Gå til innhold
Hundesonen.no

Uvanlige farger på hund


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Silver labrador.

synes disse er litt fascinerende jeg! Panda kalles det..?

Regner med "alle" har sett denne:

Posted Images

Litt uvanlige farger på staff

Tricolor staff

sequoiajumpfortribute.jpg

Usikker på hva denne kalles, noen sier grizzly

e498314f2154decfae7495052526cb40.JPG

Lever - ikke tillatt

Meka7mths1.jpg

b&t - ikke tillatt

bt1.jpg

bluebrindle

015885_VMC_Stunning-example.jpg

merle staff

1323532641_290058847_1-Beautiful-Staffor

1319447572_268738645_1-Pictures-of--STAF

jeg trodde lever/red Staff er godkjent for farge, side det er flere av dem i utstilling.. eller bare likne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador visst flere farge de har.. selv fleste er ikke godkjent farge!

attachicon.gifimages.jpg

Red labrador

attachicon.gifPepper2.png

Brun merle?

attachicon.gifmongrel.jpg

Black og tan.. hørt de prøve få godkjent med disse farge Black Tan.. for meg tenkt de var krysser av rottweiler eller noe slik..

attachicon.gifvitiligo2.jpg

en slik farge jeg aldri sett en før labrador...

Den siste der har jeg problemer med å tro på. Den må da være photoshoppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ser da strengt tatt ikke ut som en labrador heller, den ser jo mer ut som en rottis noen har sølt maling på..

ja.. tenkt det, der ser som det er mer rottweiler ja.. men maleri eller regi jeg vet ikke.. men nese og øyne er rosa.. søle maleri på hund, når hunder har skikkelig lys nese og øyne rundt på.. men vanskelig å si.. bare jeg fant de, jeg trodde ikke de skulle være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, leverfarge er ikke tillat. Og jeg har aldri sett noen i utstillingsringen. Men rød er en godkjent farge.

åå.. rød er nok jeg tenkt det, for jeg ser ikke så forskjellig de.... men nok jeg sett de rød staff tenkt jeg.. :-) men har ikke erfarer med staff jeg.. bare sett utstilling.. sett rød rundt der... derfor jeg spurte det er godkjent, side det er de går utstilling.. men dere tenkt på lever, ikke rød:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Greenhusky" data-cid="1397984" data-time="1355854830"><p>

ja. det er nok det er rottweiler..<br />

<br />

<a href='http://hundesonen.no/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=15418'>Montock2.JPG</a><br />

<br />

jeg fant andre bilder..<br />

<br />

<a href='http://hundesonen.no/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=15419'>Montock1.JPG</a><br />

<br />

de kaller de Vitiligo rottweiler..</p></blockquote>

Ser mer ut som en rottis som er iblandet feks ACD.

Eller hatt en heftig sopp infeksjon. Hester kan endre pelsfarge slik av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde lever/red Staff er godkjent for farge, side det er flere av dem i utstilling.. eller bare likne med?

åå.. rød er nok jeg tenkt det, for jeg ser ikke så forskjellig de.... men nok jeg sett de rød staff tenkt jeg.. :-) men har ikke erfarer med staff jeg.. bare sett utstilling.. sett rød rundt der... derfor jeg spurte det er godkjent, side det er de går utstilling.. men dere tenkt på lever, ikke rød:-)

Leverfargede har brun nesebrusk, mens røde har svart nesebrusk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverfargede har brun nesebrusk, mens røde har svart nesebrusk :)

aha! Nå jeg skjønner! :-) sånt ja.. jeg så ikke nese.. for jeg synes de er rask likne.. skjønner ikke hvordan klarer folk vet det er lever eller rød.. men ja, rød med svart nese er godkjent.. mens lever med brun nese er ikke godkjent!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og? Ingen vetrapport, ingen uttalelser fra eier, men en bilde rappet fra facebook.

Retrieverman pleier vanligvis å være veldokumentert, men dette virker mer som *jeg hadde ikke noe å blogge om idag, så jeg tar et bilde fra facebook jeg* blogginnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Så vidt jeg vet kan vitiligo oppstå hvor som helst på kroppen?

Fordi det er huden som blir påvirket først, dernest pelsen om det er kraftig utbredelse. Så tredeputer og nese og annen hud skulle vært hvitest, dernest pelsen. En hund med vitiligo trenger ikke ha pelspåvirkning i det hele tatt, mens huden er flekkvis uten pigment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er huden som blir påvirket først, dernest pelsen om det er kraftig utbredelse. Så tredeputer og nese og annen hud skulle vært hvitest, dernest pelsen. En hund med vitiligo trenger ikke ha pelspåvirkning i det hele tatt, mens huden er flekkvis uten pigment.

Men det kommer jo helt an på hvor vitiligoen er utbredt - og hvor kraftig den har slått ut... så jeg ser fortsatt ikke helt logikken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en rottweiler på kennelen, hvor jeg jobbet tidligere, som så akkurat ut som rottisene på bildene. Jeg er ikke veterinær, men denne hunden så altså slik ut, og jeg er i grunnen ikke i tvil om at dette var en rottis med vitiligo. Han lignet faktisk mest på denne (og nei, det var ingen som hadde sølt MALING på den):

rottweiler-with-vitiligo.jpg?w=500&h=333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador visst flere farge de har.. selv fleste er ikke godkjent farge!

Black og tan.. hørt de prøve få godkjent med disse farge Black Tan.. for meg tenkt de var krysser av rottweiler eller noe slik..

Black and tan kan fint komme i labradorkull, og gjør det innimellom. Du trenger ingen innblanding av en annen rase mer kjent for sine b/t markeringer da b/t er recessivt ovenfor labradorens godkjente farger (svart, sjokolade og gul). Dermed kan anlegget for b/t nedarves "skjult" i mange generasjoner og først når to hunder som begge bærer det recessive allelet møtes kan man få b/t valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black and tan kan fint komme i labradorkull, og gjør det innimellom. Du trenger ingen innblanding av en annen rase mer kjent for sine b/t markeringer da b/t er recessivt ovenfor labradorens godkjente farger (svart, sjokolade og gul). Dermed kan anlegget for b/t nedarves "skjult" i mange generasjoner og først når to hunder som begge bærer det recessive allelet møtes kan man få b/t valper.

Har du noen bilder på dette? Jeg er nå rimelig dreven på Labrador men ALDRI hørt om dette, ei heller sett bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...