• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Black Friday Salg til Hund
  • Nye innlegg

• Samboeren til min søster fikser noen gode rabatter til meg sånn at jeg får kjøpt en julegave til gubben til en veldig god pris   Har også fått handlet noen gaver på tilbud nå, så da sparte jeg endel kroner på å vente på tilbudene.  Skal lete etter litt flere tilbud i morgen, håper bare jeg finner det andre jeg hadde planlagt. 
    • Sant nok Men klarer de å tygge kulene overhodet, selv med tilpasset form?
    • At en hund kan 'klare seg ' med 3 blæretømminger i døgnet, betyr ikke nødvendigvis at det er bra, hverken på den ene eller den andre måten..  Mennesker anbefales å tømme blæra hyppig og unngå 'overfylling' av helsemessige årsaker og jeg er ikke fremmed for at det samme kan gjelde hunder.  Å tisse ofte er ingen 'uvane' og jeg syns ærlig talt at vi allerede begrenser livet til våre hunder i så stor grad allerede at man ikke skal legge ytterlige , unødige begrensninger på i tillegg.. Det ville aldri ha fallt meg inn å kalle behov for å tisse for en 'uvane'.. Jeg har hatt hunder som kan holde seg 'unødig' lenge etter mitt syn og jeg har hatt og har hunder som tisser adskillig oftere enn bare 3 ganger pr. døgn. Jeg har merket meg at de aller minste ( i størrelse, ikke alder) ser ut til å ha behov for å tisse oftere enn de som er større. Eldre hunder tisser også oftere enn yngre hunder.  Når det gjelder for, så forer jeg som tidligere nevnt ikke utelukkende på tørrfor men når vi er inne på det; hundene tisser  gjevnt over mer når de får bare V&H..  Jeg betviler sterkt at flere hunder i flokken har UVI og at det skal være en årsak til tissingen.. Da må de i såfall hatt UVI over år uten at jeg har merket det og det betviler jeg.. Ubehandlet UVI over år, burde gi merkbare utslag på almenntilstanden.   
    • Nå skal jeg si noe, det er veldig sjokkerende og veldig vanskelig å tro på - jeg vet. Men det er HELT sant! Folk som er DOMME på fb kan faktisk være likandes folk!  !     
    • Det er vel helst det at oppdretterne jeg har kjøpt av har vært veldig likanes folk... første var en sånn som ble litt bestevenninne og vi reiste rundt på masse utstillinger sammen og satt i telefonen i timesvis. Andre oppdretter kjente jeg fra før NETTOPP fordi vi hadde samme rase og var blitt venner gjennom det... og på sistehunden bor jo oppdretter i Tsjekkia og snakker dårlig engelsk, men vi er jo FB-venner med hjerter og sånt du vet  Der er jeg jo også god venn med hun som har pappa'n til bikkjedyret, og har jevnlig kontakt (og møttes i sommer)... og jeg har også mye kontakt med flere av dem som har brukt hannbikkja mi i avl... Noe sier meg at vi er en liten familie i dette briardmiljøet   Apropos sjokoladepålegg. Jeg tror jeg var ganske voksen før jeg smakte sjokoladepålegg. Vi hadde visst HaPå hjemme, men det hæla jeg ikke engang å smake på (gudene vet hvorfor, men unger har jo litt rare ting for seg). Av og til hadde vi Nøttepålegg - men det smakte jo ikke godt på brødskiva, så det bare maula jeg litt  Jeg spiser Nugatti nå da, helst på brødskive med smør under... men det er ikke noe jeg kjøper veldig ofte, for å si det sånn  
  • Nylig opprettede emner