Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanintråden


Raksha
 Share

Recommended Posts

20170702_110723.thumb.jpg.cfaa1a38fbf07fea828e99a2652178c6.jpgMadagaskar gjengen min ♡ 6 dager i dag. De er så like så gruer meg til og ta ukersbilder av de i morgen. Planen er egentlig og beholde en Madagaskar hue og en lys Hanne og det er en Hanne. Men jeg er fristet til og beholde en Madagaskar Hanne og siden de er så ubeslekta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har (med mine 10 tommeltotter) snekret nytt utebur til kaninjentene mine ?? buret mangler foreløpig tak! Samt har jeg planer om å lage noen hyller opp i høyden som de kan gå opp på og bruke som ut

Kaniner er så utrolig undervurderte! Frittgående kaniner er som en rampete blanding av hund og katt, og det er så koselig  Har jo hatt kaniner i over 20 år, og hele oppveksten og frem til noen år si

Mamma sine kaniner

Posted Images

3 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

20170702_110723.thumb.jpg.cfaa1a38fbf07fea828e99a2652178c6.jpgMadagaskar gjengen min ♡ 6 dager i dag. De er så like så gruer meg til og ta ukersbilder av de i morgen. Planen er egentlig og beholde en Madagaskar hue og en lys Hanne og det er en Hanne. Men jeg er fristet til og beholde en Madagaskar Hanne og siden de er så ubeslekta 

Madagaskar ??? Herlig farge!! Digger den faktisk ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiste 2 jenter fra mitt forrige kull til sine nye hjem ☺ 1 Viltgrå WT og 1 hvitrødøyd! Kommer til å savne dem ? Så da sitter jeg igjen med min viltgrå jente og satinen Fudge! Må vell finne eget navn til frk viltblå ??

Kull 2 ser ut til å være hele 9 stk ? Og jeg har kun bestilling på jenter!!! Så gruer meg litt der ? Selv skal jeg kun beholde 1-2 satinjenter om det er i kullet... resterende har ingen ønsker i forhold til hverken farge eller pelstype, heldigvis for meg.

Syns alle er blanke nå, syns det er vanskelig å de hva som er satin og ikke ?

20170702_132640.jpg

20170702_132421.jpg

20170702_132230.jpg

20170702_132227.jpg

20170702_132158.jpg

20170702_132140.jpg

20170702_132129.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at mor hopper ut av bingen med 9 dagers gamle unger? Hun har vært en som stikker ta før du fikk unger. Aldri langt men langt nok til og bli bekymret. Kom tilbake etter og ha vært borte i 3-4 timer. Nå er hun ute igjen. Hun holder seg rundt garasjen men allikevel. Syns det er rart hun stikker fra ungene sinne. Måtte ha tak på hun før hun fødte. Men tenkte at det slapp jeg når ungene kom. Men nei da. 

Er det noe jeg gjør galt. De får vann 1-5 ganger om dagen, mat så det holder. Masse kos og masse godt høy. 

Hun sto ute i 10 min sist uke så jeg fikk skjekka ungene. Nå bryr hun seg ikke om at jeg skjekker de. Hun passer veldig godt på dem. Forer dem godt og er ofte og skjekker til dem. Hva gjør jeg gladt ?Kommer hun til og slutte og stikke eller blir der være når ungene og begynner og hoppe rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella
1 time siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Er det normalt at mor hopper ut av bingen med 9 dagers gamle unger? Hun har vært en som stikker ta før du fikk unger. Aldri langt men langt nok til og bli bekymret. Kom tilbake etter og ha vært borte i 3-4 timer. Nå er hun ute igjen. Hun holder seg rundt garasjen men allikevel. Syns det er rart hun stikker fra ungene sinne. Måtte ha tak på hun før hun fødte. Men tenkte at det slapp jeg når ungene kom. Men nei da. 

Er det noe jeg gjør galt. De får vann 1-5 ganger om dagen, mat så det holder. Masse kos og masse godt høy. 

Hun sto ute i 10 min sist uke så jeg fikk skjekka ungene. Nå bryr hun seg ikke om at jeg skjekker de. Hun passer veldig godt på dem. Forer dem godt og er ofte og skjekker til dem. Hva gjør jeg gladt ?Kommer hun til og slutte og stikke eller blir der være når ungene og begynner og hoppe rundt?

Kaniner vil naturlig forlate hulen og være borte fra ungene hele døgnet, unntatt den ene gangen den kommer for å die. Så det er ikke unormalt, det er naturlig adferd. Viktig at hun klarer å komme seg inn igjen for å die da, så hun ikke blir utestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stella skrev:

Kaniner vil naturlig forlate hulen og være borte fra ungene hele døgnet, unntatt den ene gangen den kommer for å die. Så det er ikke unormalt, det er naturlig adferd. Viktig at hun klarer å komme seg inn igjen for å die da, så hun ikke blir utestengt.

Hun hopper jo over selv så regner jo med at hun kommer seg tilbake. M3n vil jo ikke at hun skal gå løs da. Er jo dyr her 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har hun lært seg at det er lurt og være i bingen. Fikk satt på helt takk. Var ute i går. tror hun syns det er greit og være litt borte fra de og. De er to uker alt. Veldig like alle sammen, men stor forskjell i vekt. 

A kullet er 8 og leveringsklare. Hvor har de siste 8 ukene blitt av? Skulle ta gruppe bilde av de, både kjønn farge og hvem jeg skal beholde. Men hun ene Hvite er ikke så glad i og stå i ro så den gjengen må jeg ha hjelp til. Men fikk tatt noen gruppe bilder. IMG_5292.thumb.JPG.9c6861f35eb68566b1a968916547772d.JPGDe vilt gule. Fra venstre Zorro , Ramp ,Asi og Ami

IMG_5269.thumb.JPG.dfe71a5606eb90d03ba91849656c6d30.JPG

viltsiameser jentene. Akva og Ador. De var veldig lenge veldig vanskelig og se forskjell på, men nå er de veldig ulike.IMG_5264.thumb.JPG.fd44c4de97c561f6623a2a2ca8b30aff.JPG

Her er gjengen jeg har valgt og beholde.

Avka : Hun bestemte jeg meg for dag 2 tror jeg. Hun falt jeg bare pladask for. Hun er den eneste i kullet som ikke har rett opp ører. Lenge hadde hun et opp og ett ned som sin far, men de to siste ukene har de begge detti ned. Herlig hue som jeg gleder meg til bli kjent med. Hun har alltid vært den største. 

Zorro:  Han har alltid vært minst. Eller han og den ene har byttet på og være minst. Han veide bare 68 gram da han var 10 dager. Alltid hatt et preg av at han er liten. Vet om at mange ville ha avliva han fordi han var så liten, men jeg ville ikke.Jeg har fora han varma han og gjort alt for at han skulle overleve. De 3 første ukene var kritisk for han. Han la på seg, men langt i fra så mye som resten. Men han er en Zorro. Han kampa seg til maten og har overlevd til nå.  Pga hannes størrelse og utsende ville jeg ha beholdt han her lenger enn de andre. Men jeg digger denne fyren så jeg måtte bare beholde han. Han skal bli avelskanin når han blir stor nok. 

Ador: hun bare blir. Som sin søster så er de veldig lik sin mor. Hun er tøffere sinn sin søster. Tror hun blir utrolig kul som voksen. Grunnen til at hun blir og ikke en av de hvite er for og ha mer farge og avle på. Og fordi jeg bare alltid har likt henne. Hun og Akva skal bo sammen når resten av søskena reiser om det går bra :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Endelig har hun lært seg at det er lurt og være i bingen. Fikk satt på helt takk. Var ute i går. tror hun syns det er greit og være litt borte fra de og. De er to uker alt. Veldig like alle sammen, men stor forskjell i vekt. 

A kullet er 8 og leveringsklare. Hvor har de siste 8 ukene blitt av? Skulle ta gruppe bilde av de, både kjønn farge og hvem jeg skal beholde. Men hun ene Hvite er ikke så glad i og stå i ro så den gjengen må jeg ha hjelp til. Men fikk tatt noen gruppe bilder. IMG_5292.thumb.JPG.9c6861f35eb68566b1a968916547772d.JPGDe vilt gule. Fra venstre Zorro , Ramp ,Asi og Ami

IMG_5269.thumb.JPG.dfe71a5606eb90d03ba91849656c6d30.JPG

viltsiameser jentene. Akva og Ador. De var veldig lenge veldig vanskelig og se forskjell på, men nå er de veldig ulike.IMG_5264.thumb.JPG.fd44c4de97c561f6623a2a2ca8b30aff.JPG

Her er gjengen jeg har valgt og beholde.

Avka : Hun bestemte jeg meg for dag 2 tror jeg. Hun falt jeg bare pladask for. Hun er den eneste i kullet som ikke har rett opp ører. Lenge hadde hun et opp og ett ned som sin far, men de to siste ukene har de begge detti ned. Herlig hue som jeg gleder meg til bli kjent med. Hun har alltid vært den største. 

Zorro:  Han har alltid vært minst. Eller han og den ene har byttet på og være minst. Han veide bare 68 gram da han var 10 dager. Alltid hatt et preg av at han er liten. Vet om at mange ville ha avliva han fordi han var så liten, men jeg ville ikke.Jeg har fora han varma han og gjort alt for at han skulle overleve. De 3 første ukene var kritisk for han. Han la på seg, men langt i fra så mye som resten. Men han er en Zorro. Han kampa seg til maten og har overlevd til nå.  Pga hannes størrelse og utsende ville jeg ha beholdt han her lenger enn de andre. Men jeg digger denne fyren så jeg måtte bare beholde han. Han skal bli avelskanin når han blir stor nok. 

Ador: hun bare blir. Som sin søster så er de veldig lik sin mor. Hun er tøffere sinn sin søster. Tror hun blir utrolig kul som voksen. Grunnen til at hun blir og ikke en av de hvite er for og ha mer farge og avle på. Og fordi jeg bare alltid har likt henne. Hun og Akva skal bo sammen når resten av søskena reiser om det går bra :) 

Nydelige ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger er snart 14 dager ? De begynte smått å åpne øynene i helga og begynner å bli supersøte!

Av 7 unger ser det ut til at jeg har skikkelig uflaks og INGEN satin ?? Er kun 1 unge jeg er usikker på, men tviler på at den er satin... hvor uheldig skal man være? ??

Far til kullet, Sid fikk lufte seg litt i sele ? Han er bare herlig! 

 

Fudge begynner å bli "stor" ? Det samme gjør frk viltblå

 

IMG_20170707_205400_956.jpg

IMG_20170707_214714_261.jpg

IMG_20170707_214750_970.jpg

20170709_164713.jpg

20170709_164752.jpg

20170709_170905.jpg

20170709_171147.jpg

20170707_185720.jpg

IMG_20170707_214648_389.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shlush skrev:

Mine unger er snart 14 dager ? De begynte smått å åpne øynene i helga og begynner å bli supersøte!

Av 7 unger ser det ut til at jeg har skikkelig uflaks og INGEN satin ?? Er kun 1 unge jeg er usikker på, men tviler på at den er satin... hvor uheldig skal man være? ??

Far til kullet, Sid fikk lufte seg litt i sele ? Han er bare herlig! 

 

Fudge begynner å bli "stor" ? Det samme gjør frk viltblå

 

IMG_20170707_205400_956.jpg

IMG_20170707_214714_261.jpg

IMG_20170707_214750_970.jpg

20170709_164713.jpg

20170709_164752.jpg

20170709_170905.jpg

20170709_171147.jpg

20170707_185720.jpg

IMG_20170707_214648_389.jpg

Samme tenkte jeg når jeg fikk a kullet. ikke en maddagaskar. Men fikk jo 6 i b kull da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Samme tenkte jeg når jeg fikk a kullet. ikke en maddagaskar. Men fikk jo 6 i b kull da :P 

Jeg fikk bare 1 av 5 i forrige kull også? teoretisk sett skal vell 50/50 være satin/normalpels... så bør være bare satin i neste kull ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninmor ble plutselig syk torsdag ettermiddag og døde natt til fredag ? Brått og brutalt! Ungene var da 14 dager gamle og jeg måtte ta jobben med å prøve å fostre opp disse søte små... Etter å ha forhørt meg litt rundt så ble det en blanding av fløte og vikingmelk som ble løsninga ? Og foring 3 ganger daglig! Kjøpte kattungeflaske på zoo1 og de ser ut til å ta flasken bare bedre og bedre ? på kveldsforinga gikk det unna 60ml (fordelt på 7 unger). Håper de klarer seg ?

20170714_113508.jpg

20170714_114107.jpg

IMG_20170714_212923_151.jpg

20170715_162733.jpg

20170715_162752.jpg

20170715_085052.jpg

20170715_223707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella
10 timer siden, Shlush skrev:

Kaninmor ble plutselig syk torsdag ettermiddag og døde natt til fredag ? Brått og brutalt! Ungene var da 14 dager gamle og jeg måtte ta jobben med å prøve å fostre opp disse søte små... Etter å ha forhørt meg litt rundt så ble det en blanding av fløte og vikingmelk som ble løsninga ? Og foring 3 ganger daglig! Kjøpte kattungeflaske på zoo1 og de ser ut til å ta flasken bare bedre og bedre ? på kveldsforinga gikk det unna 60ml (fordelt på 7 unger). Håper de klarer seg ?

20170714_113508.jpg

20170714_114107.jpg

IMG_20170714_212923_151.jpg

20170715_162733.jpg

20170715_162752.jpg

20170715_085052.jpg

20170715_223707.jpg

14 dager gamle så fungerer det nok bra. Du kan med fordel holde ungene så de ligger på rygg og drikker, det er det de ville gjort naturlig (de slenger seg på rygg under mor når de dier), så får de naturlig retning på svelgingen :P Gi dem gjerne en god tørk med en klut el.l bak så de får gjort fra seg, mor vasker ungene mens de er redeunger, som stimulerer avføring/urinering. Så fort de er ute av redet og spiser selv trenger de ikke dette lenger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stella skrev:

14 dager gamle så fungerer det nok bra. Du kan med fordel holde ungene så de ligger på rygg og drikker, det er det de ville gjort naturlig (de slenger seg på rygg under mor når de dier), så får de naturlig retning på svelgingen :P Gi dem gjerne en god tørk med en klut el.l bak så de får gjort fra seg, mor vasker ungene mens de er redeunger, som stimulerer avføring/urinering. Så fort de er ute av redet og spiser selv trenger de ikke dette lenger.

Lykke til!

Aha! Takk ☺ Da skal jeg forsøke å slenge de på rygg ? De tisser og bærsjer selv her nå ?? Jippi!

Men jeg blir usikker på hvor mange ml de skal drikke ? I går drakk de 60ml på kvelden (60ml delt på 7 stk) og i mårres drakk de vell en 50ml på deling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella
10 timer siden, Shlush skrev:

Aha! Takk ☺ Da skal jeg forsøke å slenge de på rygg ? De tisser og bærsjer selv her nå ?? Jippi!

Men jeg blir usikker på hvor mange ml de skal drikke ? I går drakk de 60ml på kvelden (60ml delt på 7 stk) og i mårres drakk de vell en 50ml på deling.

Det går stort sett ikke an å gi dem for mye, så det er bare å la dem drikke. Velfødde kaninunger har runde og trinne kropper og vokser fort. Det er langt mellom de store "flodhest-ungene" og at de er dødelig underernært, så det er ingen direkte fare om de taper seg litt, så lenge de spiser ok. Om en ukes tid vil de spise en del høy og kraftfôr, og da er verste faren over.

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Stella skrev:

Det går stort sett ikke an å gi dem for mye, så det er bare å la dem drikke. Velfødde kaninunger har runde og trinne kropper og vokser fort. Det er langt mellom de store "flodhest-ungene" og at de er dødelig underernært, så det er ingen direkte fare om de taper seg litt, så lenge de spiser ok. Om en ukes tid vil de spise en del høy og kraftfôr, og da er verste faren over.

Lykke til :)

 

Takk ? De er variable i størrelsen men alle spiser godt. De er gode og runde nå etter kveldsmaten... tror to av dem nærmest rullet tilbake i reiret ? Komisk! Blir bra når de spiser høy i tillegg, er det da en ide å våte opp litt pellets til dem også? ?

 

Jeg prøvde å la de drikke på ryggen nå ? Og det var stor protest på dette gitt og det ble et hellsikkes melkesøl ?? De har jo overlevd fra torsdag kveld til i dag uten mor og med meg som håndforer så det er vell et godt tegn vil jeg tro og i morgen er de 18 dager gamle ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella
9 timer siden, Shlush skrev:

Takk ? De er variable i størrelsen men alle spiser godt. De er gode og runde nå etter kveldsmaten... tror to av dem nærmest rullet tilbake i reiret ? Komisk! Blir bra når de spiser høy i tillegg, er det da en ide å våte opp litt pellets til dem også? ?

 

Jeg prøvde å la de drikke på ryggen nå ? Og det var stor protest på dette gitt og det ble et hellsikkes melkesøl ?? De har jo overlevd fra torsdag kveld til i dag uten mor og med meg som håndforer så det er vell et godt tegn vil jeg tro og i morgen er de 18 dager gamle ??

Det går nok helt bra med dem. Om de nå er vant til å sitte og drikke er det bare å la dem gjøre det. Jeg har selv fôret opp et kull fra ca samme alder, og de la jeg på rygg i fanget (på lårene), og de trengte ikke store tilvenningen til den håndteringen før de inntok posisjonen selv når de ble tatt opp. Dette er jo en bra alder å fôre opp fra, da de har fått morsmelk i de to første ukene, som er de viktigste ukene. Så det går stort sett bra. Mine ble store og sterke.

Bare gi pelletsen hel du, om ikke det er veldig store biter (kupellets el.l), de klarer å spise den tørr, og våtfôr blir fort dårlig (og griser veldig), så det krever litt jobb fra deg. Viktigst er at de har vann tilgjengelig så fort de begynner å spise høy og kraftfôr, og at de spiser høy.

Dette går fint :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiser første mann av a kullet. Hun skal bo i Rakkestad hos veninna mi ♡ 1208 gram og 9 uker ikke alt for ille. 

De 9 andre er 3 uker i dag. 8 av dem veier mer enn 200 gram. De skal både få navn og kjønn i dag:)1500283695139880975067.thumb.jpg.806613f8787420de78a298dc2930b4af.jpgIMG_20170717_083521_366.thumb.jpg.247d1f2b402109dcf574baacb5fcbf9f.jpgførste bilturen til b gjengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene drikker og gror ? Kjenner at dette er fint prevensjonsmiddel?? For det er litt slitsomt å mate de 3 ganger daglig + ha 4 hunder (har selvsagt 1 på pass) og 100% jobb i turnus!! Tidlig oppe, sent i seng ??

I dag har jeg forsøkt å sjekke kjønn ? Kom frem til 2 hanner og 5 hoer. Håper det stemmer

20170719_000702.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katastrofekullet ble en evig katastrofe der mor døde, deretter ble ungene syke en etter en med heftig diaré ? Fra onsdag til i dag har jeg jobbet på, gitt zoolac og cc hver tredje tide, men en etter en døde de! Eller det vil si... 3 stk avlivde vi fordi det var det mest humane å gjøre... sistemann døde i natt... Var selvsagt i kontakt med både veterinærer og andre flinke oppdrettere, fulgt rådene men veterinæren mente på det at de ikke hadde tålt overgangen til fast føde uten morsmelka og at de derfor ble syke ? 1,5 uke jobbing til ingen nytte så nå sitter jeg igjen med litt mindre avlsmateriale enn planen var... Og ingen hunn å avle på før til neste år ? Frk blå aka Buffy er 12 uker gammel normalpelset og forhåpentligvis bærer av satin ?Fudge er 12 uker satin hann og Sid som er 4 år gammel lux som bærer satin.

Om 1 uke får jeg en ny hunnkanin på 11 uker som skal være selskapet til frk Blå, hun er veldig ensom nå når hun brått mistet alle hun bodde med ? Så det blir bra å få inn ei ny jente ? Bilde kommer når hun kommer i hus! Hun er mulig bærer av rex, bærer hun ikke rex så går hun inn i satinavlen min.

Noen bilder må til!

Fudge har blitt skikkelig sosial ? Og PEN!

2 halvdårlige bilder av frk blå med parabolørene ?

20170722_163340.jpg

20170722_163351.jpg

20170722_163351(0).jpg

20170721_230020.jpg

20170721_230053.jpg

IMG_20170715_170812_955.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia går så fort. De eldste er 11 uker i morgen Og b kullet 5. 

Alt for mye som skjer her hjemme at jeg ikke klarer og oppdatere. Men de har det bra. 

Ganske irriterende når folk sier at de skal ha, men må bare vente på svar fra gubben når de kan hendte. Og da blir det tyst. Eller at søsteren har kjøpt en kanin alt. 

Nå er der fult. Ungene blir ikke solgt :( har en løsning men vil ikke bruke den.   De begynner og bli så store nå at de kan ikke stå sammen. Trist men sånn er det. 

En Hanne reiser på lørdag heldigvis. Men skulle helst bare ha sitt igjen. Med de 3-4 jeg skal ha selv

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Tia går så fort. De eldste er 11 uker i morgen Og b kullet 5. 

Alt for mye som skjer her hjemme at jeg ikke klarer og oppdatere. Men de har det bra. 

Ganske irriterende når folk sier at de skal ha, men må bare vente på svar fra gubben når de kan hendte. Og da blir det tyst. Eller at søsteren har kjøpt en kanin alt. 

Nå er der fult. Ungene blir ikke solgt :( har en løsning men vil ikke bruke den.   De begynner og bli så store nå at de kan ikke stå sammen. Trist men sånn er det. 

En Hanne reiser på lørdag heldigvis. Men skulle helst bare ha sitt igjen. Med de 3-4 jeg skal ha selv

Er det lov å spørre om hvor du bor og hva du evt har av kaniner til salgs? Str, rase/blanding og farger? ?

Her er det rolig! Etter jeg mistet både mor og kullet så sitter jeg med 2 hannkaniner og 1 hunnkanin ? 2 på 3 1/2 mnd og 1 godt voksen (5år)! Skulle gjerne hatt et høstkull, men det får jeg ikke til ser det ut til...

Får en ny ung hunnkanin i morgen ? Samtidig jakter jeg på nytt satinblod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...