Kanintråden

1,109 innlegg i emnet

2 timer siden, Shlush skrev:

Dvergharene har ikke blitt varme i trøya enda 😅 Men her er et bilde av hannen som jeg har døpt Ninja 🤓 Hunnen skal hete Mynte tror jeg. Fy flate så kjappe de er 😂😂😂

20171107_144345.jpg

Hehe. Hare genet , han  ene min og er helt ram. Han er bare noen prosent belgisk hare Men Han er ram. Kjapp og slu. Men en liten god gutt. Han kommer  faktisk på innkalling ♡

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harepusene er fortsatt rimelig skvetne og sprø 😅 Får ta tiden til hjelp! Men fine... det er de 🤗

IMG_20171112_181125_413.jpg

IMG_20171112_181153_454.jpg

IMG_20171112_181231_466.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.11.2017 at 4:17 PM, Stella skrev:

Dette er jo litt mystisk. Siste rødøyde du la ut bilde av har jo russerskygger på både ører og nese, om ikke bildet lyver veldig på fargen?

Veldig spennende å se om det faktisk ER noen russere i D-kullet, for om det er det er alle russere av noe slag, for det er genetisk umulig å både få HRØ, russer OG zobel i denne kombinasjonen.

Det er ikke noe hvite avtegn, som hvite labber, bliss el.l bakover i slekta?

har endelig fått tatt bilde av nesa på en av de hvite. IMG_1001.thumb.JPG.c944977a8acf45a1dc45eaf8b64950c5.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er russer der, ja. Svak tegning, men den er der. (sikkert bare lyset, men jeg synes det ser ut som det er farge på ørene også)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Ganzie skrev:

Det er russer der, ja. Svak tegning, men den er der. (sikkert bare lyset, men jeg synes det ser ut som det er farge på ørene også)

oki :( da er de alle det da. og hel søsken fra et anna kull det å 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

oki :( da er de alle det da. og hel søsken fra et anna kull det å 

Ja, da er alle det. Grunnen til at de har så usynlig tegning er nok kombinasjonen av vilt og gult. Du kan jo se på nesa og ørene til de som er viltsiameser, så ser du hvor mye farge vilt og gult lar stå igjen når de kombineres med zobel (siameser) eller russer. Russer tar jo bort all farge med unntak av "ekstremitetene", så de blir veldig hvite.

Ikke noe å være trist for da, russer er da ikke noe verre enn HRØ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skryte litt av bebisene minne. første starten til a kullet. fikk zorro pine i kroka. jeg kan egentlig ikke fordra kroka :P i helga var vi på konk igjen, lørdag var bambi og benjamin sin første start. benjamin fikk pinne i rett lett og en 3 plass slått av sin bror zorro. han stakk av med 1 plassen i rett lett med sin første pinne. søndagen var nivået laft. men lille zorro hoppa på 0+2 i kroka. 2 slurvefeil. akva på 2+3 . to slurvefeil. hadde ikke hun slurva hadde hun fått pinne hun å.  men utrolig fornøyd. ny konk om 2 uker. da skal tuna og få være med :) Henta også hjem Reika. Morra til Snow. Så nå har jeg 4 genrasjoner hjemme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ukene har gått og alle ungene er veldig klare for egene hjem. Planen var jo og drive slakt. Det gikk ikke da jeg har alt for liten plass. Så jeg bestemte meg heller for og vente med det prosjektet og helle fokusere på hopping og nå senere utsiling.  Etter og ha oppservert ungene så er de for gode til og bare avlives. Dessverre kom dette kullet for sent til og få solgt de. Så jeg får nå se hva jeg gjør med de :) Etter helgens kokurranse er jeg blitt litt mer i tvil på hvem jeg skal ha hjemme av de jeg har igjen. Benjamin og Bambi er utrolig fine, To koseklumper men på banen har de mye og hente. Så jeg har ikke helt bestemt meg enda. Tiden får vise :) De 4 ungene jeg har beholdt er kule på sin måte.  E jentene er bare verdens herligste. Glad jeg tok det valget fra dag en og beholde de. C gutte, Caramel og Cocos går enda sammen de er 10,5 uke. de var veldig dominerene når de var små. Mens nå sitter de og vasker hverandre og stortrives sammen. Er vel ikke så lenge igjen til de må skilles. Disse to har sinn første konk forhåpentligvis i januar rett etter de er 4 mnd :) Deres bror er solgt til en oppdretter vennine som skal bruke han i hopping. Den andre broren er i et kosehjem :) Søstra er enda ikke solgt, hun vil jeg at skal komme til noen som skal hoppe med henne, så jeg kommer ikke til og selge henne før det hjemmet har kommet. D kullet er en rar gjeng. Veldig stor forskjell på dem. Den ene gutten er helt lik mamman sin, så han og jenta og en gutt til vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med.  Tiden får vise hvor mange jeg ender opp med. Men jeg har ikke tid til for mange da det skjer veldig mye på skolen. Men etter denne høsten vet jeg med meg selv at jeg må slutte og høre på alle andre og stole på meg selv.  Etter denne avelsesongen har jeg bestemt at de fleste skal ikke ha kull i 2018. Siden 2018 blir et travelt år på flere plan, vil jeg heller være 100 % sikker på at de kullene som blir satt blir bra :)

Må skryte litt av Tuna mor. Hun ble to år tidligere i år, mamma til b og c kullet mitt. Hun var med på konk i helga. Og gjorde det veldig bra. En pine i hver bane klasse :) Go jenta mi. Zorro fikk siste pinen og ble middels kroka. Mens verdens beste Kompis slo til og fikk siste pinnen i Rett middels og ble vanskelig :) Første gang jeg har en kanin i vanskelig. Min tidlige kanin Kåre ble Vanskelig dagen før han døde med en av minne beste veninner :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive