Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanoen min!

Recommended Posts

Når jeg ser hunden din kommer jeg alltid på at jeg har en drøm og retriever igjen, og da en svart labrador :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Ååå, fineste Luna :wub:

Ho hilse! :wub:

Når jeg ser hunden din kommer jeg alltid på at jeg har en drøm og retriever igjen, og da en svart labrador :wub:

Hyggelig å høre! (innimellom alt "labrador er (/eter) bare dritt og er kjedelig") :D

Har sendt mail på to forskjellige voksne labradorer nå. En hannhund på 8 år og en tispe på 4. Savner hund noe innmari her jeg bor nå, og en voksen velfungerende hund er jo meget mulig å ta over… :)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moar pics cause I'm checkin' flickr for others! :D

6527971969_c282dbdacd_b.jpg

Men va tjusan se så gullig jag vaaaar! :D

6177977155_a5e4db85a5_b.jpg

Litt on the fat side :lol:

6177970859_1da93e45c7_b.jpg

6177122139_f1607a3cf9_b.jpg

6177659074_e6bc1b15fd_b.jpg

KJÆM DU ELLER? TRÆGA!

6177998599_ecebcdc45a_b.jpg

Fjellgeit

6178531038_c29107c35b_b.jpg

Freerunning! Happy :D

6043055966_a5d1105453_b.jpg

Nom nom nom!

6130964453_bfb0e14d9f_b.jpg

6983434860_d3e4e813fc_b.jpg

Baksiden av medaljen. Første operasjon.

6039229405_e8e8a10132_b.jpg

7856098194_dea6df6a3f_b.jpg

8146096691_4ca7966dac_c.jpg

Om...at...det...hadde vært mulig å få en 50lapp? *dådyrøyne*

5242002952_d72e36cee6_b.jpg

Mørketidslys

5272768504_c8b4334bb9_b.jpg

Det eneste bildet med blitz her inne :lol: Tatt i Desember, så mye dagslys er det da gitt! Et sted i skauen på tur opp mot Kjølen...

5241996902_e0c036b2a2_b.jpg

Stargazer!

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elsker svarte labradorer <3 Hun er nydelig!

Tusen takk for det :) Er veldig enig i at svarte labradorer har sin egen sjarm. Sier hun som "absolutt ikke skulle ha en svart labrador". Man elsker virkelig de man får i hus, uansett hvordan de ser ut :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine damen! Jeg må spørre- hvorfor kano? Jeg har aldri helt skjønt det :P

Jeg skal ha labrador dame en dag, hun skal hete Dåra! Labdradååren Dåra !

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt en venn av meg ønsker seg er en Labrador. Så ikke alle som synes de er kjedelig :-) herregud det betyr at casper og blir seks år snart! Hvordan er det mulig …

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 4

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine damen! Jeg må spørre- hvorfor kano? Jeg har aldri helt skjønt det :P

Jeg skal ha labrador dame en dag, hun skal hete Dåra! Labdradååren Dåra !

Stamtavlenavnet :P "Ka No" heter hun, etter prefikset til kennelen. Om det skulle være kano, eller dialektordet i Tromsø for "Hva nå?" (Ka No?) vet jeg ikke :P Artig nonetheless, hehe.

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"hva har skjedd med labradoren din, Kanger?"
(lett quote fra @ )

Tenkte å oppdatere så folk ikke tror noe fælt! :)

13996030342_661b9e3fda_c.jpg

13999219555_7039142d3d_c.jpg

Lever i beste velgående, litt gråere på haka - og har begynt på ny behandling mot forkalkninger. 6 år gammel, like happy!

13999655414_052481e21b_c.jpg

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var koselig å hilse på henne (og deg) igjen!

Det va det! :D Bare synd at han Eine sku skjær sæ på isen, men heldigvis kom han sæ jo fort :D

Noen flere bilder jeg fant ... :whistle:

216286_10150550807980167_5577688_n.jpg

182026_10150395613855167_5129277_n.jpg

(nei, hun ser kanskje tjukk ut, men merk snødybden... :P )

68699_10150296384035167_4369527_n.jpg

576619_10151532300290167_388156625_n.jpg

267851_10150688411195167_2506405_n.jpg

297701_10150867646950167_1025803446_n.jp

403564_10151513666190167_511304826_n.jpg

3804706323_8f3fec2210_b.jpg

en ækte lofottorsk æ e førr her sett æ i henningsvæææær!

3805491262_c1eae38f35_b.jpg

ute på Å i lofoten og ser tankefull ut

4150514538_9bbf2038a5_b.jpg

3804632147_8581c27f3c_b.jpg

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun har så fint blikk! Jeg tror hun er en av de fineste labbisene jeg vet av. :wub: (Den tronen deles med Eine, altså. :ahappy: )

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin er hun! :wub: Svarte hunder er min store svakhet - nesten uansett form og fasong. :lol:

Hvordan går det med jakten på en voksen veltilpasset labbis til deg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun har så fint blikk! Jeg tror hun er en av de fineste labbisene jeg vet av. :wub: (Den tronen deles med Eine, altså. :ahappy: )

Blikket hennes og øynene hennes var noe av det første jeg falt for med henne. Det og ørene! Møtte jo henne noen ganger før vi bestemte oss for om det skulle bli labrador eller ei, så det sier jo litt om hvor trivelig hun er :)

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei!

Skjønner veldig godt at du ønsker hund når du skal studere. Jeg er nå ferdig utdannet, og har noen innspill. 

Jeg ville absolutt ha gått første året før du får deg hund. På den måten vet du litt mer om hverdagen din er, og du får kjent på hvilke deler av studiehverdagen du ønsker å prioritere. Kanskje ender du opp med å bli mer sosial enn du trodde, og vil være med på mer med venner, eller kanskje blir det omvendt, at du finner ut at dette er den perfekte hverdagen for å ha hund. Men det vet du ikke før du er student. En annen viktig ting er at om du begynner studiet uten hund i ny by, får du mulighet til å bli kjent med byen og områdene, og trenger ikke stresse med å fine bolig det er lov å ha hund i. Dersom du bestemmer deg for å få hund etter første året, har du god tid til å undersøke steder og søke etter bolig hvor det er lov å ha hund. Når du finner det, da kan du gå all in for å skaffe hund Det ville jeg ha gjort. Kan love deg at det kan være vanskelig, og en stressende prosess å lete etter et sted å bo med hund som student.  Jeg har gjort det både i Bergen og i Oslo. Kunne aldri tenke meg å begynne den prosessen før jeg hadde bodd i byen.

Det jeg prøver å si er at ; det går fint an å ha hund som student hvis det er den hverdagen du trives med. Man har ofte mye fleksibilitet. Men jeg ville absolutt testet et år først uten, for å bli kjent med byen, studiehverdagen, og ikke minst den økonomiske situasjonen. Da er det mye lettere å kjenne på om det passer med hund   Selv bodde jeg mesteparten av bachelorgraden min uten hund, og det var ganske greit selvom jeg savnet hund. Men jeg fikk opplevd studenthverdagen, og ikke minst reist på utveksling, noe som var uforglemmelig. Da jeg skulle ta mastergrad tok jeg med meg hunden som hadde bodd hjemme med familien, og siste året av masteren skaffet jeg meg en valp og det har gått utolig bra. Men anbefaler virkelig å bli kjent med by, bosituasjon og hverdag før du hopper i det
    • Jeg har ikke en ren jakthundrase, men blanding som har to jakthund-raser i seg (elghund og setter). Han blir ikke brukt på jakt og fungerer helt utmerket i hverdagen. Han kan gå løs på tur og har forholdsvis kort radius. Han går løs i en hage som ikke er 100% inngjerdet. Jaktinstinktet hans er faktisk ganske dempet og han fungerer kjempebra som "bare" familiehund. Samarbeidsvillig med meg er han også og han gjør det meste for en godbit Nå skal det sies at jeg har jobbet MYE med å få han hverdags-lydig Poenget mitt er at man ikke skal slå alle jakthund raser over en kam. Noen fungerer faktisk som en vanlig familiehund.  Det er ikke dermed sagt at TS bør skaffe seg elghund, bare fordi det er en elghund. Da finnes det nok raser som er bedre egnet. 
    • Kan du forklare hva du mener med utvidet forsikring? 😊 Må innrømme at det er litt deilig å høre at vi ikke er de eneste som får gjennomgå, haha   For det aller meste er det utrolig koselig og ikke minst morsomt å ha valp, da, synes jeg, guri malla så mye jeg ler av den rakkeren min. 😍 _ @Paranomia Utrolig herlig valp ❤️ Og kondolerer med Amiga. 
    • Hei!   jeg kjøpte 3 dverg silker i går.. den ene ble slapp på bilturen og døde iløpet av natten.. Nå er resten av de å ustø og den ene er vel nesten å regne som død allerede..  Hva kan jeg gjøre og hva er det som foråraker dette?.. og kan det smitte kochinene mine? Vi har lett lenge etter silkehøns og betalte jo en del for dem å, Så dette er utrolig leit.. jeg ringte veterinæren, men var ikke stort med hjelp å få fra dem Kyllingene har stått i eget rom uten de større høenen.
    • Hei! Vi er på utkikk etter ny hund på sikt. Tanken er en aktiv rase som klarer å henge med både på toppturer på ski, stisykling, teltovernattinger ol. Gjerne en som kan bære kløv. Vi er mye ute på tur og ønsker en hund som kan løpe en stund, men som samtidig er lett å få "kontakt" med ift. trening på inkalling ol. Viktig at hunden ikke blir for stor å tung ift. snø på vinteren, bør helst ha litt spenst tenker jeg.  Kunne godt tenkt meg å drive med litt utstilling samt. Kanskje noen aktiviteter på hobbybasis. Lydighet, agility, smeller.. Da vi har staff fra før er vi vant med sterke raser med noget dårlig kroppsspråk. Jeg er også oppvokst med jakthunder både terrier og div. båndhunder samt at vi har en gammel pensjonist som er en bichon blanding og krever ganske mye pelsstell og klipping(blir ny hund når hun har takket for seg). Jeg ønsker i utgangspunktet ikke en ny hund med problematikken rundt samkjønnsaggresjon(ja det kan trenes og dempes, men det er ikke til å stikke under en stol at man aldri blir helt kvitt det ved enkelte individer.) Og heller ikke en med utpreget jaktinnstinkt da jeg nok ikke kommer til å trene hunden til jakt. Unntaket kan være fuglehund da jeg har mulighet til å låne den vekk til andre jaktinteresserte, men det er helst dersom vi ikke finner en annen rase som passer. Raser som har vært litt i kikkerten er Chesapeak bay retriever, dalmatiner og vorshter(da blir den trent til jakt).  Innspill, tanker? Vi jobber normalt 08-15.30 og har ikke tilgang på hundegård, men turområder rett utenfor døra. 
  • Nylig opprettede emner