Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Tanuki, shibakita


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Hvem er så dette da?

I 2013 kommer det en akitavalp i hus, har akkurat vært ute hos oppdretter og hilst på og funnet ut hvilken av dem som skal få være med hjem.

Stor, lykkelig, vakker, vennlig og veldig skarpe tenner er intrykket jeg sitter igjen med, håper det blir en suksess!

Sånn ser familietreet hans ut.

Tanuki er navnet ("Hva er en Tanuki?" spør du, vel.. wikipedia kan fortelle at "the animal has been significant in Japanese folklore since ancient times. The legendary tanuki is reputed to be mischievous and jolly, a master of disguise and shapeshifting, but somewhat gullible and absentminded).

Han fyller ni uker denne helga og kommer hjem til meg den uka han blir 12 (hjemme i Norge på juleferie, så venter med å ta han fra oppdretter til jeg kommer tilbake til Budapest).

OMG, BILDER!!! (Bare to for øyeblikket for jeg får ikke til å endre størrelsen på de, så det blir litt mye..)

Det første er tatt av oppdretter, der er han syv uker gammel, det andre er tatt av meg i dag, ni uker gammel.

556328_482780638432224_1533369062_n_zps2

PC155481_zps67231aa8.jpg

Han er ikke våt under øyet, er bare valpepelsen som blir bytta ut, så det ser litt merkelig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fryktelig treg å oppdatere her, men jeg og Kuma hadde ETT mål for 2017, og det var å få storcertet, koste hva det koste ville. Som ungarsk champion trengte han kun stortcertet og første muligheten vår

Lørdag som var ble valpen min champion, 2 år og 7 måneder gammel. Det som er litt ekstra morsomt er at siden det var akitaklubbens utstilling så har championrosetten hans et fint bilde av akita i midt

Da har Nuki blitt mann. Jomfrudommen røyk nå i helga. Det ble ikke noe heng, men vi krysser fingrene for at svømmerne er spreke nok til å finne veien selv! Gutten slokna på gulvet idet han kom inn dør

Posted Images

Gratulere masse, så nydelig :heart::yes:

Fint navn.

Når er han født, nesten like gammel som Shinya?

Kommer du på spesialen til neste år? Da blir vi jo "konkurrenter" i valpeklassen. :innocent:

Han er født rundt 12. oktober, så trur de er ganske så jevngamle, ja. Når er Shinya født? Blir ikke spesialen på oss til våren, men skal prøve å komme oss dit i 2014 så vi får være "konkurrenter" i åpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har gutten vært i hus i to dager alt og jeg synes han er hærlig (mistenker at det kan være fordi alt er nytt enda...). Har bare hatt to uhell inne (en bimmelim og en bommelom), også har han tissa et par ganger på vei ut: jeg bor i fjerde og 12kg er tungt å bære helt ned selv om det er heis. Men jeg trur det skal gå greit. Han er god og rolig, men fant nettopp ut at ene leken piper når man biter på den, så spørs hvor lenge jeg orker ha den liggende framme..

12kg veier han nå og er bare pittelitt mindre enn Kuma <3

206157_4786758342082_1040680279_n_zps14f

tumblr_mga4lsMOGm1qiipzjo1_500_zpsad6f23

248653_4787011548412_1490412830_n_zps3eb

Også et bilde av venninnen min som hjalp meg å bære han hjem fra togstasjonen, måtte bytte litt på det :P

bildetanu_zps9470c8b4.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket at Kuma var litt tilbaketrukken første kvelden og satte pris på at det var steder i høyden valpetrollet ikke kom til. Han murret litt forsiktig om Tanuki ble litt for opp i ansiktet, så da fant valpiss heller på andre ting å gjøre. I dag lekte de litt på tur, og fortsatte på gulvet når vi kom hjem. Trur dette kommer til å gå veldig bra, og slappfisken min blir kanskje litt mer aktiv av å ha en valp i hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...