Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultattråd NKK Lillestrøm 2012


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk bare inntrykk av at jeg er ukjent for dere, så denne tråden var forbeholdt til dere som kjenner hverandre godt.

Nelly er min første hund, så jeg er ny i utstillinsverden. Og jeg kan ikke vise til en bedre forklaring av resultatet, enn dette som jeg fikk på sms av eier :)

Nei, nei, nei - du er absolutt like velkommen til å skrive her som oss andre - bare koselig det! (Skjønte ikke den kommentaren jeg heller - og jeg har vært her kanskje litt for lenge.. LOL)

Dere fikk en "blå" - som vil si very good (på godt norsk, liksom..) - det er helt enkelt veldig bra! Bare det at hunden trekker seg litt for dommeren kan være forskjell mellom rødt (excellent) og blå (very good) - så med litt mere trening så vil hunden sikkert trives litt mer, og resultatene og titlene kan komme rullende inn!

Jeg stilte Moxy (boston terrier) i dag - fikk CK men ikke plassering i champion. Også stilte jeg en beardis, Penny, og hun fikk CK og ble nr 3 i champion.

Satt delvis på bostonklubbens og beardisklubbens stands i dag. Hadde med beardisene som sto på standen der (Milla og Messi) og Moxy forsøkte sjarmere folk til å kjøpe boston både i går og i dag.

Hjalp til å rydde ut begge standsene etterpå, så jeg kom hjem litt over 19 i dag (har 10 min å kjøre hjem derfra..)

GODT helgen er over - nå skal jeg baare slappe av resten av kvelden. Bikkjene har fått grisehaler og ligger og knasker - jeg har brus i glasset, beina på "puffen" og jeg håper det kommer noe bra på TV..

Grattis til alle titler og resultater man er fornøyde med - til alle andre: så er året snart omme og neste år kommer nye sjangser!

Susanne

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Malle er nå juniorvinner, og var blandt de 2/17 som fikk ck, og fikk også certet. 10 mnd folkens, 10 mnd!! :-D

Sting norsk vinner! Skal inn i BIR og BIM snart :-) Han heter nå NUCH NordV 10 NV 09-10-12 Haugtuns CRC Sting! :-D

Gratulerer igjen med Sting! Jäger vant juniorklassen med ck og ble dermed Norsk Juniorvinner 2012:D

Posted Images

Gratulerer med masse flotte resultater! Gøy med flere norske vinnere her inne - både junior, veteran og "ordinær". :)

Gleder meg til neste år, da skal vi også være med! (Fremdeles litt furt på oppdretter som klarte å få fire dager for unge valper. :teehe: ) Gøy å se kelpier i både avl og oppdrett, det er ikke hverdagskost akkurat.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde!

I går ble Oscar norsk veteran vinner 2012 og BIR veteran, og dermed pensjonert fra utstillingsringen!(er jeg ganske sikker på)

I dag fikk jeg stille en Bouvier, han fikk cacib og bir og ble norsk vinner :)

Jeg er dausliten etter en altfor altfor hektisk helg, nå skal jeg sove!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med masse flotte resultater! Gøy med flere norske vinnere her inne - både junior, veteran og "ordinær". :)

Gleder meg til neste år, da skal vi også være med! (Fremdeles litt furt på oppdretter som klarte å få fire dager for unge valper. :teehe: ) Gøy å se kelpier i både avl og oppdrett, det er ikke hverdagskost akkurat.

Ikke bare er de 4 dager for unge, men de er 2 dager for gamle til en stor utstilling neste år :ninja:

Gratulerer dere andre med fine resultater! :flowers:

Har en tendens til å glemme gratulerer andre i min egen "seieresrus". :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde!

I går ble Oscar norsk veteran vinner 2012 og BIR veteran, og dermed pensjonert fra utstillingsringen!(er jeg ganske sikker på)

I dag fikk jeg stille en Bouvier, han fikk cacib og bir og ble norsk vinner :)

Jeg er dausliten etter en altfor altfor hektisk helg, nå skal jeg sove!

Tusen takk for at du stilte opp på så kort varsel! Veldig glad det gikk så bra..

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen. Fine sonenhundene rasker med seg titler på stort sett hver eneste tittelutstilling de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze ble Norsk Veteran Vinner og 3. Beste tispe i en sterk tispe klasse. :)

Hun kan dermed titulere seg

Nbch CIB Norduch Finuch NV05 NV06 WW08 NV10 DKV10 NordV10 NV11 NVV12 Glimmergruvans ô Blaze

Hun ble dermed også Norsk Rasevinner 2012 etter denne utstillingen :jump:

Kritikken:

Good quality bitch, attractive well built, a little narrow muzzle. Excellent body anatomy, very balanced, strong movement.

Syns ikke det er så ille med nesten 9 åringen som slår div tisper i sin beste alder :D

Dany er veldig solt av bestemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen resultater selv, men min "mentors" 14 mnd gamle hund, Skin-Deep's Jackman, som jeg håper skal bli pappa til et Jezzykull med tiden, ble Norsk Juniorvinner 12, Norsk Vinner 12, Cert, BIR og Mestvinnende Boston Terrier 2012. Jeg er så glad på Oppdretter/eiers vegne! (Og litt stolt av meg selv fordi det var jeg som sa at hun måtte delta slik at hun hadde en mulighet til å ta førsteplassen på mestvinnendelisten; så da har jeg sikret litt titler til mine kommende valpers stamtavle, liksom ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :)

ZumZum fikk excellent i championklassen, men for første gang siden juni 2008 fikk hun ikke ck og ikke plassert i klassen (beklager til dere jeg sa "siden 2007", har sjekket i lista mi nå og det er siden juni 2008).

Har ellers hilst på mange soniser i helga, i kjapp rekkefølge (de jeg husker...) ; AnetteH og T, Pia, *Marvin*, Bananen, Yodel, Benedicte, HHC, JeanetteH, Toya, Nirm, Pingo, Lill, Siri. Ellers så så jeg Caroline, Jankaa og WheatenMali, men turde ikke å hilse på :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle titler og flotte prestasjoner!

Ingen titler her, men Kamar kom så nærme det var mulig, da dommer var så usikker som det er mulig å bli og vippet fram og tilbake, men endte på den andre.

Men generelt sett fikk stilte jeg 5 fra mitt oppdrett. Alle fikk excellent, ck og klasseplassering, og Haki ble 4 bhk. I tillegg ble vi BIR oppdretter med HP, så da er man veldig fornøyd!

28 basenjier og 2 oppdrettergrupper med :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :)

ZumZum fikk excellent i championklassen, men for første gang siden juni 2008 fikk hun ikke ck og ikke plassert i klassen (beklager til dere jeg sa "siden 2007", har sjekket i lista mi nå og det er siden juni 2008).

Har ellers hilst på mange soniser i helga, i kjapp rekkefølge (de jeg husker...) ; AnetteH og T, Pia, *Marvin*, Bananen, Yodel, Benedicte, HHC, JeanetteH, Toya, Nirm, Pingo, Lill, Siri. Ellers så så jeg Caroline, Jankaa og WheatenMali, men turde ikke å hilse på :icon_redface:

Veldig hyggelig at du turte å hilse på meg! Og håper det ble noen OK bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig at du turte å hilse på meg! Og håper det ble noen OK bilder?

Er jo ikke skummelt å hilse på deg da, for det har jeg jo gjort tidligere ;) Har fått overført bildene og skal se gjennom nå, måtte få kost med ungene og lagt de for natta innen jeg begynner (ble sånn rundt 200 bilder totalt i helga, men mange fra finaleringen på lørdag tror jeg ble skikkelig dårlige :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :)

ZumZum fikk excellent i championklassen, men for første gang siden juni 2008 fikk hun ikke ck og ikke plassert i klassen (beklager til dere jeg sa "siden 2007", har sjekket i lista mi nå og det er siden juni 2008).

Har ellers hilst på mange soniser i helga, i kjapp rekkefølge (de jeg husker...) ; AnetteH og T, Pia, *Marvin*, Bananen, Yodel, Benedicte, HHC, JeanetteH, Toya, Nirm, Pingo, Lill, Siri. Ellers så så jeg Caroline, Jankaa og WheatenMali, men turde ikke å hilse på :icon_redface:

Kult å hilse på deg! Og jammen godt kjenner soniser igjen på hundene, for jeg er virkelig ikke flink til å putte et fjes på folk! :lol: Gleder meg til bilder!

Ingen titler her, men Kamar kom så nærme det var mulig, da dommer var så usikker som det er mulig å bli og vippet fram og tilbake, men endte på den andre.

Virket nesten litt sånn "ellemelle" da dere stod der! Men vi er fornøyde læll, vi! Fine Kamar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDE KREVES! :) Gratulerer!

Takk!

Bilde kommer kanskje etterhvert, ikke helt bildevennlig den hunden der hehe..

Idag var en ny dag, med 61 franske bulldogger. Jeg stilte 3 av eget oppdrett. En champion hannhund som vant klassen og ble 3.beste hannhund, en åpen klasse tispe som fikk excellent og nr 4 i klassen samt en champion tispe som vant klassen sin, ble beste tispe og jaggu meg også BIR :banana: Den fineste hjemmelagde Paddemusen min <3 Ingen plassering i gruppa, men det er liksom bare en bagatell. Denne helgen har vært fantastisk!

Gratulerer så mye til alle :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å hilse på deg! Og jammen godt kjenner soniser igjen på hundene, for jeg er virkelig ikke flink til å putte et fjes på folk! :lol: Gleder meg til bilder!

Man vet man er nerd når man kjenner igjen hunden og sonen-nicket på eieren :whistle:

Holder på å titte gjennom bilder nå, får se hvor vellykket de ble... Men har et fint et av fine Kamar og et av Yodel og Mille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hector 4bhk m rescert. :) fornøyd med det! :) vi var med i BIS oppdrett og ble BEST IN SHOW! :D

Dere så riktig smashing ut i store ringen :).

Gratulerer så mye med så fantastisk mange flotte resultat :). Vi fikk ikke helt full klaff i dag - 3. BHK på Willersen - dommeren syntes han var for liten for henne, og for brei - og kunne vært noe mer elegant (det siste er jeg vel i grunnen helt enig i *ler*). Vi satt en stund på raseklubbens stand - og Willy fikk willyfisert en rekke mennesker, enten de ville eller ikke *fnis*. Han tiltrekker seg folk, den karen altså :lol:.

Også var det selvsagt hyggelig å hilse på Soniser (og jeg skal ikke ramse opp alle engang, i frykt for å glemme noen :D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dixon fikk very good og nr. 3 i åpen av 4, han har nesten ikke pels og var superstressa så forventet egentlig ikke bedre, men dommeren synes han hadde et supert hode da :)

Vitani fikk excellent, ck og ble nr 2 i unghund av 8 med en flott kritikk så det er vi fornøyde med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss gikk dagen også helt supert:)

Startet med å se på Kelpiene, der vi heiet på Hoppetussa og Humla, som klinte til med beste tispe, cert, cacib BIM og NV-12.

Herregud for et herlig øyeblikk :wub: , vi snakker helt ekte glede.... :hyper:

Videre gikk ferden til Fransk bulldog ringen der vi fikk med oss L8 L og Padda vinne klassen og beste tispe og BIR etter noen ulidelig spennende runder med en dommer som virkelig visste å lage en skikkelig thriller. Fy søren, nerver, kryssede armer og ben og sånn... :frantics: Det var så spennende og så utrolig moro å få dele sånne opplevelser :hyper:

Så var det endelig vår tur. Anya ble beste tispe med cacib og BIM, slått av en flott svensk hanne :D Bajnok fra mitt 2.kull ble 2.beste hanne. Kul dommer som fikk oss til å løpe mye:)

Vi er tre venninner som reiser mye på turer sammen, både i skogen og på utstilling, så det var virkelig vår dag i dag. Alle tre reiste hjem med hver sin NV-12 i bagasjen :banana: (pluss at L8 Logså ble med Nemi dagen før også)

Er det noe med grenlandslufta eller postnummeret??? :w00t:

Ellers stor grattis til alle andre som er fornøyde :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy at sonisene gjør det så himla bra! :bananas: Det er nesten så man burde hatt sonenheiagjeng, som løper fra ring til ring for å heie på alle som stiller! :lol:

Vi var ca 10 soniser som utelukkende så på doffen få gul også gå xD godt med heia gjeng da :-P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ikke noe selv, men hadde 2 avkom fra 2 forskjellige kull i Aussie ringen. Blå på begge. Litt snodig at den ene faktisk vant Åpen klasse tispe av 3 stk, selv med en blå- de to andre fikk gult :P

Snodige de reglene...

Men min venninne vant BIR med sin hannhund, og det var supergøy :D

En hyggelig søndag med masse gåing, litt shopping og jeg fikk også hilst på noen soniser :D

Stort grattis til alle som fikk sløyfer i helgen- uansett farge :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...