Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og fyrverkeri


Tøfflus
 Share

Recommended Posts

Jeg synes at å overlate hunder til seg selv i dødsangst er grov dyremishandling.

Yep, så gjør de det kommer jeg til å gå opp og hente den. Da får den heller være nede hos oss. De har ofte latt hun være hjemme tidligere lenge osv, så kan jo hende de gjør det nå også tenkte jeg..

Ei venninne lot sin 8 mnd gammel flat/bc valp være alene hjemme midt i tønsberg by for to år siden, jeg og lill var ganske hissige og jeg var ikke kort i utalelsene mine til henne, jeg sa alt jeg mente og lot heller vennskapet gå fløyten.. var ikke bare jeg som sa til hun hva vi mente om den saken..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Yep, så gjør de det kommer jeg til å gå opp og hente den. Da får den heller være nede hos oss. De har ofte latt hun være hjemme tidligere lenge osv, så kan jo hende de gjør det nå også tenkte jeg..

Her soves det gjennom hele seansen stort sett. Kan vel lette på hodet når det braker som verst. Eneste forholdsregel jeg tar er at jeg ikke lar dem være hjemme alene

Jeg aner ikke hvordan Em reagerer, så jeg sender gjestene mine på party på hotellet, mens jeg blir liggende på sofaen med masse mest snop, chips, pizza og kos Nå skal vi gå en laang, grisetung skitur

Jeg skjønner jo de som sender opp fyrverkeri i sju-åttetida som har unger som kanskje skal legges osv. Men hele romjula trenger man ikke å holde på. Jeg bemerket faktisk nettopp at det hadde vært bemerkelsesverdig stille i Molde i romjula, hørte førte raketten nå nettopp.

Men jeg er ikke sikker på hvor mye det hjelper at alle hundefolk poster på fb at ALLE hunder er redde for fyrverkeri, det er jo bare med på å gjøre at folk ikke gidder å ta hensyn (ganske direkte sitert fra et ikke-hundemenneske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zima er engstelig, men ikke hysterisk. Pea vet jeg ikke, men jeg vet hun er skuddredd (ganske også), så jeg regner med at hun også vil være rimelig redd i morgen. Hundene skal være alene hjemme hos kjæresten min, som bor sånn til at de ikke vil bli plaget av rakettoppskyting. I tillegg og for sikkerhets skyld skal de være i kjelleren (de er trygge og vant til å være der), og jeg kommer til å la radioen stå på. Men jeg er fantastisk takknemlig for å bo et sted hvor hundene kan være hjemme og trygge i kjente omgivelser. En hund i dødsangst er helt forferdelig å se :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine er redde, selv om Balrog ble skremt som valp.

Men er hjemme med dem, og skjermer dem for sikkerhetsskyld.

Har hatt en hund som var redd og det var en beardis. Det gikk bra å ha henne på bad uten vinduer og med radio da det verste stod på. Hadde heldigvis ingen uheldige opplevelser med plutselig oppskyting ute på tur, det hadde vært ille.

Da jeg hadde hest passet vi alltid på å ri på dagtid, kan jo skje alvorlige ulykker dersom en hest blir skremt.

Også tenker jeg alltid på dyrene i skogen og håper de er litt skjermet og ikke får panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvin er ikke redd, men Dany vet jeg ikke. Ingen har brydd seg når vi har vært ute og noen har fyrt opp. Men det er jo noe annet på nyttårsaften. Uansett skal jeg være sammen med dem og vi skal kose oss inne på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mana reagerte mye ifjor, men da var vi på en ny plass, vi var på Oppdal, og hun fikk ikke være med oss den kvelden, men tilbragte mesteparten av tiden alene i gangen nede (stor gang med en del trafikk osv).. I år skal hun være med oss til noen venner hvor hun får være med oss slik at hun kan være fysisk med oss om hun vil. Har vært en del oppskytinger nå ikveld, men de har hun ikke brydd seg noe om. Vi gikk også tur ista forbi noen som skjøt opp slike hylere, uten at hun brydde seg, så dette ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Ulla skvetter litt hvis det kommer et vakent smell når vi er ute (det gjør eieren også), men så snuser hun videre som ingenting. De fleste reagerer hun ikke på i det hele tatt. Første gang jeg har hatt en hund som ikke drar hjemover i panikk. Gud, det er deilig. Likevel har jeg tenkt til å droppe å ta henne med noe sted i morgen, selv om hun var velkommen. Fremmed sted og flere fremmede mennesker. Det hadde sikkert gått fint, men jeg gidder ikke ta sjansen på å ødelegge noe. Jeg tenkte heller at vi skulle dra innover i skogen med hodelykta, som to små Viggo Venneløse på eventyr. Noe sier meg at det kan bli vel så fint. Herregud. Nå begynner jeg å bli bra sær. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan Em reagerer, så jeg sender gjestene mine på party på hotellet, mens jeg blir liggende på sofaen med masse mest snop, chips, pizza og kos :aww: Nå skal vi gå en laang, grisetung skitur slik at hun blir helt slått ut, men tar på ingen måte sjansen på å la henne være alene i kveld just in case.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har Nagini, som forøvrig opplever sin første nyttårsaften, taklet det hele problemfritt. Greit nok, det har ikke vært så alt for mange raketter foreløpig, men det begynner virkelig å ta av der ute.

Hero takler det helt fint på innsiden av huset, men om han må luftes er det ikke bare bare å være en lite Alaska Husky hanne midt oppi alt spetaklet. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leja brø seg overhode ikke i kveld. Hun var mer opptatt av rotta si fra IKEA og matrester på gulvet. Hun var tilogmed ute og tisset mens det smalt. Fullstendig uaffektert. Chess la seg på rommet til mamma og kom ut i ett-tiden. Ikke spesielt dramatisk på noe vis i år. Det var deilig :D følte vel egentlig at det gikk bedre i år enn på lenge! Ingen tegn til panikk eller spesielt mye redsel heller. Kun engstelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk en god tur i 22 tiden, da vi har en valp og bror på besøk med valpen sin. Ingen av hundene reagerte på smellene vi møtte da, selvom vi gikk forbi en hage hvor de sendte opp. Det smalt bra godt rundt 24, bror var inne med hundene da valpen hans var litt nervøs, mine sov seg igjennom det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

421157_10151377629951327_219900020_n.jpg

Dette gjorde Nora når det smalt som verst her ute :ahappy: Mye roligere i år en i fjor og året før der - det liker vi.

Rare Norris.. Sånt pleier å bli verre for hvert år det, ikke bedre. Jeg er glad i raringen min :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor vi et boligfelt med veldig mange barnefamilier, og her var det VELDIG mye mer bråk i år, enn det var i Stavanger sentrum i fjor. Det begynte i 7-tida og smalt jamt hele kvelden, med en peak klokka 12. I 12-tida så jeg at hundene ble bittelitt urolige, så jeg tok fram en nina ottosson-leke. Den fikk dem til å glemme det, og de lekte seg gjennom det verste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald fikk 5 på skudd på MH'en, men det går an å ta det med ro på nyttårsaften lell :)

542937_10152428341925341_239012939_n.jpg

Godt og se :) Han reagerte ikke noe i fjor heller, så er glad han evner å ta det helt med ro til tross for bråket. Han var ute og tisset i 22-tida, og da var det masse buldring og knatring rundt oss (ingenting tett på da, men lell), ittno problem. Er glad jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes stresset ganske mye i år. Han var hjemme med mine foreldre, og de satt nede i første etasje fra halv tolv til nesten halv ett. Neste år drar vi til fjells, vi skal i hvert fall ikke være i et av de tetteste nabolagene i Bergen. Rapporten fra Oslo sier at det var rolig hos tøfflus, med Calle og hennes hunder. Det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monti var hjemme alene frem til ellevetiden på kvelden (var innom og sjekka til han en gang, null stress). Men her er det kjemperolig, knapt et lys i vinduene. Så hentet vi han i ellevetiden og kjørte en tur ned til sentrum og så på rakettene. Det var null stress og tennisballen som lå på gulvet var myyye mer spennende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre enn på ett par år. Pesing og ganske berørt, men fullt kontaktbar og lot seg avlede. Men.. vi hadde reist på landet, men jammen hadde de brukt mye penger på raketter her også rundtom. Det var mye mer fyrverkeri her enn jeg hadde forestilt meg. Det fine her var at det hele sto på i mye kortere tid, og hele huset ristet ikke.

Da var det over for denne gangen og. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første nyttårsaften gikk over alle forventninger! Har merket tidligere at han ikke bryr seg om høye lyder, men dette var jo helt supert.

Tok en lang tur i 22 tiden, da var det noen raketter ute, men ingen nærme, alt gikk som vanlig, stoppet ikke opp og lurte på hva det var engang (lurer nesten på om han er døv? :P )
Vel hjemme satt han som vanlig i senga vår i en times tid og bare tittet ut vinduet, var ikke mye fyrverkeri da heller, men kunne jo se noe innimellom, da begynte han å intressere seg endel. Etterhvert ville han ut på verandaen, og der ble han helt til kvart på tolv da vi gikk ut en tur. Da sto vi rett ved noen som skjøt opp raketter, Brutus ble overlykkelig og hadde planer om å løpe bort til rakettene for å leke. Grisehylene og kinaputtene var også dødskule. Haha, for en fin hund :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smalt det jevnt og trutt fra ca kl 20 til ca 1:30 + noen ettersmeller etter det igjen. Hundene var så fine så, de insisterte på å gå ut kl 23 så da gjorde vi det. Calle skvatt litt da det smalt rett ved, men siden alle jentene satt så pent og tisset ble han igrunn opptatt av det han også, hihi. Vel inne igjen var han litt urolig og jeg trodde han var engstelig. Men så viste det seg at han bare var sulten og så fort matskålen kom frem igjen ble den tømt og han kræsja ned i soffan igjen med de andre :D Jeg gikk ut på verandaen kl 24, kunne se rett inn på hundene og de lå som slakt hele gjengen, lot seg overhodet ikke affisere av knatringen og hylingen på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...