Gå til innhold
Hundesonen.no

Weightpulling - igjen


pippin
 Share

Recommended Posts

Haha dette ble teit!

Jeg venter fordi jeg ikke har det travelt. Så enkelt er det. Og fordi jeg ikke har råd nå i desember fordi alt går til gaver og reise etc. Det er den eneste grunnen til at jeg venter. Så da tar jeg det når hun er rundt 2 år. Skulle hun mot all formodning ha dumme hofter eller albuer så gjør det ikke noe med den treningen vi driver med nå. Den hjelper bare på å støtte, og skader ikke. Lett trening.

I tillegg så venter mange med å røntge før hunden er 18 mnd. Jeg for min del vil være sikker på at skjelettet har satt seg. Jeg har hørt flere tilfeller hvor man har røntget hunden når den er året og fått resultater med HD. Mens man igjen da har røntget ved senere anledninger for å se utvikling av dette, og så fått røntget hunden fri for HD. Så ja, jeg velger å vente til hun er nærmere to år. Jeg begrunner det ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser det virker det som du har blitt overanalysert og overtolket, pippin :)

Overtolket? Hun sier jo rett ut at hun ikke tror bikkja er ferdigvokst i skjelettet. Jeg vedder en million kroner på at Mana er det.

Feildiagnose ved rtg når hunden er 12 mndr er under 5%. Alle har hørt om hunder som har fått bedre diagnose ved omrtg, men det er sjeldent og aldri deres egen hund folk snakker om... Snedig det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feildiagnose ved rtg når hunden er 12 mndr er under 5%. Alle har hørt om hunder som har fått bedre diagnose ved omrtg, men det er sjeldent og aldri deres egen hund folk snakker om... Snedig det der..

Det var vel en undersøkelse i USA (?) der de hadde røntget mange hunder under oppveksten - både som små valper, større valper, unghunder og voksne, og som du sier - det var vel bare rundt 5% som fikk endret sin status fra første til siste røntgenbilde... om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel en undersøkelse i USA (?) der de hadde røntget mange hunder under oppveksten - både som små valper, større valper, unghunder og voksne, og som du sier - det var vel bare rundt 5% som fikk endret sin status fra første til siste røntgenbilde... om jeg husker riktig.

Stemmer, det er OFFA sine tall. Tallene være tilsvarende i Norden, iom at billediagnostikken er den samme.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...