Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Jeg får ikke varslinger når noen har quotet meg i AN tråden jeg. Har ikke fått det på ganske lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kjære vene om det ikke har fungert over lengre tid så kan dere ikke forvente at det skal fungere uten å si ifra. For jeg aner jo fred og ingen fare!

Jeg skal gå over de som skriver seg i tråden her eller sender pm ikveld og se om jeg kan finne noe galt i innstillingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Ikke samme problem men ang notification på tapatalk. Hver gang jeg får en kommer det rødt tall på appen. Men den bare teller og teller, selvom jeg går inn i notifications nullstilles den aldri lenger? Har prøvd å lete gjennom hele appen men ser ikke ut so jeg kan merke notifications som lest heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du nesten si hvilken Tapatalk variant, hvilken os variant osv. Dette er nok ikke noe jeg kan løse sånn Right of the bat

Jeg har ikke noe tall på nyeste Android på s3 me Tapatalk pro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har visst gitt ut en bok om dogo canario... Lurer på hvor informativ, korrekt og saklig den boka er..  😅 
    • Hvilken rase er det? Hvordan er hundene mtp hverdagslydighet og oppførsel ute? Hvordan hundehold ser dere for dere? Tur? Trening? Kurs? Kommer begge til å være aktive med hundene, gå turer sammen osv eller vil det meste falle på en av dere? Og er de samme kjønn eller forskjellig? Det ene som kan bli utfordrende er jo om de to hundene skulle bli uenig om noe og er jevnaldrende. Om det er en mild rase og eller forskjellige kjønn så går det antagelig bra. Evt litt dårlig hverdagslydighet e.l. trenger heller ikke å være noe problem om dere er to om det og kan gå med hver sin hund. Da blir det jo nesten som å ha en hund og man kan fokusere all oppmerksomhet på den ene man går med. På mye er det bare å doble mengde med to kontra en, men er det noen utfordringer, spesielt ute på tur osv så kan en være en håndfull, men to kan virke som ti, fordi de girer opp hverandre pluss at man må dele fokus på to og begge hendene er opptatt med bånd osv. Om man går med begge alene.  Litt ettersom hvem man har i sin omgangskrets så kan jo to hunder bli for mye til at folk vil at dere tar med hundene på besøk der en hund kanskje hadde fått bli med inn. Ikke avgjørende for noe, men greit å ta med i beregningen. Det samme med pass, det kan være vanskeligere, iallefall om man tenker privat pass.  Ellers tenker jeg at det meste ellers stort sett går bra, om en skal noe så kan jo den andre i verste fall være med i bilen om ingen er hjemme og hunden ikke vil være alene og er noen av dere hjemme så burde det gå bra uansett. 😊
    • Ingen prepper overhodet her, i en real krise så hadde jeg vært en av den som virkelig ikke hadde orket eller klart å kampe for egen tilværelse   Eneste vi kan være stilt med er fryser med noe mat, tørrmat, hermetikk, aggregat på låven, ekstra drivstoff og ved/varme i massevis. Vann er det dårlig stilt med. Noen dager skulle vi nok fint ha klart oss her helt alene, men videre enn det i en ordentlig krise. Det er riktignok mange tanker som kan falle en inn når man tror krisen er der. Vi hadde kraftig lynnedslag ikke så langt fra husveggen nå i høst, helt ut av det blå, tordenskrall som skrek «BOMBE!» i hodet mitt. Strømmen gikk momentant, huset ristet og bang’et fortsatte i nesten et halvminutt. Mye scenarioer og overlevelsestanker som drar gjennom hodet på kort tid, både at man er bedre og dårligere stilt enn man hadde trodd.
    • En ting som kan være lurt å tenke på om dere eventuelt går for bare én av dem, er om de er vandt til å være alene uten den andre. Min hund vokste opp sammen med sin søster, og da vi overtok henne som 6 mnd gammel ble det fort tydelig at hun aldri egentlig hadde vært ordentlig alene (det skal sies at vi også var helt uerfarne og uvitne, og tok for gitt at en 6 mnd gammel hund kunne være alene, det skal man ikke gjøre, 6 mnd er enda en valp). Og hun endte opp med heftig separasjonsangst. Og det er IKKE noe man vil ha, det er sinnsykt vanskelig å styre med.
    • Antall tap av beitedyr henger selvsagt nøye sammen med utbredelsen og antallet av disse dyrene, samt at de fleste har gitt opp dyrehold i prioriterte ulveområder..  Det er jo bare å se hva som nylig har skjedd i Finnmark da det kom ulv inn i reindriftsområder..  Heldigvis var myndighetene kjappe med å få tatt de ut.  Ulv og beitenæring går ikke sammen.  Så enkelt er det.  Forøvrig ikke enig i at jegere er noe mer hissige i debatten enn andre som er berørt av ulven.  Men forhåpentligvis kan endelig Norge Jeger og Fisk komme mer på banen med den nye lederen.
  • Nylig opprettede emner