Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Chiljas Wagtail Lily


Sunlily
 Share

Recommended Posts

Så dere på utstillinga i Kirkenes. Hun trenger nok litt mer tid på seg til å bli voksen i kroppen før hun vinner mer på utstilling :-) Veldig søt og livlig frøken du har!

Gratulerer med CK og BIR :D Da fikk dere vel muligens certet og, antar jeg? :)

Hun syntes det var morsommere å være kenguru enn å gå pent, og det trakk også ned en del :icon_redface: Satser på at hun legger seg litt mer ut, men har egentlig det vi trenger til å nå langt i andre grener enn utstilling - så om det er slik at hun ikke forandrer seg noe særlig i kroppen, så er ikke det heller krise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

La meg presentere det nyeste familietilskuddet: Chilja's Wagtail Lily, eller Nagini som hun heter til daglig. Hun er etter NUCH Ki-Ro-mas Dark Mystic og Tanmarks Dancing Queen. Jeg har henne i d

Nagini 9 uker og heeelt ferske bilder

Nagini har nettopp rundet året, og har i tillegg tatt HD/AD-røntgen! Det ble A på alle kanter, så jeg kan ikke gjøre annet enn å smile fra øre til øre I tillegg har vi startet med agility, noe som bå

  • 2 months later...

Aller fineste Nagini har nå sluppet den lille pelsen hun har og har løpetid atter en gang, men jeg trøster meg med at det alltids kommer en ny og finere pels ikke lenge etter løpetiden er over ;)

Hun runder 2 år ved månedsskiftet og har på sett og vis modnet en god del. Personlig synes jeg hun har lagt seg en del ut de siste månedene, og det er heeeeelt greit! Etter mange gode og lange svømmeturer i sommer, og både fjellturer, sykkelturer og lange skogsturer har musklene endelig begynt å få fart på seg :) Så vi får se om vi muligens titter innom et par utstillinger etter hvert :) Vi har i hvert fall to kurshelger framfor oss, noe som vi virkelig gleder oss til (Jeg gjør om ikke annet!)

IMG_6387_zps7978214d.jpg

IMG_6390_zps31fd2b21.jpg

IMG_6415_zps64829224.jpg

IMG_4638_zps9aeaf6ba.jpg

IMG_4736_zps5d6137d2.jpg

IMG_2151_zpsd5673ac0.jpg

Sist, men ikke minst - sommerens høydepunkt (See what I did there? :teehe: ) Nagini på toppen av Norge, også kjent som Galdhøpiggen!

IMG_3191_zpsce1c0979.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun er :) Det siste bildet var knallfint!

Tusen takk! Det er min faste "fotograf" Papillon som har tatt det :ahappy:

Nåmmin :D Så herlig hun er. Elsker ørene hennes! :wub:

Hun er et lite sjarmtroll med sterk personlighet kan du si :P Hun må oppleves, men kan ikke garantere at du blir tatt av vinden med det første :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en aussie-frøken ja *ler* JEG hadde nok blitt tatt av vinden, men så har jeg en greie for typen :lol:

Godt å høre!

Jeg glemte å legge ved at frøkna har vært hos veterinæren og fått konstatert at hun er i perfekt stand! Perfekt hold, perfekte tenner og rett og slett perfekt ;)

Helsestatusen hennes ser dermed slik ut:

HD: A

AD: A

Øyenlyst fri

HSF4: +/+

CEA: +/+

PRA: +/+

MDR1: +/+

Og bestått MH, med 3 på skudd. Den kan dere se resultatene på her.

Hun har forøvrig planer om å bli mamma over nyåret, så det er spennende tider i vente.

Hannen som jeg har funnet til henne er Multi Ch Thornapple Uncle Sam Wants You "Patriot" (Ch Thornapple Single Barrel x Ch Thornapple Russian ToA Party) som til vanlig bor i Chile hos kennel BleuRoyal, men han bor for øyeblikket i Tsjekkia hos kennel Fallcats.

Patriot er i likhet med Nagini fri på alle kanter, men har også fullt tannsett (Nagini mangler en tann). Så vi satser på at det blir friske og fine valper.

Han har også en god del av det eksteriøret som Nagini mangler, blant annet mer masse i front, og et veldig lekkert hode. (Nå er jeg veldig glad i hodet til Nagini og, men hun kunne med fordel hatt en bedre stopp og litt tyngre ører.)

Vi satser litt ved å gjøre denne kombinasjonen, ettersom at hans far gir tannmangel og Naginis tannmangel, men vi (jeg sier vi fordi dette er et deleie-kull med Naginis oppdretter) tror at det skal være såpass mange fordeler ved denne kombinasjonen at vi er villige til å satse.

I dette kullet kommer det kun svarte og blue merle valper (men mulige røde bærere, ettersom at Nagini kan være rød bærer) og alle halelengder.

Mentalt sett satser vi på å få trygge, sosiale og aktive avkom, særlig siden Nagini er nettopp den hun er. Hun er, og har alltid vært en ganske krevende frøken med en skikkelig arbeidslyst. Til tider har hun kanskje vært litt vel mye, men det har dabbet betraktelig av det siste året. Vi håper på at hun gir mye av seg selv til valpene, men at de kanskje blir hakket roligere og krevende. Om man får hele den pakken, tror jeg personlig at det blir noen fantastiske individer.

kull1oppdatert_zpsa551cf28.jpg

Thornappleunclesamwantsyou-patriot_zpsac

ThornappleUncleSamWantsYou2_zps16d7c736.

557050_4298242465523_2013109477_n_zpsbec

Så 2015 kommer til å bli et spennende år! :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man forvente av dette kullet? Vil det bli show-hunder, arbeidshunder eller begge deler?

Nagini har selv vært stillt ut flere ganger, men har aldri oppnådd noe annet enn to excellent-sløyfer, mens Patriot har championat i en rekke land. Blir det slik vi håper på vil han gi en del av seg selv til valpene eksteriørt sett, så jeg vil tro at de vil gjøre det bedre på utstilling enn moren. Når det skal sies får Nagini alltid veldig fine kritikker, så det som trekker henne litt ned er fordi show-dommerne ofte synes hun blir for spinkel, mens bruksdommerne synes hun blir for tung igjen.

Arbeidsmessig tror jeg nok at det vil komme fine hunder som egner seg godt til både spor, agility, lydighet og så videre, men tviler sterkt på at dette er hunder som egner seg til gjeting for eksempel da ingen av foreldrene har noen interesse av gjeting. Kullbror til Nagini derimot har fått prøvd seg litt på gjeterhundtreninger, og har tydelig anlegg for det. Men i hovdesak, jeg tror dette vil gi allside valper som i rette hender kan egne seg til det meste. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går dro vi til Lillestrøm på hemmelig oppdrag. Etter 20 km på sykkel med kranglete gir og kjede og en gjennomsnittsfart på ca 15 km/t, kunne Nagini og jeg stolt sette oss i bilen på tur hjemover med vår første tittel. Flinkeste lille aussie-jenta som var like full av energi etter hver pause og virkelig ga jernet. :wub:

Hun heter nå AD Chiljas Wagtail Lily :ahappy: Må si det klinger godt i ørene mine :)

IMG_6968_zpsb896d994.jpg

IMG_7055_zps99dc87fb.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nagini tok seg en liten tur til Danmark og fant seg en kjekk herremann der i stedet, men det kan det leses mer om i kulltråden hennes her.

Vi rundet av Danmarksturen med et besøk til Skagen, så her kommer en aldri så liten photoshoot av frøkna :wub:

Slik ser Nagini ut med ståører i motvind, for de av dere som måtte ha undret seg over hvordan hun ville sett ut med ståører:

IMG_0629_zps1efaa62a.jpg

IMG_0620_zps407291b8.jpg

Båndet ødela så mange av bildene, men høyløpsk tispe får ikke lov til å dra ut på tur alene i Danmark :P

IMG_0635_zpsc4df0727.jpg

IMG_0639_zps6669b50e.jpg

IMG_0694_zps21d3e7ca.jpg

IMG_0698_zps392d6bc6.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det ser ikke ut som at det blir noen Nagini-babyer med det første, men jeg trøster meg med at hun aldri har sett så bra ut som hun gjør akkurat nå :) Litt ergerlig er det jo at hun ikke er meldt på noen utstillinger framover, men den tid den sorg! :P

IMG_2017_zpshp3qx9aa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...