Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Tanuki, shibakita


MaritaS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fryktelig treg å oppdatere her, men jeg og Kuma hadde ETT mål for 2017, og det var å få storcertet, koste hva det koste ville. Som ungarsk champion trengte han kun stortcertet og første muligheten vår

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midt

Da har Nuki blitt mann. Jomfrudommen røyk nå i helga. Det ble ikke noe heng, men vi krysser fingrene for at svømmerne er spreke nok til å finne veien selv! Gutten slokna på gulvet idet han kom inn dør

Posted Images

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Han er blitt kjempefin! Hvor høy er han? :)

Han er ca 67cm (vanskelig å måle på en åme som heller vil spise målebåndet). Vektmessig er han lettere enn de jeg liker å sammenligne han med Shinya og en til jevnaldrende sak), men det tror jeg kommer av at jeg hadde han på valpefor til jeg var sikker på at platene holdte på å lukke seg. Siste måneden har han vokst en del på voksenforet, så blir spennende å se ved neste veiing.

Gleder meg til jeg får møte de igjen og se om de har blitt likere i utviklinga. Så Monica, om du ser dette vil jeg gjerne ha en liten juletur med dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil gjerne møtes til en juletur, bare koselig det. Når kommer du nordover?

Shinya ligger på ca 66 cm tror jeg, vanskelig å måle nøyaktig som du sier. Vekta er ca 35 - 36 kg.

Vær forberedt på en Shinya som er litt hoppende og bromlende kenguru ennå :)

Synes Tanuki ser veldig fin ut på bildene du har lagt ut på fb, nydelig er han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt "ommøblering" photobucket, så ser at det er en del bilder som ikke funker. Tenker å slå sammen Kuma og 'nuki sin tråd slik at jeg bare trenger å oppdatere en av de.

Nå har vi eksamensperiode her i Budapest-land og dyra får litt mindre trim enn det som vanlig her. Samvittigheten gnager og jeg er glad for at det snart er juleferie slik at de kan få løpe tulling i Norge i noen uker.

Her er et par videoer.

Første løper de rundt i en park med litt sound-effects fra meg:

Andre så prøver Tanuki å få lille Leon med å leke, ikke helt vellykket:

Her er et bilde av Tanuki og pappan hans, Rooster. Mentalt sett virker det som de er ganske like, men nukerten må nok få litt mer bollekinn før jeg kan si han ligner i utseendet også:

hunder_zps5cbacaa6.jpg

Og siden jeg er stolte eier av en Doge og Moon Moon:

20131109_142602_zpsf542f7b7-Kopi_zpse2b0

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi har vært i Norge på juleferie og da blei det jo selvsagt en del bilder av reven og ulven:

1403584_10202216856318065_1815903307_o.j

1523317_10202216844237763_787280640_o.jp

1523037_10202103304639344_1684512776_o.j

1501165_10202119753650559_1524912445_o.j

En luring som fikk smake julemiddag FØR alle de andre:

1425370_10202119743370302_1287409675_o.j

Men SELV om han spiser og tigger til seg mat som en helt så er han en hengslete tenåring på *nesten* 30kg.. han er vel kanskje en 2-2.5 på BCS skalaen (hvor 3 er normalt), så er jo ikke krise akkurat, men skulle gjerne kjent litt kjøtt på beinan.

1518980_10202216852837978_2098107462_o.j

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jesus Christ altså.. Brindle akita, min absolutt favorittfarge :wub: Skulle ønske jeg virkelig ville eie en, men de er motsatt av det jeg ser etter. Da sikler jeg heller på dine fininger og drømmer meg bort :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vakre hunder! Men ser for meg at eie både en akita og en shiba må være svært krevende på mange måter?

Det "no air"-bildet var jo fantastisk! :D

Så langt synes jeg akitaen er som en stor, litt dum og ganske dvask shiba (og han jeg har å sammenligne med er allerede en ganske laid-back shiba) så veldig krevende er det ikke. Det mest krevende er sjonglering av mongosvære bur og vimsehunder når man skal ut å reise, men føler det ikke er så veldig rasebetinget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt synes jeg akitaen er som en stor, litt dum og ganske dvask shiba (og han jeg har å sammenligne med er allerede en ganske laid-back shiba) så veldig krevende er det ikke. Det mest krevende er sjonglering av mongosvære bur og vimsehunder når man skal ut å reise, men føler det ikke er så veldig rasebetinget ;)

Nydelige bilder. Var veldig dumt at vi ikke fikk til å møtes i jula, vi får satse på å møtes på spesialen.

Nå er det en liten fare for at Shinya blir veldig fornærmet på Tanuki sine vegne når du skriver at han er litt dum, Shinya sier at Akitaer ikke er dum i det hele tatt :) kun sta og egenrådig. Shinya kan det vi trener på (unntatt innkalling og når det er veldig mye forstyrrelse) når han vil og med en godbit som bestikkelse så går det meste inn i hode på han.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder. Var veldig dumt at vi ikke fikk til å møtes i jula, vi får satse på å møtes på spesialen.

Nå er det en liten fare for at Shinya blir veldig fornærmet på Tanuki sine vegne når du skriver at han er litt dum, Shinya sier at Akitaer ikke er dum i det hele tatt :) kun sta og egenrådig. Shinya kan det vi trener på (unntatt innkalling og når det er veldig mye forstyrrelse) når han vil og med en godbit som bestikkelse så går det meste inn i hode på han.

Hehe, det var ikke sånn ment, Shinya <3 Du er jo bare best! Tanuki lærer også veldig mye veldig fort om det er en godbit inne i bildet, men sånn rent utseendemessig så sitter gjerne Kuma der verdig og stille og venter fint mens Tanuki spretter litt hit og dit og er veldig mye "armer og bein" :P Nå er han jo bare en ungfis da, så blir jo sikkert litt mer verdig og stille han også når han får roet seg litt i toppen.

Gleder meg som en unge til spesialen! Den er jo på SOMMEREN i år :D Tenkte at kanskje @SandyEyeCandy kunne handle Kuma (må bare kvinne meg opp til å spørre henne pent), også tar jeg Nuki.. OM de skulle finne på å vises samtidig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg gjerne gjør det, du er jo fus til å spørre. ;) Kuma og jeg har kost oss i ringen før, vi!

:D Han er alltid vakrest med folk han er glad i, så nå ble jeg glad!

Sånn mens jeg allerede poster, så er det jo kanskje kult å nevne til hele sonen-verdenen at helseresultatene til Nuki nå ligger på dogweb:

HD: A

AD: A

Fri for patellaluksasjon.

Så ikke bare er han en godgutt utanpå, han er foreløbig frisk og fin inni også <3 Tenkte å sjekke øynene på han etterhvert, men det får bli når lommeboka mi sier at det går an.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var ikke sånn ment, Shinya <3 Du er jo bare best! Tanuki lærer også veldig mye veldig fort om det er en godbit inne i bildet, men sånn rent utseendemessig så sitter gjerne Kuma der verdig og stille og venter fint mens Tanuki spretter litt hit og dit og er veldig mye "armer og bein" :P Nå er han jo bare en ungfis da, så blir jo sikkert litt mer verdig og stille han også når han får roet seg litt i toppen.

Gleder meg som en unge til spesialen! Den er jo på SOMMEREN i år :D Tenkte at kanskje @SandyEyeCandy kunne handle Kuma (må bare kvinne meg opp til å spørre henne pent), også tar jeg Nuki.. OM de skulle finne på å vises samtidig :)

Er litt armer og bein på Shinya også da spesielt om det er andre hanner i nærheten, da er det ikke like lett å få noe kontakt med han. Håper dette blir bedre når de blir eldre og er ute av den værste kjønnsmodningsalderen.

Gratulere med fine resultater.

Gleder meg også til spesialen, er krysset av på kalenderen for lenge siden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...