Gå til innhold
Hundesonen.no

Pomsky


SiljeST
 Share

Recommended Posts

Blant annet denne hunden du har sett bilde av kanskje?

Pomsky1.png

Det er bare løgn at det er en såkalt pomsky, hun et en renraset finsk lapphund-valp som heter Tequila, og eieren er veldig fortvila over løgnene som spres om den nydelige hunden hennes.

Ellers kjenner jeg ikke til hunder av den miksen, men på bakgrunn av STOR størrelsesforskjell og store forskjeller i egenskaper er det ikke så lett å si hva det blir..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA kan en Pom være ganske stor da, Jeg tror de kaller alt til og med grosspitz for "pom" der borte. men en Pomsky blir jo så og si det samme som en Alaskan Klee Kai, og selv om det er en rase som har problemer med nervøsitet blant annet, så vet man i det minste hva man får. Og rasen har blitt jobbet med siden 70-tallet. Finnes i både kort og lang pels.

Så skulle jeg hatt noe "pomsky" greier så hadde jeg funnet meg en Klee Kai istedet.

De har et utgangspunkt i Alaska Husky (bitte litt Siberian Husky for utseendet sin del) og America Eskimo Dog (= USA avlet hvit pom til grosspitz)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet denne hunden du har sett bilde av kanskje?

Pomsky1.png

Det er bare løgn at det er en såkalt pomsky, hun et en renraset finsk lapphund-valp som heter Tequila, og eieren er veldig fortvila over løgnene som spres om den nydelige hunden hennes.

Ellers kjenner jeg ikke til hunder av den miksen, men på bakgrunn av STOR størrelsesforskjell og store forskjeller i egenskaper er det ikke så lett å si hva det blir..

Akkurat den hunden ja! ååh! :/ jaja, pomsky eller ikke, det er en nydelig hund! Da er det kanskje en finsk-laphund jeg skal lete etter :) takk for godt svar!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 2 finske lapphund-tisper som begge heter Tequila da ;)

Jepp :) Den jeg tenkte på er jeg nemlig rimelig sikker på at bor i Sverige, eier er i alle fall svensk. Den andre bor vel i Norge med norsk eier, er vel fra woodshine. Men har sett voksne bilder av begge to, de er veldig veldig like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...