Gå til innhold
Hundesonen.no

Djerve`s ventetråd! Håper på valp til våren!


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Etter lang tid, har tiden endelig kommet. Eller snart da. Jeg har ønsket meg en ny greyhound etter at Nitro kom i hus, og vi tenkte på valp da Hera døde. Men så ble det en ny dobermann istedet og nå er det snart 1 år siden hun døde og nå står ny greyhound for tur!

Jeg har lurt veldig på hvor jeg skulle få ifra. De florerer jo ikke akkurat av oppdrettere. Jeg har vært i kontakt med 1 annen kennel i utlandet. Jeg fant ut at hvis oppdretteren til Nitro skulle ha kull på moren hans Klara på nytt måtte vi vurdere det. Vi var usikre på om vi skulle finne en match til Nitro (avelsmessig) men det ble for innviklet. En halvsøster var helt kurant. Vi kjenner moren, oppdretter og ikke minst avkom. Superfornøyd med alt og har bare hørt god ord om slekta.

Klara er en nydelig tispe. Hennes første kull var da Nitro ble født. Det ble bare 3 valper og ting ble snudd på hodet da det ble så få og vi måtte går fra å ønske tispe, til å få hanne. Vi var de eneste som kjøpte fra det kullet. De to andre valpene ble på deleie.

Nå skal da Klara få kull nr 2, og henne siste. (pga alder) Vi var veldig spent på hvilken hanne det skulle bli. Etter langt om lenge falt valget endelig på det jeg håpet på, en nydelig hanne fra Frankrike. Han heter Denetorn. Han har hatt 3 kull før og alle med godt resultat. Han har et veldig godt og sosialt gemytt og en kropp jeg selv liker. Han er ikke veldig stor, og sammen med Klara som regnes som liten i rasen, blir nok valpene i fin størrelse.

Spermen er importert nå til Norge og vi venter på at Klara skal få løpetid i løpet av januar. Vi er SÅ spente! Og nervøs. Jeg er redd for at det ikke skal bli valper i det hele tatt, eller at det blir bare hannhunder, eller bare 1 tispe, ja slike tanker. Så det blir en spennende tid fremover.

Jeg er også veldig spent på hvilke farger det blir! Det kan bli mange ulike! :D

Det passer oss veldig bra å få valp nå. Nitro har begynt å bli voksen, vi har tid og lyst. Tror selskap for Nitro vil være veldig bra for han. Blir det ikke valper denne gang, bli vi satt helt tilbake til scratch og nårtid man får valp igjen blir veldig usikkert, og det håper jeg at jeg slipper!

Her er foreldrene:

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter lang tid, har tiden endelig kommet. Eller snart da. Jeg har ønsket meg en ny greyhound etter at Nitro kom i hus, og vi tenkte på valp da Hera døde. Men så ble det en ny dobermann istedet og nå e

Tispa ble insiminert igår og idag. Så nå er det bare å krysse fingre for at hun blir drektig

Takk for innlegget ditt Mari! Har ikke fått svart på det før nå. Koselig å lese Jeg har nå sagt det til søsteren min og det gikk bedre enn forventet. Hun spurte om vi virkelig skulle ha en like stor

Takk for kommentarer! :) Har tenkt på dette veldig lenge. Jeg er ikke akkurat kjent for å være veldig impulsiv.

Også har jeg en liste over tispenavn som jeg begynte å skrive på i 2008 faktisk! Ja jeg er nok litt gærn haha. Nå står det 26 navn på den, så da har jeg ihvertfall noe å bruke tiden til, å finne navn. Jeg og samboer blir jo aldrig enige! :P Men står jeg fast, blir jeg nok å ta en avstemning her :D

Jeg drømmer veldig om en rød tispe. Det er favoritten. Ellers går sort an, eller flekket. Jeg håper ikke alle blir rødbrindle. (ja da blir jeg faktisk skuffet! :P) Vil veldig ha en farge som skiller seg ut ifra Nitro.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! :) Har tenkt på dette veldig lenge. Jeg er ikke akkurat kjent for å være veldig impulsiv.

Også har jeg en liste over tispenavn som jeg begynte å skrive på i 2008 faktisk! Ja jeg er nok litt gærn haha. Nå står det 26 navn på den, så da har jeg ihvertfall noe å bruke tiden til, å finne navn. Jeg og samboer blir jo aldrig enige! :P Men står jeg fast, blir jeg nok å ta en avstemning her :D

Jeg drømmer veldig om en rød tispe. Det er favoritten. Ellers går sort an, eller flekket. Jeg håper ikke alle blir rødbrindle. (ja da blir jeg faktisk skuffet! :P) Vil veldig ha en farge som skiller seg ut ifra Nitro.

Okei, etter et google-søk håper jeg det kommer ei rød tispe til deg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine foreldre! :D Jeg misunner deg og litt ventetiden, den er jo fantastisk :D Og lang... (og jeg ventet jo bare noen uker på å få hjem Casper..)

Jeg har og en liste over hundenavn på mobilen min, har vel hatt den siden 2008 jeg og :D Lurt å ha, plutselig dukker det opp fine navn, og like plutselig er de glemt igjen.

edit: denne fargen liker jeg! Fremhever muskler og sånn :D (og enkel å ta bilde av.)

lt_redfawn_lg.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Djervekvinnen! Denne tråden skal jeg følge med på. Av myndene (etter irsk ulvehund) så er det greyhound som står øverst på listen hos meg. Vakre hundene!

Jeg synes forresten at greyhounds tar seg bedre ut i par eller en liten flokk. Vet ikke hvorfor, men det ser så fint ut med flere sammen. :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rød hadde passet Nitros farge veldig bra! :) Forrige kullet til oppdretter var med ei knallfin rød tispe, og det ble flere røde valper. Men da passet det oss ikke å få valp for oss .

Fawn er vel en litt blassere/lysere type rød. Det er bra fine de dyp røde:

(fra google)

Epic%20Beautiful%20at%20Sobers%20Stand%20n1%20T-vik2004.JPG

Men svart er ikke halvgærnt det heller! Dette er da pappaen til kommende kull:

Stjelt fra hans oppdretter sin side : http://www.mandajors...Us/AboutUs.html

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Spennende. Nervepirrende å vente, men det skal nok dykke opp en fiiin dame, det er jeg sikker på!

Virkelig flotte foreldre, resultatet blir garantert flott! Ta godt vare på de edle dråpene;-)

Endret av 13de
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Er ikke svart ganske sjeldent her i Norge? Synes ikke jeg ser sånne noen gang, jeg.. Men jeg synes det var utrolig lekkert på faren i alle fall - og moren ser absolutt nydelig ut hun også.

Spennende å høre fortsettelsen...

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare grusomt spennende da! Har ikke noe greie på greyhound jeg heller annet enn at jeg synes det er vanvittig vakre hunder (jeg beundrer funksjonalitet i hundekropper - og at greyhound-kroppen er laget for løping er det liksom ingen tvil om!). Men den hannen var bare sykt vakker synes jeg!

Jeg har ikke tenkt å si gratulerer nå, det får vente til jeg ser bilde av deg med valp mellom henda!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...