Gå til innhold
Hundesonen.no

Back On Track


Arielle
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her skal du få de til 249kr, gratis frakt og du skal få lov å sende de i retur hvis de ikke passer Selvsagt skal du få nye i posten i en annen størrelse hvis du ønsker det. ikke vanskelige her nei!

Det er ikke sånn at det suger til seg vann men det blir bløtt og er ikke beregnet for turer i regnet. Jeg bruker det hvis jeg skal korte turer hvis det regner litt men skal du ha et dekken som tåler v

Til sammenligning så har mine størrelse 60 i Hurttadekkenet, og bruker 55 i BOT...

Posted Images

De kommer fra 21cm til 89cm tror jeg. Prisene er ikke satt i fra produsent enda en gang så nytt er visst dette. De har enda ikke kommet til norge men jeg sende en bestilling til leverandøren på fleecdekken om noen dager så skal hun ta de inn for meg. :) Er det noen som er interessert så si hvilken størrelse dere vil ha så skal jeg bestille inn, men siden jeg ikke kan gi noen priser med det første så trenger dere ikke kjøpe det når jeg har fått det. Siden det er en prøvekolleksjon for å se ann interessen så kommer jeg til å bestille inn noen av disse men det er greit hvis dere sier i fra hvilken størrese dere eventuelt vil ha sånn at dere er sikker på at jeg har det inne for disse må bestilles fra produsent ikke bare i fra leverandøren her i landet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ryggbeltet?

Edit: eller overmadrassen?

Ja begge deler :)

Ryggbelte koster enten 560 for gammel modell med bred eller smal front, eller 697kr for ny modell.

Overmadrasser koster:

90x200 - 946kr

120x200 - 999kr

160x200 - 1550kr

180x200 - 1619kr

Jeg fortsetter med gratis frakt ut året i hver fall. Vil noen ha noe før jul så er det greit å få beskjed fortest mulig sånn at jeg er sikker på å ha det liggende hos meg på lager sånn at dere kan få det til jul. :) Jeg må bestille fra leverandør og da tar det en liten uke før jeg har det hos meg. Når jeg har fått det så sender jeg faktura over PM eller mail og så sendes varene så fort fakturaen er betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begge deler :)

Ryggbelte koster enten 560 for gammel modell med bred eller smal front, eller 697kr for ny modell.

Overmadrasser koster:

90x200 - 946kr

120x200 - 999kr

160x200 - 1550kr

180x200 - 1619kr

Jeg fortsetter med gratis frakt ut året i hver fall. Vil noen ha noe før jul så er det greit å få beskjed fortest mulig sånn at jeg er sikker på å ha det liggende hos meg på lager sånn at dere kan få det til jul. :) Jeg må bestille fra leverandør og da tar det en liten uke før jeg har det hos meg. Når jeg har fått det så sender jeg faktura over PM eller mail og så sendes varene så fort fakturaen er betalt :)

Supert ! Da må jeg bare tenke litt på det, så sender jeg deg pm hvis det blir slik at ryggen og lommeboka blir enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bestilling sendes i morgen eller mandag. Dette trooor jeg blir siste mulighet til å bestille hvis du skal ha varer til jul :)

Har liggende noen dekken som er klar til å sendes ut med en gang hvis noen er interessert

Det er regndekken i disse størrelse:

21cm

31cm

43cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm. om BOT.. Siden jeg er så lite bevandret på dekken-fronten. Er det er varmedekken? Kan jeg bruke det som et "vanlig" varmedekken til Leja, eller er det noe "spesielt" med det?

Nå kopierer jeg bare fra produsenten sin side men dette er unikt med back on track:

Back on Track er navnet på de unike tekstilproduktene som er utviklet i en kombinasjon av gammel kinesisk erfaring og moderne vitenskap. Resultatet er et materiale av polyester/polypropylen med innsmeltet keramikkpulver. Keramikken reflekterer kroppsvarme i form av infrarød stråling.

Back on Track-effekten:

  • Smertelindring
  • Lindrer inflammasjon
  • Reduserer muskelspenninger
  • Øker blodsirkulasjonen

Funksjon:

  • Lindrer og fremskynder legning av skader i muskler og ledd.
  • Oppvarming av musker før arbeid eller fysisk trening
  • Forebygger skader i musker og ledd

Du kan selvsagt bruke det som vanlig dekken og det er det veldig mange som gjør. Det vanlige dekkenet er et foret varmedekken som er vannavisende. Så har jeg inne 3 dekken nå i veldig små størrelser som er foret regndekken. Bruk de som helt vanlig dekken men samtidig så gir de hunden din flere fordeler :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens spørsmål:

Jeg har et drog som er ca 66 cm ifra halsen til haleroten.. Jeg har et hurrtadekken som er str 70 og som passer veldig bra på henne.. Trenger jeg 67 cm eller 70 cm i BOT-dekkenet?

67 cm skal passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens spørsmål:

Jeg har et drog som er ca 66 cm ifra halsen til haleroten.. Jeg har et hurrtadekken som er str 70 og som passer veldig bra på henne.. Trenger jeg 67 cm eller 70 cm i BOT-dekkenet?

Til sammenligning så har mine størrelse 60 i Hurttadekkenet, og bruker 55 i BOT... :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning så har mine størrelse 60 i Hurttadekkenet, og bruker 55 i BOT... :)

Småhunder du har da :teehe: Men akk så vanskelig :P Jeg tippet at 65 skulle holde, men det finnes jo ikke hos der jeg skal kjøpe det.. Så ja nei, det får klare seg med 67 :P Mi har jo litt bredde også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småhunder du har da :teehe: Men akk så vanskelig :P Jeg tippet at 65 skulle holde, men det finnes jo ikke hos der jeg skal kjøpe det.. Så ja nei, det får klare seg med 67 :P Mi har jo litt bredde også :P

65 finnes ikke nei. Det er enten 63 eller 67 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småhunder du har da :teehe: Men akk så vanskelig :P Jeg tippet at 65 skulle holde, men det finnes jo ikke hos der jeg skal kjøpe det.. Så ja nei, det får klare seg med 67 :P Mi har jo litt bredde også :P

Hvor lang er hun da? Mine er ca 60 cm.... Jeg kjøpte et par BOT dekken før jeg fant størrelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sender ny bestilling om noen dager. Fleecdekken skal ikke vært så langt unna! Har bestilt inn noen dekken i hver størrelse fra str 43 til og med 74 tror jeg det var. Sier i fra så fort fleecdekkenene har kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ene hunden er 45m fra nakke til halerot, er det best med den til 46 cm da? Hva med andre hunden min som er 32 cm, best med 34? :) er sikkert ikke gratis frakt enda? Og hvor lang tid tar det før du har det inne?:)

Edit: og hva skal jeg av det vanlige og nettdekkenet? Skal mest bruke til treninger når jeg har de i bilen (sorry mange spm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ene hunden er 45m fra nakke til halerot, er det best med den til 46 cm da? Hva med andre hunden min som er 32 cm, best med 34? :) er sikkert ikke gratis frakt enda? Og hvor lang tid tar det før du har det inne? :)

Edit: og hva skal jeg av det vanlige og nettdekkenet? Skal mest bruke til treninger når jeg har de i bilen (sorry mange spm)

Sender deg en PM jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et BOT dekken til min rottis. Jeg kjøpte det for å forebygge skader og til bruk før trening og slikt. Hadde også i baktanken at han har en liten, gammel skade i ene skulderen som ikke trenger å bli verre liksom... Før han begynnte å bruke dekkenet var han frisk og så smidig som en rottis kan bli :P

Etter at han har begynnt å bruke dekkenet virker han, i mine øyne, stiv og støl. Han begynnte å bruke dekkenet en stund før jul og han har det på neste hver dag, før trening eller på tur.

Til å begynne med tenkte jeg at han bare var litt "stivbent" på grunn av strikkene mellom bakbena, men når han er slik enda og også uten dekkenet på...

Nå er det jo kaldt ute (iskaldt syns jeg!!!), men han virker stiv med en gang han er i litt bevegelse, lenge når han går uten dekkenet, men bare en liten stund når han har fått dekkenet på.

Er det vanlig at de kan bli "stive" før de er skikkelig vandt med dekkenet?? Eller er det bare meg?? (kan være en god mulighet dette også altså :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et BOT dekken til min rottis. Jeg kjøpte det for å forebygge skader og til bruk før trening og slikt. Hadde også i baktanken at han har en liten, gammel skade i ene skulderen som ikke trenger å bli verre liksom... Før han begynnte å bruke dekkenet var han frisk og så smidig som en rottis kan bli :P

Etter at han har begynnt å bruke dekkenet virker han, i mine øyne, stiv og støl. Han begynnte å bruke dekkenet en stund før jul og han har det på neste hver dag, før trening eller på tur.

Til å begynne med tenkte jeg at han bare var litt "stivbent" på grunn av strikkene mellom bakbena, men når han er slik enda og også uten dekkenet på...

Nå er det jo kaldt ute (iskaldt syns jeg!!!), men han virker stiv med en gang han er i litt bevegelse, lenge når han går uten dekkenet, men bare en liten stund når han har fått dekkenet på.

Er det vanlig at de kan bli "stive" før de er skikkelig vandt med dekkenet?? Eller er det bare meg?? (kan være en god mulighet dette også altså :P )

Nei det er ikke normalt når du har brukt det så lenge.

Har enda ikke hørt om en hund som har blitt stiv under tilvendingen av BOT heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et BOT dekken til min rottis. Jeg kjøpte det for å forebygge skader og til bruk før trening og slikt. Hadde også i baktanken at han har en liten, gammel skade i ene skulderen som ikke trenger å bli verre liksom... Før han begynnte å bruke dekkenet var han frisk og så smidig som en rottis kan bli :P

Etter at han har begynnt å bruke dekkenet virker han, i mine øyne, stiv og støl. Han begynnte å bruke dekkenet en stund før jul og han har det på neste hver dag, før trening eller på tur.

Til å begynne med tenkte jeg at han bare var litt "stivbent" på grunn av strikkene mellom bakbena, men når han er slik enda og også uten dekkenet på...

Nå er det jo kaldt ute (iskaldt syns jeg!!!), men han virker stiv med en gang han er i litt bevegelse, lenge når han går uten dekkenet, men bare en liten stund når han har fått dekkenet på.

Er det vanlig at de kan bli "stive" før de er skikkelig vandt med dekkenet?? Eller er det bare meg?? (kan være en god mulighet dette også altså :P )

Nei det er ikke normalt når du har brukt det så lenge.

Har enda ikke hørt om en hund som har blitt stiv under tilvendingen av BOT heller.

Det er ikke normalt at han skal være stiv så lenge etter bruk nei. Jeg har ikke opplevd at en hund har blitt stiv, men jeg blir der det. I perioder er jeg dårlig på å bruke min back on track klær og jeg trenger lang tilvennings periode for jeg blir skikkelig mørbanka i musklaturen. Det kommer nok av at jeg er veldig stiv og har mye plager meg skjelett og muskler. Har vært borti en del hunder som ikke liker å ha på seg dekken så kan det være derfor han er sånn? Hvis ikke ville jeg latt vært å bruke det en stund og hvis han da blir bedre så ville jeg vendt han til dekkenet veldig sakte. 30min om dager er da nok i 1 uke så øke det til 1 time osv.

Hvis han er ekstra stiv nå kan det også være pga. været. Du skriver jo at han er stiv lengre hvis han går uten dekken så da ville jeg trodd at han reagerer på det kalde været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...