Gå til innhold
Hundesonen.no

Glefsing/Knurring


Michelle

Recommended Posts

Tror man må se på situasjonene som de er, det finnes vel ingen fasit regel på når og om man skal straffe. Jeg synes man SKAL si ifra til hunden at det ikke er greit å glefse! Her har det jo faktisk vært en situasjon hvor Askepott knurret OG glefset etter en person, når personen var helt rolig og kom fram til henne og lot henne lukte på hånden hennes først. Det er IKKE akseptabelt, det går bare ikke an. Personen gjorde ingenting for å skremme hunden, eller noe. Hun kom rolig frem til henne og sa Hei hei. At Askepott da responderer med et raskt knurr og glefs er IKKE ok.

Det mener nå jeg! Er HELT enig i at jeg må finne ut hva som utløste det, men det er ikke så lett ettersom det skjedde veldig merkelig.Og selv om Askepott kan ha følt at det var skummelt osv. må hun bare lære seg at det ikke er ok å reagere på den måten når det kommer folk å hilser. Hadde et barn forstyrret henne over lengre tid, og hun ble lei osv. skulle jeg ha skjønnt det, men i denne situasjonen var det helt unødvendig og uakseptabelt.

Det som plager meg er at jeg ikke vet hvorfor hun plutselig har blitt redd. Har time hos veterinæren 14 mars, da skal øynene sjekkes av øyespesialist samt tennene og en helsjekk! Jeg lurer nemlig på om hun kanskje har vondt i tennene sine, den ene fortannen er nemlig litt løs, så kanskje hun har vært redd for tannen sin og blitt sint!

Vel, vel vi får se :D Håper på det beste selvsagt, også håper jeg VELDIG at de kan hjelpe oss med veskingen fra øynene hennes nå!

Jeg har nemlig en liten intuisjon om at dette med øynene hennes kommer til å ordne seg, bare en følelse jeg har :D

Ha en fin dag alle forumfolk :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...