bak på t-banen egentlig snakker om. Han gir råd til en over telefonen om å tisse i en busk på mandag..

Ellers er jeg sulten og gleder meg til middag når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er ute på tur med hundene mine. Pappa skal lage pannekaker til middag, bare fordi jeg har hatt lyst på det siden oktober (jeg kan ikke lage det selv for jeg får det ikke til, det blir mer panneklumper enn pannekaker). Jeg ligger på sofaen under et ullteppe og ser på Friends. Ikke så verst onsdag ettermiddag altså!

Det eneste er at forkjølelsen bare har blitt verre og at stemmen min snart er i ferd med å forsvinne, da. Cool. Så nå skal jeg ligge litt i koma til jeg drar sørover på lørdag. Har ikke noen andre planer disse dagene uansett, så det går helt fint! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke lang kløv-historie for å skjønne at man ikke trenger laaaang tilvenning til en kløv, vøtt.... Litt sunn fornuft - og lite hysteri - så kommer man kjempelangt, faktisk :D.

Men nå er jo jeg periodevis hønemor, så da lurer en jo av og til. Jeg er ikke meg om jeg ikke har minst en hysterisk utblåsning annen hver måned...

Men det lager du da lett selv? ;)

Men Jeanette sin var så god, og min blir alltid så klumpete...

Også lurer jeg på om jeg kanskje skal kjøpe meg truger nå? Tror det passer utmerket å bruke i skogene rundt meg for tida - også er det jo finfin trening for dyret å base rundt i djupsnø :). Jepp - jeg tror søren meg det må bli truger altså :). Kan jeg kamuflere det som nyttårsgave til meg selv? :whistle:

Det tenkte jeg på her om dagen - for min egen del. Si fra om du finner og hva sånt koster, da!

Danske kennel klubben har lagd noen nye regler anngående avl på Staff, nå kan dem ikke lengre bruke utenlandske hunder i avl (utenatt fra Norge, Sverige, Finland og Nederland, hundene kan ha HD A,B eller C og AD A eller C) Hunder fra andre land enn disse må sende inn HD/AD bildene til DKK og få en avlesing der. Før så har de kunne søkt disp om utenlandske hunder, men det er det tydeligvis slutt på fra iår. Jeg synes det er kjempefint at de har regler! Men kanskje litt veldig strengt når det kun er få land som røntger, og jeg tviler veldig sterkt på om noen fra f.eks UK (der røntger dem ikke) sender røntgen bilder til Danmark.

Er det DKK, eller er det raseklubben? I Norge er det jo som regel raseklubbene som setter registreringsrestriksjonene.

Men jeg vet også at det har vært snakk om at NKK ikke anerkjenner hele røntgenresultat fra ethvert land, fordi det er en del variabler i forhold til røntgenrutiner, prepaparat, avlesningsprosedyre, etc. Så det betyr for eksempel at om jeg importerer en hund fra et av de landene de ikke anerkjenner røntgenresultatet til, vil de ikke legge inn foreldredyrenes røntgenstatus når hunden blir omregistrert. Det betyr også at om jeg drar til et slikt land og bruker en hannhund derfra, kan jeg risikere at de ikke skriver valpenens fars røntgenstatus på de norskfødte valpenes stamtavle - men de aksepterer at jeg bruker ham, da de anerkjenner at han har kjent røntgenstatus (som jo er kravet for min rase i NKK), selv om de ikke stoler helt på om det er en A eller C.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det, for vi har en stor debatt pågående i min raseklubb, hvor det er ønske hos noen om å dra dette enda lenger enn hva NKK gjør. Men jeg skal spare dere for den krangelen, og ta den med min egen klubb.

Nå synes jeg det er nok :( Tante kolliderte med en elg i natt og ligger på sykehuset med brukken nakke... Godt nytt år liksom :no:

:console:

Og en :hug: til både Anette og Raksha. 2013 er ikke så snilt med dere hittil, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK er behjelpelige!! Sendte inn en ny søknad på CIB til Tuva siden det ikke har blitt registrert noe tittel enda, og første søknaden ble sendt i begynnelsen av September (NKK sa jeg skulle sende ny søknad hvis det ikke hadde blitt registrert i slutten av Des) Fikk mail idag om hvorfor jeg hadde sendte n ny søknad, så forklarte jeg hvorfor (jeg tror også at den ikke har blitt registrert siden det siste CACIB'et ikke lå offisielt ute når jeg sendte søknaden) Og jeg fikk til svar at hun skulle ordne alt! Så detta gikk nok i orden snart :D

Så håper, håper den blir registrert før valpene får stamtavla si. Klarte å ordne at faren dems fikk SE UCH tittelen sin registrert i NKK idag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det DKK, eller er det raseklubben? I Norge er det jo som regel raseklubbene som setter registreringsrestriksjonene.

Men jeg vet også at det har vært snakk om at NKK ikke anerkjenner hele røntgenresultat fra ethvert land, fordi det er en del variabler i forhold til røntgenrutiner, prepaparat, avlesningsprosedyre, etc. Så det betyr for eksempel at om jeg importerer en hund fra et av de landene de ikke anerkjenner røntgenresultatet til, vil de ikke legge inn foreldredyrenes røntgenstatus når hunden blir omregistrert. Det betyr også at om jeg drar til et slikt land og bruker en hannhund derfra, kan jeg risikere at de ikke skriver valpenens fars røntgenstatus på de norskfødte valpenes stamtavle - men de aksepterer at jeg bruker ham, da de anerkjenner at han har kjent røntgenstatus (som jo er kravet for min rase i NKK), selv om de ikke stoler helt på om det er en A eller C.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det, for vi har en stor debatt pågående i min raseklubb, hvor det er ønske hos noen om å dra dette enda lenger enn hva NKK gjør. Men jeg skal spare dere for den krangelen, og ta den med min egen klubb.

Det er Dansk Terrier klubb som har bestemt det :) Her blir ikke valper registrert såfremt ikke foreldredyrene har enten A, B eller C hos DKK (bortsett fra de landene jeg ramset opp istad) De kan søke om disp på D og E, ettersom jeg forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo jeg periodevis hønemor, så da lurer en jo av og til. Jeg er ikke meg om jeg ikke har minst en hysterisk utblåsning annen hver måned...

Åja, selvsagt - hadde glemt det jeg nå *ler*.

Men Jeanette sin var så god, og min blir alltid så klumpete...

Bare stappe litt mer det, vettu :). Eller bruke stavmikser? :D

Det tenkte jeg på her om dagen - for min egen del. Si fra om du finner og hva sånt koster, da!

Store prisforskjeller altså - alt fra 700 - 4000 kr liksom... og mange utgaver, noe for damer, noe for jogging (!), noe for å gå i løyper, noe for djupsnø - ulike bindinger, ulike utforminger... puhhhhh... It's a jungle out there!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Jeanette sin var så god, og min blir alltid så klumpete...

Bare stappe litt mer det, vettu :). Eller bruke stavmikser? :D

Hæ var snakker dere om? :lol:

....har jeg meldt på Arya både her og der, og klart å holde meg til å bare melde på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro det, alt i forbindelse med graviditet skal jo være gratis- Og du hadde jo ikke trengt de pillene om du ikke var gravid :)

Ja, lov å håpe hvertfall :) Hvis ikke får jeg frikort i en farlig fart :lol: For de kan vel umulig skrive ut så dyre piller på hvit resept?

Og en :hug: til både Anette og Raksha. 2013 er ikke så snilt med dere hittil, synes jeg.

Takk :hug: Må inrømme at det er ikke den beste starten på året jeg har hatt i mitt liv, nei.

Nå kommer tante snart, så da dumper jeg Trofast og rømmer sykehuset litt (med tillatelse da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lov å håpe hvertfall :) Hvis ikke får jeg frikort i en farlig fart :lol: For de kan vel umulig skrive ut så dyre piller på hvit resept?

Takk :hug: Må inrømme at det er ikke den beste starten på året jeg har hatt i mitt liv, nei.

Nå kommer tante snart, så da dumper jeg Trofast og rømmer sykehuset litt (med tillatelse da).

Jeg tror dessverre at om det odansetron/zofran du får resept på, så er den på hvit resept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør klippet på jentene. Noomi har litt for lange klør nå,... Men de får vi bukt med fort regner jeg med. Hun har så harde klør, så sliter de ikke så godt nå som det har vært mest snø. Dessuten har hun ikke verdens beste poter, og det henger sikkert litt sammen med at de fort blir lange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...