Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Ble litt forvirret nå. Trodde at dag 100 var siste sjanse for parring, men så skrev dere at de kan få valper på dag 101 om de låses på dag 100?

Nei de kan ikke få valper på dag 101, men om de låses på dag 100 så er de fortsatt 100 når de låses opp igjen etter en eller flere dager. Den har deltatt i konkurransen den var meldt på (og dermed kan den levle), men den eldes ikke. Men man kan ikke låse en hund samme dag som den har blitt låst opp, så den dagen du låser opp en hundre dager gammel hund er siste sjanse for å parre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Guest Michellus

Da er alle affenpinchere til salgs. Merker rasen ikke er noe for meg, selv ikke på et spill :P Har derimot tatt imot et par andre raser som blir noe attåt til de jeg er flest av. Så nå har jeg groenendael, tervueren, alaskan husky, bichon frisé og boykin spaniel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke level 45 leiebånd? :huh:

Fordi man ikke bytter på 45, men 50 :P

--

Etter at dette systemet ble gjort om til at man liksom skal ta hundene i den rekkefølgen man har valgt i kennelen, så har det blitt bare kluss i min kennel ihvertfall. Jeg har pleid å begynne med tervene, og siden oppdateringen så har den gått fra tervene til mallene så tilbake til tervene igjen - det er irriterende. Så i dag tenkte jeg at jeg skulle begynne med mallene siden den allikevel går til tervene etter det, men det gjorde den jo ikke i dag *himle* Irriterende småting, ass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke bytter på 45, men 50 :P

--

Etter at dette systemet ble gjort om til at man liksom skal ta hundene i den rekkefølgen man har valgt i kennelen, så har det blitt bare kluss i min kennel ihvertfall. Jeg har pleid å begynne med tervene, og siden oppdateringen så har den gått fra tervene til mallene så tilbake til tervene igjen - det er irriterende. Så i dag tenkte jeg at jeg skulle begynne med mallene siden den allikevel går til tervene etter det, men det gjorde den jo ikke i dag *himle* Irriterende småting, ass :P

Jeg strula litt med dette i beg, men nå følger den kennelen min fra første hund i første kennel til siste hund i siste kennel. Har du prøvd å justere inne på settings om du finner noe bedre system for deg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strula litt med dette i beg, men nå følger den kennelen min fra første hund i første kennel til siste hund i siste kennel. Har du prøvd å justere inne på settings om du finner noe bedre system for deg der?

Jeg har et kennelbygg for hver rase, og innad i rasene skal den sortere etter level, så når jeg begynner med den høyeste levlet hunden i en kennel, så går den nedover i level til den lavest levlet hunden i den kennelen, så akkurat det er ikke noe problem. Problemet er at den går fra terv til malle tilbake til terv og så til kineserne, groenendaelen og til slutt puddelene. Problemet er bare mellom første byttet av kennelbygg, liksom. Men jeg har 21 terver, jeg har ikke så lyst til å bla meg gjennom 21 hunder for å komme til neste kennel, det er jo bare jobb :P

@Michellus Jeg driver og samler meg røde terver nå :P Har kjøpt inn ei med forholdsvis dårlig HH (14HH/9Hh/1hh), hadde ei med 23HH/1Hh nå som jeg paret med denne Wildemanskruid og har fått bare røde valper, der jeg beholder to tisper med hhv 20HH/4Hh og 19HH/5Hh, fordi begge har CC på rødfargen sin - de to andre har Ccch. Jeg får ikke solgt deg noen valp fra det kullet i og med at jeg beholder to selv, men jeg kommer til å pare 23HH/1Hh-tispa en gang til (hun er bare dag 77 nå, men Wildemanskruid er 100 dager i dag, så jeg "måtte" for å få valper som bare gir rødt), og de andre tispene 2 ganger hver seg når de er hhv 88 og 100 dager gamle, så det blir mulighet for å kjøpe av de kullene der, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kennelbygg for hver rase, og innad i rasene skal den sortere etter level, så når jeg begynner med den høyeste levlet hunden i en kennel, så går den nedover i level til den lavest levlet hunden i den kennelen, så akkurat det er ikke noe problem. Problemet er at den går fra terv til malle tilbake til terv og så til kineserne, groenendaelen og til slutt puddelene. Problemet er bare mellom første byttet av kennelbygg, liksom. Men jeg har 21 terver, jeg har ikke så lyst til å bla meg gjennom 21 hunder for å komme til neste kennel, det er jo bare jobb :P

Aha, så du har en hikke i systemet rett og slett. Du kan jo prøve å bytte rekkefølge på kenlene i manage, bare for å se om det fortsatt er hikke i morra? Om det er det, ville jeg modbox'a det, jeg hadde irritert meg grønn til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvordan får man mulighet til å ta vare på to avkom fra ett og samme kull? (Jeg orker ikke lete etter dette siden tråden er så lang :P )

Sent from my iPhone using Tapatalk

Man må være elitespiller, dvs brukt 40 FPP for å oppgradere spilleren. Man kan kjøpe FPP med ekte penger, eller man kan samle opp nok FPD (de vanlige spillpenga) til å kjøpe FPP fra andre spillere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også slik at den byttet mellom raser, men nå er den ikke sånn lenger. Det jeg irriterer meg over nå er hvis en hund går opp i level, og jeg går til neste hund kommer forrige hund som var før den som gikk opp i level tilbake.. merkelig. Jeg likte det forrige systemet bedre, for da hadde jeg mer peil på hvilken rekkefølge det gikk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så du har en hikke i systemet rett og slett. Du kan jo prøve å bytte rekkefølge på kenlene i manage, bare for å se om det fortsatt er hikke i morra? Om det er det, ville jeg modbox'a det, jeg hadde irritert meg grønn til slutt :P

Det er en anelse irriterende ja *ler* Jeg liker den rekkefølgen kennelene er i nå *sutre* Men det er vel verdt et forsøk, det kan ikke bli verre enn det er nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mast på deg og? :lol:

Ja, mas om terver her, ville først at jeg skulle bruke hennes crappy hanne på min tispe, så ville hun at jeg skulle låse hannen jeg sa jeg skulle bruke på den tispa så hun kunne bruke den på sin tispe, og når jeg forklarte at han er 100 dager gammel, så han kan ikke låses og brukes igjen, men at jeg har flust av andre like gode hanner som vil levle like høyt som kanskje var nærmere hennes tispe i alder, så det var sikkert lurt å bruke en av de, så lurer hun på når jeg skal pare tispa (som jeg forklarte at jeg ville pare på hennes dag 100 - da er det jo strengt tatt bare å se etter hvor gammel hun er, liksom), og i dag har hun lurt på om jeg ikke kan sende henne en melding når jeg skal pare tispa, og om ikke jeg kan ha kullet fordi jeg er elite breeder, sånn at hun kan beholde 2 stk..

Det teite er at hun har bare ei tervtispe, og hun er bare 36 dager gammel, jeg har 2 hanner hun kunne brukt når hun var 88 og 100 dager gamle som er 24HH og som sannsynligvis kommer til å levle høyere enn den låste hannen hun maser om, men jeg veit ikke om jeg gidder å forklare henne det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tulip Det funka å bytte om på kennelbyggene :ahappy: Nå er rekkefølgen terv, groenendael, storpuddel, malle og kineser, og ingen loop tilbake til allerede ferdig stelte hunder :D

@Michellus Klart man må ha rød terv :ahappy: Og det kan ikke bare være meg som avler det, det er jo ikke noe morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

@2ne Da hadde man plutselig et rødt kull selv her. Crappy HH (11 og 15, men heldigvis ingen hh) + lla og Ccch på ALLE :P Men om jeg avler broren og søsteren fra det kullet med hverandre, bør jeg jo ha 50/50 sjanse for å få CC og lala! Så det er jo bra :)

Edit: Negative med det, er at det er dritsmå kull med lla stats :P Da håper jeg heller på lala først også innavler vi litt mer til vi har CC også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...