Gå til innhold
Hundesonen.no

:( mira har endel rasefeil! men so what?


~Marlene~

Recommended Posts

jeg bare lurer...jeg er kjempeusikker på utstilling allså...saken er den at halen er ringlet, nesa rosa, ørene står men ikke så fast...allså de er litt "slapp" men hu er jo så vakker! syns hun er helt nydlig jeg da.

men dommerne vil vel si ut her ifra skam for papillonene?

hun er kjempelang i labbene og, noe hun har arvet etter pappan sin, hun er ut som en kopi av pappa chantec..lurer på hvorfor hun har så mange feil

hun har kjempefin stamtavle å faren har vunnet endel på utstilling men moren er usikker på.

jeg elsker henne like mye uansett men sikter til de med peiling på rasestanarden her, jeg tror ikke hun kan stilles!

but i love her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira er da helskjønn!Med den flekken ved snuten :D Om hun er utstillingskjønn eller ikke spiller vel ingen trille så lenge det ikke var det du kjøpte henne for?

Jeg ville stilt henne uansett jeg bare for å høre..Jeg skal stille Loke selv om jeg mistenker at han er for høy (trooor han er 69 cm nå og at det er fy-fy.. :? ),dømmer dommeren han nord og hjem er jeg like glad i han for det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira er helt nydelig, det spiller ingen rolle om en utstillingsdommer ser noen feil. Elwira har for lys nese og er litt høy men men. jeg elsker henne uansett. Det som teller mest er at hun er snill og det er hun jo.. Så lenge du er glad i henne så ikke bry deg om dommere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira er da helskjønn!Med den flekken ved snuten :D Om hun er utstillingskjønn eller ikke spiller vel ingen trille så lenge det ikke var det du kjøpte henne for?

Jeg ville stilt henne uansett jeg bare for å høre..Jeg skal stille Loke selv om jeg mistenker at han er for høy (trooor han er 69 cm nå og at det er fy-fy.. :? ),dømmer dommeren han nord og hjem er jeg like glad i han for det... :wink:

ja det er det som teller, jeg vet ikke om mira er høy men lange bein har hun! ser ut som en slank mynde haha :wink:

men jeg elsker henne uansett :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evita har også en god del rasetypiske "feil". Hun er for høy, har for lite hode, bærer ikke halen sin (fordi den sitter for lavt)... Jeg vet at tidligere eier stilte henne en gang og fikk relativt bra kritikker. Dette fordi dommeren ikke hadde mye peiling på hvordan en tibbe egentlig skulle se ut... (ikke en veldig vanlig rase i Norge dette...) Jeg er ikke noe drevet i å stille ut, men jeg synes dette hadde vært gøy å prøvd å stille henne ut bare for å høre hva de sa... Men man er jo like glad i hunden sin uansett! Eneste jeg er sikker på er at vi ikke skal bruke henne i avl, pga at hun ikke er rasetypisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du henger deg så fryktelig mye opp i disse utstillingsgreiene. Altså Mira er nok ingen fremtidig champion, det er det bare å lese rasestandarden for å finne ut. Men hva så? Var det derfor du kjøpte henne? Det tviler jeg på! For hadde det vært derfor, så hadde du kjøpt en annen hund, så enkelt er det. Moren hennes er aldri stilt og faren har ikke akkurat noen resultater å skryte av han heller. Jeg legger bare fakta på bordet. Faren til Mira er stilt 8 ganger, og av dem har han 1 rød sløyfe med HP og 7 blå sløyfer. Jeg sier ikke at det er elendig, men det er ikke noe jeg ville avlet på.

Nå synes jeg du burde komme over de utstillingsgreiene, og heller konsentrere deg om de hundene du har! Så får du heller se deg om etter utstillingshund, hvis du er det du vil ha, neste gang du skal ha hund.

Og for all del, ikke avl videre på (selskaps)hunder som ikke følger rasestandarden, det ødelegger bare for dem som avler seriøst. Min mening selvfølgelig...

Det jeg egentlig mener å si er: Kos deg med de hundene du har, de fortjener det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå skal ikke jeg skru opp forventningene her, men Mira er jo temmelig ung, da - ørene kan vel fremdeles rette på seg, og nesepigmentet kan komme - ser ikke ut til at det er så mye som mangler.

Unghunder ser gjerne litt mer høybente ut enn eldre hunder, både fordi de ikke har fått full dybde i kroppen, og for langhårete rasers vedkommende, fordi de ikke har fått full pels.

Nå er ikke jeg noen ekspert på papillon, altså, men jeg synes kanskje ikke hodet hennes er det mest rasetypiske jeg har sett.

Vet ikke helt hva slags svar du ønsket på dette innlegget, men at Mira er søt, er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bardmann sier så kan fargen på nesen komme og ørene kan rette seg. :D

Men bare still henne da vel så får du høre hva dommerne mener. :wink:

Oscar er for høy ifølge standarden, men jeg kommer likevel til å stille han for å høre hva dommerne mener om han.

Jeg gjør det ikke for å vinne, men bare for moro. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...